Toon posts:

Is mijn router ziek?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

sinds anderhalf jaar hebben wij in ons studentenhuis draadloos internet via een linksys router (4 vaste lijnen en 3 draadloos). Dit ging altijd goed, tot 2 weken geleden. Bij de draadloze mensen vond windows wel het draadloze netwerk maar kon zich er niet meer mee verbinden. De enige remedie hiertegen is het aan en uit zetten van de router, want dan deed ie het weer een dag. Dit is super irritant en er moet gewoon een oplossing voor zijn. Resetten hielp ook niet.

wie weet raad,

montesqieu...

Verwijderd

Worden er opeens veel filesharing programma's gebruikt? Dit probleem (verplicht resetten) trad bij mij op nadat er teveel filesharing programma's open staan, deze programma's houden nogal veel connecties open, waardoor de router vol en vastloopt.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
als je die router al een tijdje hebt , zou ik ff checken of er misschien al nieuwe firmware voor op internet staat.
Misschien wil dat de stabiliteit van het netwerk wel verhogen

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:57:
Worden er opeens veel filesharing programma's gebruikt? Dit probleem (verplicht resetten) trad bij mij op nadat er teveel filesharing programma's open staan, deze programma's houden nogal veel connecties open, waardoor de router vol en vastloopt.
Niet extreem veel meer dan normaal, hoogstens 2 personen die dat gebruiken

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Hier is 1 oude computer genoeg om dat allemaal vol te laten lopen hoor :D en die router is niet eens zo heel oud...

Verwijderd

Topicstarter
Dus, oplossingen? settings op de routerpage?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:10:
firmware updaten
en anders een nieuwe router kopen die het wel aan kan als het aan de filesharing ligt
(dus ff aan die 2 mensen vragen of ze een paar dagen ff niet willen doen hoef je je router niet te resetten ligt het daaraan)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 15:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:10:
Firmware upgrade al geprobeerd? Welke provider heb je trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 15:15 ]

Verwijderd

voorhoofdholte ontsteking heeft die denk ik aantal dagen rustig aan doen niet teveel inspannen met een gemokuurtje is die zo weer de oude _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:14:
[...]

Firmware upgrade al geprobeerd? Welke provider heb je trouwens?
@home

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:16:
voorhoofdholte ontsteking heeft die denk ik aantal dagen rustig aan doen niet teveel inspannen met een gemokuurtje is die zo weer de oude _/-\o_
Zeg dan niks |:( |:(
Klinkt een beetje alsof je NAT-tabel is volgelopen. Wat ik voor een firmware-update eens zou proberen, is de router gewoon een harde reset geven. Kost je even wat instellingswerk, maar daarna zou ie het weer gewoon moeten doen.
Dit effect wil nog wel eens optreden als je toevallig een andere IP van je provider hebt gekregen. De meeste werken met een vrij lange lease, maar soms kan het voorkomen dat de lease toch verloopt en je een ander IP toegewezen krijgt. Dan moet de hele NAT-tabel weer opnieuw (aan)gevuld worden met nieuwe waarden, en dan wil ie wel eens vollopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar dit is niet hoe het er aan te gaat in NT.

Je topictitel is al dubieus, maar je eigen inzet vind ik ook onder de maat.
We moeten alle info uit je treken (type router? ISP ? Wat heb je allemaal al geprobeed ? Firmaware en settings bekijken ? Factory reset al geprobeerd ? etc.).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.