Toon posts:

[FLASH] Bitmap van externe locatie laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben begonnen met Flash. Uiteraard heb ik al een aantal sites doorgespit om te kijken hoe ik het een en ander moet oplossen, dit lukt aardig.... maar ik zit met 1 probleem.

Ik zou graag een bitmap (.bmp) van een website in mijn Flash applicatie willen laden. Deze bitmap moet vervolgens vertikaal gespiegeld worden en om de seconde ververst worden, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Op internet staan genoeg voorbeelden te vinden over het laden van een plaatje op afstand, alleen ben ik geen 1 voorbeeld tegengekomen hoe je een bitmap laat zien... laat staan hoe je deze vertikaal kunt spiegelen.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Een BMP inladen gaat je niet lukken. Flash kan alleen met externe SWF, JPEG, GIF, en PNG´s overweg. Om dit te doen raad ik je de MovieClipLoader aan. Het verticaal schalen gaat dmv. de _yscale property van een movieclip.

Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
var myLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader ();
myLoader.addListener ( this );
myLoader.loadClip ( "bitmap.jpg", this.createEmptyMovieClip ( "container", this.getNextHighestDepth () )  );

function onLoadInit ( target:MovieClip ):Void
{
    target._yscale = -100;
}

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... Is er geen enkele mogelijkheid tot het inladen van bmp'tjes? Dit is namelijk wel erg belangrijk voor mij. Het betreft een monochroom bitmap, dus een 1 is een zwarte pixel en een 0 een witte, wellicht dat hiermee iets gedaan kan worden?

Verwijderd

Extern van een bitmap is een no-go ;) Welke Flash versie gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
FlashMX en Flash8.
De bitmap staat op een heel klein servertje (40kb vrij), runt geen PHP en heeft maar een paar Mhz.. Ik kan dus geen PHP script of C code maken die een bitmap omzet in een JPG of iets dergelijks.

De bitmap moet in een flash applicatie worden opgenomen omdit dit de interface is van een machine die op afstand uitgelezen wordt.

Ik doe maar een gooi, maar is ActiveX wellicht een oplossing?