Hallo,
Ik ben bezig met een php website in samenwerking met sql, ik loop nu alleen tegen enkele foutmeldingen aan die ik met google en de search hier niet op kan lossen. Het gaat zoals je onder in de screenshot kan zien om de volgende foutmeldingen
Notice: Undefined index: versturen in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 34
Notice: Undefined index: actie in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 9
Notice: Undefined index: actie in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 32

Ik denk wel te weten waar het mee te maken heeft, namelijk dat er nog niet op de knop versturen is gedrukt en dat versturen dus geen waarde heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit op kan lossen.
Hieronder volgt een deel van de code waar ik het om gaat:
if ($_GET['actie'] == 'inloggen') {
// als inlogformulier is verstuurd
} else
if ($_GET['actie'] == 'registreren') {
// als men zich wil registreren
if ($_GET['versturen'] == 'ja') {
// als formulier reeds is verstuurd
if (empty($_POST['inlognaam'])) {
echo "Je hebt geen inlognaam ingevuld, <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Probeer nogmaals</a>.";
}
In die regels zit de foutmelding dus, als jullie nog meer code nodig hebben dan kun je het altijd vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben echt al 2 dagen aan het zoeken om het op te lossen.
Ik ben bezig met een php website in samenwerking met sql, ik loop nu alleen tegen enkele foutmeldingen aan die ik met google en de search hier niet op kan lossen. Het gaat zoals je onder in de screenshot kan zien om de volgende foutmeldingen
Notice: Undefined index: versturen in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 34
Notice: Undefined index: actie in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 9
Notice: Undefined index: actie in c:\Inetpub\wwwroot\Inloggen.php on line 32

Ik denk wel te weten waar het mee te maken heeft, namelijk dat er nog niet op de knop versturen is gedrukt en dat versturen dus geen waarde heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit op kan lossen.
Hieronder volgt een deel van de code waar ik het om gaat:
if ($_GET['actie'] == 'inloggen') {
// als inlogformulier is verstuurd
} else
if ($_GET['actie'] == 'registreren') {
// als men zich wil registreren
if ($_GET['versturen'] == 'ja') {
// als formulier reeds is verstuurd
if (empty($_POST['inlognaam'])) {
echo "Je hebt geen inlognaam ingevuld, <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Probeer nogmaals</a>.";
}
In die regels zit de foutmelding dus, als jullie nog meer code nodig hebben dan kun je het altijd vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben echt al 2 dagen aan het zoeken om het op te lossen.
[ Voor 22% gewijzigd door dennis112 op 22-11-2005 14:04 ]
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire