Graphics downloaden site

Pagina: 1
Acties:

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Is het mogelijk om plaatjes van site op de gebruikers' op te slaan en van daaruit dus grotendeels van de graphics openen? (ik bedoel dus eenmalig plaatjes downloaden en rest van de tijd worden ze van HD gelezen)
Zo ja, kan dit dan ook in een graphics pack (dus een download die je ergens moet plaatsen zodat de site daarvan af kan lezen)

Vriend van me zei dat dit illegaal was, weet iemand hier meer over?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Wat bedoel je nu in godsnaam :? Het verhaal is me niet echt duidelijk. :)

Signature

• Highlandd
Plaatjes (zoals hoge kwaliteit foto's) op slaan op harde schijf en site daarvan af laten lezen zodat ze niet telkens gedownload moeten worden maar gewoon 1malig op je schijf ergens opgeslagen worden

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Dat heet toch cachen? Misschien bedoelt TS Preloaden?

[ Voor 2% gewijzigd door PcDealer op 22-11-2005 16:28 . Reden: typo ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat kan toch al via de browser cache?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Volgens mij bedoelt hij dat hij alle plaatjes van z'n site eenmaling wil laten downloaden door de gebruiker en dan op de schijf wil laten opslaan zodat de plaatjes daarna alleen maar van de schijf van de gebruiker hoeven te worden geladen. Dat scheelt weer in de laadtijd van de site en bandbreedte etc ;) De vraag is dus hoe dat kan (als ik het goed begrijp)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• Highlandd
Ja, maar bij de eerste de beste cleanup van temp is dat weer weg, idd geniusdex

[ Voor 11% gewijzigd door Highlandd op 22-11-2005 16:29 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
PcDealer schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:28:
Dat heet toch cashen? Misschien bedoelt TS Preloaden?
Cashen is geld innen, cache is het woord wat jij zoekt :).

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Icey schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:29:
[...]

Cashen is geld innen, cache is het woord wat jij zoekt :).
Is al gecorrigeerd.

Verwijderd

Er zijn programma's die een hele site voor je kunnen downloaden, zodat je de HTML paginas vanaf je HD kunt bekijken.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:29:
Er zijn programma's die een hele site voor je kunnen downloaden, zodat je de HTML paginas vanaf je HD kunt bekijken.
Maar de TS wil dat zijn website die plaatjes ook steeds gebruikt, zodat het bandbreedte en tijd scheelt.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

De gebruiker zou de plaatjes moeten downloaden en ergens op de harde schijf opslaan. De gebruiker moet dan ergens aangeven (in z'n profiel ofzo) wat de locatie van de plaatjes is. Bijvoorbeeld: c:\jouwdomein\images\.Deze locatie moet jij dan telkens in je html aangeven als je wil dat een plaatje lokaal geladen wordt.

In theorie zou het dus kunnen. Of het gewenst en makkelijk is, is weer een heel ander verhaal. Een gebruiker moet als deze je website vanaf een andere pc wil bezoeken eerst een image pack downloaden.
Een nog belangrijkere reden om het niet te gebruiken is caching :) Je browser cached oa images. Het is niet zo dat bij iedere request alle images opnieuw worden gedownload. Dit haalt de browser gewoon uit z'n cache

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat jij plaatjes permanent op de harde schijf van een gebruiker (buiten de cache) kan opslaan. AFAIK gaat je dat zonder hun toestemming en medewerking ook niet lukken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stoffel op 22-11-2005 16:31 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Nou, dan is inderdaad dus cache hetgeen wat je zoekt. Als een gebruiker z'n cache wist, of uitgeschakeld heeft staan kan je er verder niets aan doen. Evt. zou je je plaatjes wat kleiner kunnen maken om bandbreedte te besparen, maar daar houdt het ook mee op. :)

Signature

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19
Een plaatje wordt in principe maar 1 keer opgehaald en in de cache van de browser gezet. De volgende keren wordt hij daar vandaan gehaald, tenzij hij verwijderd is of aangepast.

Een speciale images pack heb ik nooit van gehoord. In ieder geval niet als 1 keer downloaden en dan voor je site gebruiken. Als dit mogelijk was, dan was dit zeker weten door veel sites gebruikt. Of je moet speciale tools gebruiken, maar ik heb er in ieder geval nooit van gehoord.

Waar ik aan image pack denk is een verzameling plaatjes die door iemand zijn gemaakt en veelal tegen betalen te bezichtigen/gebruiken zijn. Om die dan op die manier op je site te gebruiken is in de meeste gevallen dan wel illegaal.

[edit] Deed er beetje lang over om dit te typen. Er waren al een stuk meer replies.

[ Voor 6% gewijzigd door SPee op 22-11-2005 16:35 ]

let the past be the past.

• Highlandd
nja, ik hoopte dat er een mogelijkheid is dat het niet gelijk bij de eerste de beste cache-wisbeurt alles weg is, ivm bandbreedte en laadtijd

Verwijderd

Kaassoevlee schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:30:
[...]

Maar de TS wil dat zijn website die plaatjes ook steeds gebruikt, zodat het bandbreedte en tijd scheelt.
ah, ik had het verkeerd begrepen... Ik ging er even vanuit dat hij client was, en niet dat het om een server ging...

edit: shit zeg... dit topic gaat veel te snel... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 16:34 ]

Verwijderd

TS wil dat de bezoeker van zijn site een x-aantal afbeeldingen opslaat op zijn harde schijf en dat de website vervolgens de afbeeldingen van die locatie haalt en ze weergeeft. Dit bespaard uiteraard bandbreedte. Problemen zijn er echter wel;

- waarom zou iemand jouw afbeeldingenpack op zijn harde schijf plaatsen? Oplossing is dat de persoon hier bewust voor kiest omdat hij of zij jouw diensten kent en dus vertrouwd.
- hoe weet je waar de persoon de afbeeldingen neerzet? Ook hier is een oplossing voor, zie onderstaande informatie.

Ofwel, je laat een bezoeker/gebruiker een x-aantal afbeeldingen op zijn harde schijf plaatsen. Vervolgens laat je de gebruiker op de site eenmalig aangeven waar hij de afbeeldingen neergezet heeft en sla je deze waarde op gekoppeld aan zijn sessie_id en of ip-adres. Op deze wijze kun je, als je de site goed programmeert, gebruik maken van afbeeldingen die de bezoeker lokaal opgeslagen heeft staan. Geen enkel probleem lijkt me!

Hoofdprobleem lijkt me dat de bezoeker de afbeeldingen bewust op zijn pc moet plaatsen. Kortom; je moet er een dienst mee leveren die de moeite waard is..

Succes.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is het voordeel. In alle gevallen moet de gebruiker de afbeeldingen 1 keer downloaden. Het is zelfs zo dat jou manier die je in gedachte hebt meer bandbreedte kost, omdat je alle afbeeldingen wil laten downloaden door de gebruiker (in de vorm van een pack).

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 16:22
Halen users grote afbeeldingen dan zo vaak op van je site? Meestal worden alleen je layout-graphics gecached. Foto's bekijk je meestal slechts 1 of 2 keer.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Een webbrowser zal in de meeste gevallen het mixen van online (web) en offline (hd) content op 1 pagina tegenhouden (uitgezonderd cache, temps en cookies). Misschien bedoelt de vriend van TS dit met 'illegaal'?

Een manier om dit te omzeilen is door met een applet te werken. Met toestemming van de gebruiker kun je dan wél wat doen met gegevens op de harde schijf.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:11

killercow

eth0

zwippie, in firefox kun je dat ook gewoon als optie toelaten.

Als mensen toch een deel van je site moeten downloaden en moeten opslaan op hun pc (en daarna in jouw site de installie locatie moeten aangeven) kunnen ze ook wel een instelling in forefox aanpassen.

Ik denk dat de TS meer heeft aan het lezen van documenten over hoe browser-cache eigenlijk werkt (en hoe je het als website kunt sturen), en eventueel over het gzippen van content (en eventueel afbeeldingen)

openkat.nl al gezien?

• Janoz
  • Laatst online: 22:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vroeger speelde ik nog wel eens bij shareplay (webbased MMORG). Daar hadden ze ook een grafisch wat zwaarder spel. De plaatjes hiervan kon je in een zip downloaden en gewoon ergens op je HD opslaan. In je profiel kon je dan deze lokatie opgeven en deze lokatie werd vervolgens gebruikt bij het opbouwen van de pagina. Dit is exact wat Andre-85 ook verteld.

Ik vraag me echter af in welke context je dit wilt gaan gebruiken. Bij een spel, waarbij je dus enorm vaak dezelfde plaatjes ziet, kan ik het me voorstellen. Maar voor een fotosite lijkt het me behoorlijk nutteloos.

Ik heb trouwens geen idee wat de stelling van je vriend te maken heeft met de door jou gestelde vraag. Het enige dat ik kan bedenken is dat bepaalde beveiligingen dwars kunnen gaan liggen wanneer een internet pagina content wil mengen met lokaal opgeslagen data, maar dat heeft helemaal niks met legaliteit te maken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1