Toon posts:

printen vanaf win98 systeem naar winxp systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer met windowsXP en daar hangt een printer aan. In het netwerk hangt ook een windows 98 computer, maar het lukt me maar niet om vanaf die windows98 computer te printen. Heb hier nog een computer met windowsXP die ook verbonden is met het netwerk. Vanuit daar kan ik zonder problemen printen. Heeft mischien iemand hier een oplossing hoe ik toch vanaf de windows 98 computer kan printen? Ik heb al vanalles geprobeert maar ben echt ten einde raad.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je uberhaupt met je win98 bak die XP machine benaderen (netwerkshares). Als dat niet lukt moet je eerst even een gebruikersnaam met wachtwoord definieren (zowel op je 98 als XP machine).

Verwijderd

Topicstarter
zat te twijfelen of ik het nou hier moest posten of in Network Troubleshooting, mocht het toch in Network Troubleshooting thuishoren wil een modje dan zo vriendelijk zijn om dit topic schopje te geven

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Op de WinXP-pc zijn drivers geinstalleerd voor Windows XP. Je moet de drivers voor Windows 98 ook op de pc met XP installeren.

[op WinXP-bak]
- Eigenschappen van printer
- Tabblad 'Delen'
- Extra Stuurprogramma's

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:35:
Kun je uberhaupt met je win98 bak die XP machine benaderen (netwerkshares). Als dat niet lukt moet je eerst even een gebruikersnaam met wachtwoord definieren (zowel op je 98 als XP machine).
weet ik zo niet, zal ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
Stephan4kant schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:36:
Op de WinXP-pc zijn drivers geinstalleerd voor Windows XP. Je moet de drivers voor Windows 98 ook op de pc met XP installeren.

[op WinXP-bak]
- Eigenschappen van printer
- Tabblad 'Delen'
- Extra Stuurprogramma's
en hoef ik op die windows98 computer geen printer driver te instaleren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:39:
[...]

Dat uiteraard wel.

btw, het is makkelijker om je berichten te editten dan iedere keer een nieuwe reply plaatsen, dat leest nogal irritant

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:35:
ik kan op de window98 pc de gedeelde bestanden op de windowsXP benaderen :) .Dus nu hoeft ik geen gebruikersnaam en wachtwoorden te defineren?

Verwijderd

Topicstarter
thanks Stephan4kant en Terw_Dan. Ik ga ff met die drivers rommelen, ik post straks wel ff of het gelukt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 14:55 ]

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:39:
[...]

Zodra je verbinding maakt met de printer (dus dat 'ie ook in je configuratiescherm staat), haalt de Windows98-pc de drivers van de server (die WinXP-bak).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer tegen een probleempje aan gebotst. Als ik op die windows 98 pc een netwerk printer wil toevoegen dan kan ik hem gwoon aanklikken in dat lijstje. Vervolgens gaat hij bestanden van die XP computer afhalen en net voordat het balkje bijna vol is komt hij met de volgende error.
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/781/error1bp.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik windows 98 drivers van internet pluk en op die win98 pc instaleer komt die met die error :( Ik geef de moed op, het werkt toch niet
Pagina: 1