Programma voor aparte DVD hoezen

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik druk voor al mijn dvd's hoesjes af, zodat je niet van die saaie zwarte dozen krijgt. Ik gebruik hiervoor nero coverdesigner.
Nu heb ik bij CDRwinkel een aantal 6 Disc boxen gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/image/shop_image/product/b8b142222f98e4c7d27398275b954a81.jpg
Hier zie je de 5 disc omdat de 6 disc niet leverbaar is.
Ik heb een aantal programmas geprobeerd (coverXP, coverpro en met Nero coverdesigner) om bij deze boxen een leuk hoesje te maken. Maar afmetingen zijn anders. De rug is namelijk dikker anders kan je nooit 6 dvd's in de box houden.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier een programma voor of een afmeting van die dvd's? Want de normale hoesjes zijn dus te klein.

Alvast bedankt!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb vrij goed ervaring met:
Acoustica CD/DVD Label Maker

Ik durf niet 100% zeker te zeggen of je er ook mee kunt wat jij wilt maar het programma heeft zoveel opties en instellingen dat ik de kans zeer groot acht :). Sowieso is het mogelijk om je eigen formaat in te geven.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:58
Anders kan je altijd in Word of bijv. Illustrator een paar tekstvakken tegen elkaar aan plakken en daarvan zelf de juiste afmetingen opgeven. Dat doe ik al jaren en werkt perfect.

• Binnetie
IceStorm schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:29:
Ik heb vrij goed ervaring met:
Acoustica CD/DVD Label Maker

Ik durf niet 100% zeker te zeggen of je er ook mee kunt wat jij wilt maar het programma heeft zoveel opties en instellingen dat ik de kans zeer groot acht :). Sowieso is het mogelijk om je eigen formaat in te geven.
Idd een goed programma, ik heb net een hoesje van een serie geprobeerd, maar aan de onderkant mis ik ongeveer een centimeter na de afdruk. Voor de afdruk ziet alles er goed uit, maar aan de onderkant wordt dus een stukje afgesneden... heb jij tips om dit op te lossen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja, heel goed kijken of je de juiste papierformaten ed geselecteerd hebt :P Ik weet dat ik ook een hele tijd heb lopen prutsen met labels voor discs zelf totdat ik er achter kwam dat de stickervellen die ik had net van een ander formaat waren dan dat standaard was (en gelukkig kende Acoustica ook mijn "standaard" en sindsdien gaat het prima :)).

• Binnetie
Ik kies onder in het scherm voor: Plain Paper 6-DVD (a4). Voor zover ik kan zien is de breedte van het hoesje goed, alleen de hoogte... Ik gebruik normaal a4 papier om de afdrukken te maken.

edit: Ik heb nu gewoon gedubbelklikt op het hoesje, en dan klopt het aardig, alleen haald ie nu van de boven en onderkant een stukje, maar het is al beter. Zoals ik het nu kan zien snijdt hij een stukje bij zodat het klopt. Ik zal eens gaan zoeken om die optie uit te zetten...

[ Voor 43% gewijzigd door Binnetie op 22-11-2005 15:20 ]

• nielsAD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:04
bij coverxp kan je de maten veranderen

[ Voor 68% gewijzigd door nielsAD op 22-11-2005 15:18 ]

• Binnetie
Heb ik ook geprobeerd, maar de maten van dit type hoes staan er niet in 6 disc...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ken deze doosjes wel denk ik

Waat ik altijd doe is in Word de afbeeldingen resizen naar 7,25" en dan past hij automatisch de rest aan naar het aspect (vaak is dat dan 11,21 inches lang)

Simpel maar effectief.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Binnetie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:18:
[...]

Heb ik ook geprobeerd, maar de maten van dit type hoes staan er niet in 6 disc...
hoesje meten en maten handmatig ingeven :P

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
UndercoverXP gebruik ik ervoor.
Hier kun je ook zelf de maten instellen door het configuratiebestand aan te passen. Als je wil kan ik dat configuratiebestand met de extra 6dvd-box maten erin wel mailen/uploaden. (Moet je wel de nieuwste versie van UndercoverXP gebruiken, de oudere versies werken op een iets andere manier.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Binnetie
FlipFluitketel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:27:
UndercoverXP gebruik ik ervoor.
Hier kun je ook zelf de maten instellen door het configuratiebestand aan te passen. Als je wil kan ik dat configuratiebestand met de extra 6dvd-box maten erin wel mailen/uploaden. (Moet je wel de nieuwste versie van UndercoverXP gebruiken, de oudere versies werken op een iets andere manier.)
Dat mag, mijn e-mailadres staat wel in mijn profiel. Dan kan ik het programma meteen testen en als goed bevalt, dan blijf ik die gewoon alleen gebruiken.... BEDANKT!

edit: Mijn e-mailadres was verouderd ik heb meteen mijn nieuwe erin gezet...

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 22-11-2005 15:38 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Binnetie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:29:
[...]

Dat mag, mijn e-mailadres staat wel in mijn profiel. Dan kan ik het programma meteen testen en als goed bevalt, dan blijf ik die gewoon alleen gebruiken.... BEDANKT!
http://home.tiscali.nl/cb005797/uxp/

Daar staat een bestandje dat "undercoverxp.dat" heet. Dit moet je dus opslaan in de map waar je UndercoverXP hebt geinstalleerd.
Als je dan in dat dropdown menu kijkt zul je als het goed is 2 6dvd-box versies zien. De smalle is 28cm breed en de brede is 28,2cm (klein verschil misschien, maar het ziet gelijk een stukje mooier uit zo).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Binnetie
FlipFluitketel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:38:
[...]

http://home.tiscali.nl/cb005797/uxp/

Daar staat een bestandje dat "undercoverxp.dat" heet. Dit moet je dus opslaan in de map waar je UndercoverXP hebt geinstalleerd.
Als je dan in dat dropdown menu kijkt zul je als het goed is 2 6dvd-box versies zien. De smalle is 28cm breed en de brede is 28,2cm (klein verschil misschien, maar het ziet gelijk een stukje mooier uit zo).
Ik hem hem erin gezet en ga meteen even testen.. je hoord nog van me. Persoonlijk vind ik die 0.2 cm breder ook beter anders heb je meer kans dat het hoesje gaat schuiven in het doosje...
Perfect gewoon! Hij zit erin. Ik was nog langer bezig met snijden dan met printen haha. Ik heb de maker ook een beetje gesponsord.

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 22-11-2005 15:53 ]

Pagina: 1