Draadloze verbinding versterken dmv 2e AP via roaming

Pagina: 1
Acties:

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik probeer mijn bereik te vergroten dmv een 2e AP.
Nu lukt het me niet om via het 2e AP een internet verbinding te krijgen.

Als volgt:
ADSL Modem: SpeedTouch 510
Gateway 10.0.0.138

Acces Point: Senao Wireless Client Bridge/AP 2611cb3+d
http://www.senao.nl/producten/product.php?id=9
Static IP address: 10.0.0.1
Default gateway 10.0.0.138
DHCP is uitgeschakeld

2e Acces Point/(Router): Wireless Broadband Router 54 Mbps LC000060
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=288

De WAN kabel is verbonden tussen de speedtouch en de Senao.
Deze verbinding werkt goed, en de clients hebben internetverbinding.
Nu ik de Sweex ertussen wil zetten, om mijn verbinding te steunen, gaat het mis.
Ik wil bereiken om dmv roaming de Sweex automatich via de Senao te laten communiceren.

Maar ik krijg geen internetconnectie via deze Sweex router als ik:
- Hetzelfde SSID in beide AP ingesteld heb?
- Verschillend kanaal gebruiken (minimaal 5 kanalen uit elkaar) bv 6 en 11
- DHCP uitgezet heb.

PS.
Als ik de Speedtouch verbind met de Sweex, en configureer, en de WAN kabel aansluit, werkt de internet verbinding wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Michael_E op 22-11-2005 15:09 ]

Glasvezel heeft de toekomst

• Michael_E
De reacties blijven enigzins uit.
Ik zal mijn basis kennis netwerken moeten vergroten denk ik, ik had de hoop dat dit goede forum uitkomst zou kunnen bieden.

Misschien dat ik nog meer gegevens zou moeten verstrekken, om een duidelijker beeld te verkrijgen.
welke info hebben jullie evt. nog meer nodig.

Groeten.
Me

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

tweakerbee

dus..?

Wil je de twee routers draadloos laten communiceren, of ligt daartussen ook nog een kabel?
Draadloos kan alleen met WDS, en dan moet je AP dat ondersteunen (liefst 2x dezelfde).

You can't have everything. Where would you put it?

• Michael_E
WDS is wel in de Sweex Router in te stellen, en niet in de Acces Point van Senao.
Dus roaming zal waarschijnlijk nooit gaan werken, ook niet als aan voorwaarden van 1e bericht zijn
voldaan.

Ik wil de Ap's dus met elkaar laten communiceren (via Roaming) om het signaal te ondersteunen en verder te laten geven.

Nee, er zit geen UPT kabel tussen het AP en de Sweex router.
In deze opstelling kan dat ook niet, omdat de UTP kabel tussen de Speedtouch en de Senao zit.
Van de Senao kan ik niet naar de Sweex router (AP heeft geen LAN poorten)

Ze zijn dus helaas niet hetzelfde merk

Of zou een andere opstelling met een UTP (via LAN Poort) naar 2e AP van Senao een uitkomst kunnen bieden?
Dus: Speedtouch --> Sweex Router (met 4 LAN-poorten) --> Senao (LAN naar WAN poort)

[ Voor 64% gewijzigd door Michael_E op 23-11-2005 19:29 ]

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 14:40
Volgens mij is die modem ook al router, dus kun je die meteen in de LAN poort van het AP steken, of ik een andere swich (anders kun je waarschijnlijk door die 2 AP's om te wisselen dit ook berijken met het AP met LAN poorten als router te gebruiken). Vervolgens kun je een andere kabel in diezelfde swich steken naar het andere AP. Als het modem dan DHCP gaat doen, dan moet het volgens mij werken. Als gateway moet je dan ook je modem (10.0.0.138) aanhouden, en al je pc's zitten ook in het 10.0.0.0/24 subnet.
Op een pc moet je dan waarschijnlijk wel kiezen met welk draadloos netwerk je wilt verbinden.