Battlefield 2-performance: audio op "hardware" en "software"

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
In een vorig topic gaf ik aan dat mijn performance van bf2 zwaar onder de maat was. Toen dacht ik dat sneller of meer geheugen een oplossing zou kunnen bieden.

De oplossing bleek echter audio settings op "software te zetten i.p.v. "hardware". De fps schoten omhoog.

Om toch weer surround geluid te krijgen (via mijn 7.1 setje) besloot ik de onboard ac' 97 te gebruiken. Met als resultaat eenzelfde drop in fps ;(

Nu gebruik ik dus software-geluid. (btw is dit met EAX aan stereo of surround?)

Mijn vraag is nu:

Kan ik een performancewinst verwachten t.o.v. de instelling "software" bij aanschaf van een Audigy SE en bij instelling op "hardware EAX" ? Of juist niet?

Mijn systeem:

AMD64 3000+
2x 512MB pc3200
Soundblaster Live! 5.1(uit in bf2)
6800GT @ Ultra

[ Voor 16% gewijzigd door FrankNLD op 23-11-2005 12:05 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Je liet dus surround door een cheap chippie afhandelen via hardware en daarna via software door je snelle proc? Dan is het logisch dat de FP's sneller zijn via software.

Ja, de Live! ondersteunt de geluidseffecten vanuit de chip (hardware) en zal dus ook die van de proc (in software mode) overnemen in hardware-mode.

LinkedIn WoT Cash Converter

• FrankNLD
PcDealer schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:42:
Je liet dus surround door een cheap chippie afhandelen via hardware en daarna via software door je snelle proc? Dan is het logisch dat de FP's sneller zijn via software.

Ja, de Live! ondersteunt de geluidseffecten vanuit de chip (hardware) en zal dus ook die van de proc (in software mode) overnemen in hardware-mode.
Dus je voorspelt meer fps bij gebruik van de Audigy SE i.p.v. software-matig? Of is dit effect te verwaarlozen omdat bf2 niet sterk cpu-afhankelijk is?

Zolang mijn prestatie hetzelfde blijft en ik daarnaast 7.1 geluid heb, ben ik tevreden.

[ Voor 18% gewijzigd door FrankNLD op 22-11-2005 17:00 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[quote]Frank76NL schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:39:
btw is met AEX aan dit stereo of surround?
[quote]

Als je het niet hoort wat maakt het dan uit? Dan gooi je daar toch geen geld tegenaan? :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FrankNLD
[quote]leuk_he schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:38:
[quote]Frank76NL schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:39:
btw is met AEX aan dit stereo of surround?
Als je het niet hoort wat maakt het dan uit? Dan gooi je daar toch geen geld tegenaan? :?
Het klinkt als stereo. Ik weet niet hoe heel erg slecht surround geluid klinkt (of misschien dus wel :) )
Vandaar mijn vraag.

Of ik had natuurlijk ook gewoon nieuwsgierig kunnen zijn, aangezien mijn vraag over de performance ging.
Vandaar... :)

[ Voor 17% gewijzigd door FrankNLD op 22-11-2005 17:20 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Persoonlijk vind ik AEX op een SB Audigy nog een redelijk zware performance hit geven. Het is qua cpu belasting wél beter dan met mijn nForce soundstorm geïntegreerd chippie.

Wat ik altijd gehoord heb is dat eigenlijk pas vanaf de audigy 2 écht vooruitgang is gemaakt met de cpu belasting icm AEX (maar in hoeverre dat waar is....)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• FrankNLD
DexterBelgium schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:23:
Persoonlijk vind ik AEX op een SB Audigy nog een redelijk zware performance hit geven. Het is qua cpu belasting wél beter dan met mijn nForce soundstorm geïntegreerd chippie.

Wat ik altijd gehoord heb is dat eigenlijk pas vanaf de audigy 2 écht vooruitgang is gemaakt met de cpu belasting icm AEX (maar in hoeverre dat waar is....)
Heb nog gezocht naar benchmarkjes op dit gebied, maar nooit gevonden.

Als ik naar deze, http://www.theinquirer.net/?article=23973 , tests kijk dan heeft de CPU weinig invloed op de fps van bf2.

Ik denk hiedoor dat de prestaties met audigy2 op hardware vergelijkbaar zijn met software-settings.

Of zijn hier mensen die daar andere ideeën over hebben?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 19:26
Ik draai hier BF2 met een Audigy 2 ZS en het draait als een zonnetje met EAX (niet AEX!!). Het enige waar ik wat aan moet doen is mijn geheugen. Een extra GB zou geen kwaad kunnen, omdat m'n PC soms nog wel eens swapped. Jammer genoeg heeft alleen Creative EAX ondersteunende kaarten omdat ik nou niet echt bepaald fan ben van Creative. Heb vaak genoeg gezeik gehad met die hardware van ze, en ik ben zeker niet de enige.

Verwijderd

Wat is het verschil nou tussen Hardware en software?
Ik heb een Creative SB Audigy2 en als ik bij Battlefront 2 het op hardware zet dan krijg ik zeer lage fps. Wat is de voordeel van Hardware instellingen bij spellen?

• FrankNLD
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:06:
Wat is het verschil nou tussen Hardware en software?
Ik heb een Creative SB Audigy2 en als ik bij Battlefront 2 het op hardware zet dan krijg ik zeer lage fps. Wat is de voordeel van Hardware instellingen bij spellen?
Bedoel je Battlefield 2?

En welke Audigy2 versie heb je

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PcDealer schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:42:

Ik heb zelf een soundblaster live maar ook dan heb je een performance decrease als je de sound op hardware zet ipv software. Die regel gaat alleen op bij meer recente goede kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 23-11-2005 17:10 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1