Toon posts:

LCD TV Ambilight en pixel

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik hoop dat ik hier goed zit in deze forum voor deze vragen. Als dit niet zo is laat maar even weten.

Ik zit er over te denken om de philips LCD TV te kopen met ambilight. Volgens heel veel mensen heel goed beeld daardoor. Ik zit te kijken maar ik zie alleen de 32inch tv die dit heeft. Ik zag ook dat op philips site niet alle info staat wat erin zit.

Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaring hiermee is en of er ook kleinere schermen zijn met ambilight?

Is het ook waard om dit geld neer te tellen of zeggen jullie dat er LCD TV's zijn die er beter uitzien kwa beeld?

Ik las ook ergens in een review dat er beweerd was dat de philips LCD TV last heeft van Pixel uitval (dus niet kapotte pixel maar vervaging van de pixel. Dan vervaagd de kleuren) . Iemand die hierover wat uitleg kan geven? Het werd beweerd dat dit alleen bij Philips voorkomt maar weet niet of ik dit moet geloven.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ondanks je vage topicstart, wil ik je wel opweg helpen:

Philips heeft Ambilight pas vanaf 32 inch i.d.d.

het beeld wordt er niet beter van, maar in de Ambilight (Cineos) LCD TV's zitten wel hun beste technieken.
hiernaast wordt ook nog de 32PF9966 gemaakt, met Ambilight, maar deze heeft geen PixelPlus2, cardreader etc.. maar heeft desondanks ook een prima beeld, en zit 1000 euro onder de Cineos modellen.
en dat van die pixel-luiheid/moeheid... nooit van gehoord, maar dat soort sprookjes worden vaak in de wereld gebracht bij duurdere apparaten.

check iig wel even www.philips.nl, de meeste informatie kan je hier zelf wel vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door BadMotha op 22-11-2005 14:25 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

tis wel zo,dat LCd schermen,er na een jaar of wat,vager,minder helder uit beginnen te zien,qua beeld.Dat merk je b.v ook met b.v lcd displays op b.v je dvd speler.Naar verloop van tijd worden ze minder helder.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor zover.

Ik vraag mij dan af of pixel plus 2 veel beter beeld geeft dan pixel plus. Is dit echt te zien of is dit te verwaarlozen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:28:
tis wel zo,dat LCd schermen,er na een jaar of wat,vager,minder helder uit beginnen te zien,qua beeld.Dat merk je b.v ook met b.v lcd displays op b.v je dvd speler.Naar verloop van tijd worden ze minder helder.
Ik heb een verrassing voor je: plasmaschermen en CRT's slijten nog sneller dan LCD (vooral plasma). Het is dus onzin om te zeggen dat dit een LCD-kwaal is. Het tegendeel is waar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:40:
Bedankt voor zover.

Ik vraag mij dan af of pixel plus 2 veel beter beeld geeft dan pixel plus. Is dit echt te zien of is dit te verwaarlozen?
in mijn beleving is PixelPlus2 wel beter, heeft waarschijnlijk met snellere verwerking van beeld gegevens te maken. PP1 wil nog wel eens "vegen".

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

het beeld wordt er niet beter van, maar in de Ambilight (Cineos) LCD TV's zitten wel hun beste technieken.
hiernaast wordt ook nog de 32PF9966 gemaakt, met Ambilight, maar deze heeft geen PixelPlus2, cardreader etc.. maar heeft desondanks ook een prima beeld, en zit 1000 euro onder de Cineos modellen.

Heb zelf sinds 1 week de 32pf9966 met Ambilight, maar deze heeft wel Pixelplus 2, valt wel onder de Cineos lijn en heeft inderdaad geen cardreader, wel dvi-i met hdcp.

Het beeld is naar mijn mening erg goed, ons niet al te beste analoge kabelsignaal van Chello wordt zeer goed weergegeven en aangesloten op dvi prachtig beeld met dvd(576P) en computer (720P)

De 32pf9830 heeft ten opzichte van de 9966 wel de cardreader en Ambiliight-2, een uitgebreidere versie die aan beide zijden van het scherm onafhankelijk van elkaar kunnen werken, dus verschillende kleuren licht tegelijk, en een hdmi aansluiting extra.

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:22:

Heb zelf sinds 1 week de 32pf9966 met Ambilight, maar deze heeft wel Pixelplus 2, valt wel onder de Cineos lijn en heeft inderdaad geen cardreader, wel dvi-i met hdcp.

Het beeld is naar mijn mening erg goed, ons niet al te beste analoge kabelsignaal van Chello wordt zeer goed weergegeven en aangesloten op dvi prachtig beeld met dvd(576P) en computer (720P)

De 32pf9830 heeft ten opzichte van de 9966 wel de cardreader en Ambiliight-2, een uitgebreidere versie die aan beide zijden van het scherm onafhankelijk van elkaar kunnen werken, dus verschillende kleuren licht tegelijk, en een hdmi aansluiting extra.
je hebt gelijk over die pixelplus 2, zijn voorloper de 9976 had PP1.
maar toch nog een klein verschil: de 32PF9830 heeft pixelplus 2 HD, en de 9966 "gewone" PP2.
maar een echt groot verschil in beeld is er niet met de 9966 en de 9830.

Verwijderd

Het beeld wordt niet beter van Ambilight maar zo ervaar je het wel, het is gewoon veel prettiger kijken. Als je het uitzet lijkt het net of dat je TV kapot is.

Overigens heb je Ambilight I & Ambilight II

Op mijn 37PF9830 zit ook Ambilight II zoals op de hele PF9830 serie, het verschil is dat Ambilight II links en rechts onafhankelijk van elkaar werkt, sneller reageert en het kleurenpalet groter is.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh058/afbeeldingen/philips2.jpg
Door de flits is het effect van Ambilight op deze foto niet goed te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt iedereen.

Het is mij nu iets duidelijker. Het is nu tussen de 9966 en de 9830 gewoon voorkeur welke je wilt hebben. Maar ik neem wel aan dat deze stuk beter beeld hebben dan de goedkopere versies die geen pixel plus of ambilight hebben.

Ik las ook iets over crystal clear dat het niet werkte maar ik zie wel tv's met crystal clear 3. Is dit net zoiets als pixel plus of iets weer heel anders?
Pagina: 1