Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rare mailtjes in SMTP log Exchange

Pagina: 1
Acties:

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
Beste Mensen,

Ik vind de laatste tijd rare mails in de SMTP outbound connector van Exchange 2003, Hierdoor ben ik deze mailtjes gaan loggen en kwam het volgende tegen:

From: Admin@cia.gov
To: adreswaardatnietbestaatopdeserver@wxs.nl

Event's
SMTP: Started Outbound of Transfer of Message
Message transferred to and/or through SMTP

en dat 100x,
Word ik gebruikt als spam relay?

Mijn mail word opgehaalt door een popconnector deze stuurt de mail naar de SMTP naar een SMTP-server hierbij staat alleen 127.0.0.1 als granted voor acces. Dicht lijkt me dus.

AVG Server Edition vindt ook niks

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Zo te zien wel ja.

Ik kreeg onlangs nog mailtjes van die afzender met als inhoud dat mijn IP was gelogged op illegale websites, met een zipje als bijlage met daarin zogenaamd een vragenlijst welke ik moest beantwoorden en terug sturen. Zipje bevatte naast een vragenlijst natuurlijk ook een virus.

Kun je niet zien vanaf welk IP je SMTP server die opdracht heeft gehad?

• lier
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

Een eenvoudige manier om te controleren of je mail server geen open relay is, kan je hier vinden.

Je hebt in ieder geval poort 25 niet nodig voor deze opstelling om op je router (aanname...) open te zetten, dus controleer (gebeurt ook met de bovenstaande link) of deze dicht zit.

Het kan natuurlijk ook dat er rotzooi op je server of een van de clients staat. Controleer (naast je server die je al gedaan hebt...) ook even je client.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03
D'r is toch iets met een de Exchange/POP3 combi waardoor deze nooit echt relay-safe is ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09
Dit was net ook al op het nieuws van 3 uur op qmusic.
Heb deze mail zelf ook al gehad.

Weer iets nieuws blijkbaar...

• 0fbe
StevenK schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:28:
D'r is toch iets met een de Exchange/POP3 combi waardoor deze nooit echt relay-safe is ?
Moet wel bij zeggen dat het een andere POP3 connector is, niet die van microsoft!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit: te laat, lama ;)

[ Voor 80% gewijzigd door wildhagen op 22-11-2005 15:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

• 0fbe
Ah, en de mailtjes die van postmaster@mijndomein.nl verzonden werden kwamen dus gewoom omdat ik een catchall pop3 box heb die naar een aantal adressen maar route en de rest bounced
Pagina: 1