Toon posts:

[??] Critical error virus?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik heb een probleempje:

Sinds ik weer internet heb (gisteren) loopt het allemaal stroef met mijn computer.Ik heb m'n computer geformatteerd en de virusscan erop gezet. ik heb ook alle updates erop gezet. verder heb ik via windowsupdate windows geupdate. nu krijg ik allemaal berichten van critical system errors. en soms loopt een klok af die mij 60 seconden geeft om alles te saven want dan valt hij uit en start weer opnieuw op.

als ik de virusscan (mcafee) laat lopen vindt hij niets, en ik heb ook al geregeld dat hij checked voor updates wanneer hij opstart. Ook heb ik een firewall van mcafee, dus ik snap niet hoe dit kan. .

de berichtjes van de critical errors komen van "registry nogwat" en die geven me de optie om voor veel geld (40 dollar) alle fouten te repareren.

weten jullie wat er aan de hand kan zijn, en wat ik kan doen?

Alvast hardstikke bedankt.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Doe eens een online healthcheck van mcAfee of Trend of wat dan ook. Klinkt mij toch in de oren als en virus. Als je PC wil rebooten, kan je dat dan nog tegenhouden met het commando "shutdown /a"?

specs | 3360wP met SE3000

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
De melding stoppen met start->run->shutdown -a

daarna een online VS doen, en ook maar ff een spywarescan laten lopen.

En als het een Virus of iets dergelijks betreft zou je het beter in BV kunnen posten.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En ff SP2 erop zetten :p

Verwijderd

lijkt op de blaster.worm van 2 jaar geleden;

Payload/Schade
* Het getroffen systeem wordt instabiel, en tracht opnieuw op te starten.

probeer het eens met 1 van deze removal tools:

http://securityresponse.s...er.worm.removal.tool.html

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-03 16:43
start > run winver

wat staat er bij servicepack????

klinkt trouwens als win32.blaster worm. tooltje op MS downloaden en instaleren...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal eens moeten beginnen met wat meer informatie te geven - welke errors krijg je precies, en op welk servicepack zit je bijvoorbeeld? :) Daarnaast zou het leuk zijn om te weten waarom je je PC hebt geformatteerd - had je daarvoor ook al problemen? Welke? :)

Verder vertel even welke WIndows versie je draait zodat ik die in je topic titel kan zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat gedoe van die critical errors klinkt als spyware :)

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 23-11-2005 20:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1