Toon posts:

Harde schijf WD1600JS tikt, loopt vast, en draait verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu een probleempje waar ik liever maar even wat advies om vraag.
Ongeveer driekwart jaar geleden heb ik voor het eerst een SATA hd gekocht, van WD, weet niet meer precies welke, in ieder geval, die is 3 maanden geleden gecrashed.. Begon ineens te tikken, heel hard ook, en gewoon dood toen, in een keer.
Heb toen van mycom keurig een nieuwe gehad, twee keer zo grote zelfs, gratis. De Western Digital WD1600JS.
Nu begint deze echter ook tijdens het opstarten van een spel (hl opposing force :P) spontaan te hangen en te tikken (wel zachter dan bij vorige crash). In ieder geval: na het resetten startte mijn pc wel gewoon op. nu ben ik natuurlijk als een bezetene al mijn spulletjes aan het backuppen, maar ik vraag me af wat ik nou verder moet doen...
Harde schijf ruilen (maar als ik er mee aankom is er dus geen defect), of harde schijf laten zitten en het risico lopen op een crash...

Verwijderd

Dat wat je wil weten, staat exact uitgelegd in OM FAQ / Beleid :)

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33

nhanssen

QVL is non-tweakers

voeding levert te weinig stroom of je connector zit niet goed in je HDD

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
ohh ik dacht dat dat alleen over beleid ging ><
en ik nog zo ijverig searchen 8)7

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-03 13:10
Scannen met tooltje van WD. Zie FAQ. Indien defect zou ik eens gaan kijken waardoor jouw harddisken kapot gaan. Meestal de voeding (toevallig een QTec?) of te weinig koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, koeling moet geen probleem zijn aangezien de systeemkast altijd open is, en er qua hardware ook niet zulke gigantische hitte vrijkomt (athlon xp 2400+, radeon 9600 met passieve koeler).
Mijn voeding is merkloos, maar met 350 watt moet ie t systeem echt wel aankunnen (1hd, 1 dvdrw 1 cd rw, en genoemde videokaart en processor plus nog een geheugenmodule van 512 mb)
Mn voeding trekt het ook al een aantal jaar met dat systeem zonder probs, dus ik denk ook niet dat het daar aan ligt, de voeding vertoont nooit onstabiliteit en mn systeem hangt nooit (behalve nu dus)...

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Merkloze voedingen krijg je spijt van als je ze een beetje belast, met ongeveer dezelfde specificaties liet mijn 350 watter mijn systeem hopeloos instabiel worden. (na het installeren van 1 extra harddisk!)

Probeer een andere voeding (merk voeding) eens uit, of probeer het eens met een piekstroom filter. Wellicht is je stroomnet een beetje buggy

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Pagina: 1