Undefined index met php

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 11:55
Hallo,

Ik ben bezig met een php website in samenwerking met sql, ik loop nu alleen tegen enkele foutmeldingen aan die ik met google en de search hier niet op kan lossen. Het gaat zoals je onder in de screenshot kan zien om de volgende foutmeldingen

Notice: Undefined index: versturen in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 34
Notice: Undefined index: actie in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 9
Notice: Undefined index: actie in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 32

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/3411/foutmelding9dy.jpg

Ik denk wel te weten waar het mee te maken heeft, namelijk dat er nog niet op de knop versturen is gedrukt en dat versturen dus geen waarde heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit op kan lossen.

Hieronder volgt een deel van de code waar ik het om gaat:

if ($_GET['actie'] == 'inloggen') {
// als inlogformulier is verstuurd

} else
if ($_GET['actie'] == 'registreren') {
// als men zich wil registreren
if ($_GET['versturen'] == 'ja') {
// als formulier reeds is verstuurd
if (empty($_POST['inlognaam'])) {
echo "Je hebt geen inlognaam ingevuld, <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Probeer nogmaals</a>.";
}

In die regels zit de foutmelding dus, als jullie nog meer code nodig hebben dan kun je het altijd vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben echt al 2 dagen aan het zoeken om het op te lossen.

[ Voor 22% gewijzigd door dennis112 op 22-11-2005 14:04 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 15:42
Altijd controleren of iets wel bestaat: http://www.php.net/isset

PHP:
1
2
3
4
5
if (isset($_GET['actie']) && $_GET['actie'] == 'inloggen') {
//doe je ding
} else {
// actie bestaat niet of is niet gelijk aan 'inloggen'
}

• sTeVuu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Je zou ook de error suppression operator kunnen gebruiken, de @.

PHP:
1
2
if (@$_GET['actie'] == 'inloggen') { echo "blaat"; }
else { echo "niet blaat"; }

[ Voor 35% gewijzigd door sTeVuu op 22-11-2005 14:09 ]

• dennis112
Ok hartstikke bedankt hij werkt nu perfect, Ik heb nu alleen nog een klein probleempje. Zoals je in de screenshot hierboven kunt zien is de achtergrondkleur van het registratie formulier blauw maar die wel ik net zoals op de hoofdpagina beige achtig hebben. Nu is het probleem dus dat de code van dit registratie formulier in hetzelfde script staat als het inlogformulier en die heeft dus een blauwe achtergrond maar als ik dan onder inloggen op registreren klik dan wil ik dus dat die in het midden geopend wordt en gewoon dezelfde kleur als de hoofdpagina heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door dennis112 op 22-11-2005 14:43 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• dennis112
Ik heb al geprobeerd om hem in een ander script te zetten en hem dan te includen in het inlogscript maar dat werkt ook niet. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 08:08
Tja, wat je nu vraagt is een heel ander onderwerp. Behalve dat je interpunctie waardeloos is, geef je te weinig informatie om ons de vraag te laten beantwoorden.
Maak je gebruik van CSS of heb je gewoon <body bgcolor="#watdanookmaarvoorkleur"> ?

Edit: Bovendien zijn we niet je persoonlijke helpdesk (zie je vorige topic hierover) en hoort deze vraag thuis in Webdesign & Graphics. Heb ik nou weer genoeg de moderator uitgehangen :+

[ Voor 31% gewijzigd door StephanVierkant op 22-11-2005 14:51 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy mept Stepahn4kant. Je vergeet nog te melden dat twee berichten onder elkaar niet nodig is omdat er ook een Edit knop is om iets te kunnen toevoegen aan een al bestaande post :P
Maar serieus: Maak de volgende keer gewoon even een TR aan.

@dennis112: Maar gelijk heeft ie wel. Je geeft nu wel erg weinig informatie over wat je nu precies hebt en over wat je nu zelf hebt geprobeerd. Daarbij komt dus dat je tweede vraag een W&G vraag betreft dus open daar gewoon een nieuw topic over mits je genoeg informatie kan geven en je even op de FAQ's e.d. let.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 22-11-2005 15:09 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• dennis112
Aangezien ze bij W&G niet bereid zijn om te helpen heb ik het hier maar gevraagd, want ik snap er zelf dus niks van. Maar bij W&G gooien ze het topic elke keer dicht terwijl een gewoon een duidelijke vraag stel en ook zeg wat ik er zelf al allemaal aan gedaan heb. Dus kan iemand mij hier misschien mee helpen?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:12
sTeVuu schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:08:
Je zou ook de error suppression operator kunnen gebruiken, de @.

PHP:
1
2
if (@$_GET['actie'] == 'inloggen') { echo "blaat"; }
else { echo "niet blaat"; }
ranzigggg, je moet altijd zorgen dat je script netjes is en foutloos. Dit soort simpele errors mogen niet voorkomen, kun je beter netjes afvangen dan een truus-waar-zit-de-f1-knop-oplossing. Dus gewoon isset

|>

• dennis112
Ja die foutmeldingen heb ik d.m.v isset al weg gekregen maar nu zit ik nog met de achtergrondkleur voor mijn registratiescript. Iemand die me daar mee kan helpen?

Kijk voor een duidelijke uitleg in het volgende topic: Achtergrondkleur aanpassen lukt niet

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:12

|>

Verwijderd

Je topic in W&G is inderdaad al weer gesloten.
Als ik het zo snel goed zie, gebruik je niet de juiste kleurcode.
Dus niet
<body bgcolor="5A89B5">
maar
<body bgcolor="#5A89B5">
Zie je het #-je?

Hopelijk helpt dit.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

dennis112 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:57:
Aangezien ze bij W&G niet bereid zijn om te helpen heb ik het hier maar gevraagd, want ik snap er zelf dus niks van. Maar bij W&G gooien ze het topic elke keer dicht terwijl een gewoon een duidelijke vraag stel en ook zeg wat ik er zelf al allemaal aan gedaan heb. Dus kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Dus omdat je topic op slot gaat in het subforum waar het thuis zou horen, stel je je vraag maar in een forum waar het helemaal niet hoort? Zo werkt het hier dus niet. Als je een vraag hebt die niet voldoet aan de policy van het subforum waar je hem wil stellen, dan kun je een aantal dingen doen, afhankelijk van het sluitbericht. In dit geval deed willem169 je topic met een nogal vaag bericht dicht, maar dat komt omdat je vraag in zowat elke HTML-tutorial wel behandeld wordt. Sowieso zou je er goed aan doen een cursusje HTML/CSS op te zoeken op internet en die te volgen. Daarnaast zijn ze in W&G best bereid om je te helpen, maar dan moet jij ook bereid zijn zelf moeite te doen. :)

Omdat allebei de vragen die je stelt eigenlijk prima met behulp van Google op te lossen zijn, en omdat je vraag toch al beantwoord is, doe ik dit topic op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.