[wl-500g+speedtouch 510]Werkte, nu niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
Zit bij een collega van me thuis. Heb hier een half jaar terug internet aangesloten. Ze hebben ADSL van Wanadoo. Als modem de Speedtouch 510 en als router de Asus wl-500g.

Heb het op de een of andere manier allemaal werkend gekregen en hij kon met z'n computer en laptop draadloos internet op. Op de een of andere manier werkt het nu niet meer.

Heb alles al nagekeken en het probleem kunnen isoleren tot de wl-500g. Internet werkt namelijk wel als ik de pc met een kabel op de speedtouch aansluit, maar niet meer als ik de wl-500g ertussen zet.

De pc's krijgen wel via DHCP een ip adres (192.168.1.3 en 5). Dus dat werkt, maar internet ho-maar.

Heb al erg veel gevonden over deze combinatie en dat het soms wat problemen oplevert maar ik kom er niet uit.

Heb de wl-500g al via System Setup ingesteld als Home Gateway maar dan gaat hij vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord, Dit is niet nodig omdat de speedtouch deze al heeft. Hoe los ik dit op?

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
Iemand een idee? :|

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 23:56
Je moet de 500g op accespoint mode, niet op gatway, zetten, en zorgen dat de 510 op routing staat. Dan móét het werken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnienerd op 23-11-2005 14:50 ]