Toon posts:

officieel apparaat dat kan wat xbox/xbmc kan

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf mijn xbox stil gemod maar heb daar wel een paar uur voor moeten hakken en slopen om een 80mm fan voor de standaard 70mm fan in de plaats te zetten.
Een kennis met een high end audio installatie wil nu ook een mediaplayer, vooral ook om een collectie van 130Gb aan flac-audio die zich op het netwerk bevind af te kunnen spelen.
Voor KISS-technology is flac te moeilijk dus die vallen gelijk af..
Hij wil zomaar meer dan 3 x zoveel betalen als een xbox kost.
Enige suggestie?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

linux bakje?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat is er mis met de xbox?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kant en klare winxp MCE machine ?
zoiets..

http://www.ikbenstil.nl/p...=188_294&products_id=1988
Lkkr stil iig :)

oow is wel iets meer dan 3x xbox maar goed zoiets dan

[ Voor 19% gewijzigd door Smurff op 22-11-2005 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
>wat is er mis met de xbox?

Voor een High-end audio installatie maakt de xbox te veel lawaai.
Om een paar uur te hakken en breken om zijn xbox stil te krijgen ben ik niet lief genoeg.
Zelf kan hij dit niet.

Verwijderd

Topicstarter
Als het echt een perfect ding is kan het geld em niet schelen (z'n audio installatie zit in de mark levinson, audio physics caldera, stofzuigerslang bekabeling hoek)
Alleen die tv-out van een videokaart bevalt me op het eerste gezicht niet.

Ik ben nog nooit in de verste verte tevreden geweest over het beeld uit een tv-out uit een videokaart terwijl het beeld van de xbox met xbmc me prima bevalt.
Ik heb totnutoe ervaring gehad met tv-out van ati all ini wonder 7500 en diverse nvidia en 3dfx kaartjes.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:07:
>wat is er mis met de xbox?

Voor een High-end audio installatie maakt de xbox te veel lawaai.
Om een paar uur te hakken en breken om zijn xbox stil te krijgen ben ik niet lief genoeg.
Zelf kan hij dit niet.
Tsja je bent tweaker of je bent het niet :7

verder is een mce bak een goede oplossing, zoals hierboven genoemt werd.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12
Er is ook een andere behuizing te koop voor de Xbox met andere fans en gelijk een hifi-set uitstraling.. ik zal ff kijken of ik het plaatje kan vinden.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Er zijn toch vast ook wel mods voor passieve koeling van de Xbox te vinden neem ik aan? En zo'n ding kun je ook vast laten ombouwen ;)

Daarnaast: de audiofiel zal de Xbox vast niet leuk vinden aangezien deze vast geen 44.1 Khz support heeft en zal resampelen :r

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 22-11-2005 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
>Er is ook een andere behuizing te koop voor de Xbox met andere fans en gelijk een hifi-set >uitstraling.. ik zal ff kijken of ik het plaatje kan vinden.

Oke!, ik ben ernstig geinteresseerd (ook voor mezelf), ga vast even googelen..

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hou je nog steeds geluid dat niet echt audiofiel te noemen is ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:35:
>Er is ook een andere behuizing te koop voor de Xbox met andere fans en gelijk een hifi-set >uitstraling.. ik zal ff kijken of ik het plaatje kan vinden.

Oke!, ik ben ernstig geinteresseerd (ook voor mezelf), ga vast even googelen..
Er zijn ook gewoon 70mm-fan's te koop die je direct in je xbox kan mikken. ;)
Waren zelfs van Papst denk ik, dus kwaliteit EN stil.

Verwijderd

Topicstarter
>Hou je nog steeds geluid dat niet echt audiofiel te noemen is

Oke, hebben we het hier over significante of homeopatische verschillen. Ik hoor wel eens mensen (die geld in die sector verdienen) zeggen dat het ene digitale kabeltje warmer klinkt dan het andere en dat is toch wel een beetje het punt waar ik afhaak..

Ik heb zelf ook een redelijke installatie (primare spa21 + audio physics virgo) en heb her en der (b.v. newsgroup rec.audio.opnion) al vragen gesteld, maar de reactie was dat geen enkele geluidskaart iets zou kunnen toevoegen aan de coaxial dig out van de asus MB onboard audio . Dus dan zal die xbox-optical ook geen dramatisch verschil maken denk ik.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:29:
Oke, hebben we het hier over significante of homeopatische verschillen. Ik hoor wel eens mensen (die geld in die sector verdienen) zeggen dat het ene digitale kabeltje warmer klinkt dan het andere en dat is toch wel een beetje het punt waar ik afhaak..
Digitale kabeltjes is natuurlijk onzin, maar uit de Xbox komt niet dat wat de er op CD of in je FLAC file staan (ook niet digitaal aangesloten). Ze doen resampling naar 48 Khz, en dat is toch echt niet gewenst. Soms klinkt het wel aardig, maar meestal is het verschil wel degelijk hoorbaar.
Ik heb zelf ook een redelijke installatie (primare spa21 + audio physics virgo) en heb her en der (b.v. newsgroup rec.audio.opnion) al vragen gesteld, maar de reactie was dat geen enkele geluidskaart iets zou kunnen toevoegen aan de coaxial dig out van de asus MB onboard audio . Dus dan zal die xbox-optical ook geen dramatisch verschil maken denk ik.
Dat is dus niet correct... Een geluidskaart die wel gewoon 44.1 Khz kan uitsturen kan wel degelijk een beter geluid geven via SPDIF.

Andere optie is goede resample software, zoals foobar die bijvoorbeeld onboard heeft. Die doen de resampling op een zeer beschaafd manier, waardoor je inderdaan het verschil waarschijnlijk niet meer zult horen.

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 22-11-2005 17:00 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ziet er echt prachtig uit, echter zien THD en noise specs er best wel beroerd uit :( Via SPDif is ie nog wel bruikbaar, aangezien deze blijkbaar netjes 44.1 Khz kan uitsturen.

Trouwens best grappig, zit een PPC in :P

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 22-11-2005 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
>http://www.hifidelio.nl/

Die had ik al gescreend, nadelen:
Geen video/ OSD.
Geen apparaat waar je zelf iets mee kan / mods of alternatieve software hoeft te verwachten.

Ik ga er vanuit dat een lossless audiobestand dat wordt uitgepakt en via een digitaal kabeltje aan de stereo wordt aangeboden nauwelijks verder geoptimaliseerd kan worden. Het apparaat hoeft dan ook ,denk ik, daarvoor geen high-end uitstraling/prijs te hebben.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:09:Ik ga er vanuit dat een lossless audiobestand dat wordt uitgepakt en via een digitaal kabeltje aan de stereo wordt aangeboden nauwelijks verder geoptimaliseerd kan worden. Het apparaat hoeft dan ook ,denk ik, daarvoor geen high-end uitstraling/prijs te hebben.
:X Wat moet je dan optimaliseren :? Zo'n apparaat hoort toch juist zo min mogelijk met het orgineel te doen! Maar een high-end uitstraling heeft het inderdaad niet echt. Van de voorkant is ie prachtig, maar van de achterkant is het eigenlijk best cheap ;) De 600~800 zijn dat ook behoorlijk veel als je bedenkt wat andere apparaten voor die prijs allemaal nog kunnen (al heb je dan geen FLAC support).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:09:
>http://www.hifidelio.nl/

Die had ik al gescreend, nadelen:
Geen video/ OSD.
Geen apparaat waar je zelf iets mee kan / mods of alternatieve software hoeft te verwachten.

Ik ga er vanuit dat een lossless audiobestand dat wordt uitgepakt en via een digitaal kabeltje aan de stereo wordt aangeboden nauwelijks verder geoptimaliseerd kan worden. Het apparaat hoeft dan ook ,denk ik, daarvoor geen high-end uitstraling/prijs te hebben.
Tsjah, je zei dat het ging om de flac...

Verwijderd

Topicstarter
>Tsjah, je zei dat het ging om de flac...
het subtiele verschil tussen "vooral ook" en "alleen maar"

>Wat moet je dan optimaliseren
Ik bedoel als datgene wat je aanschaft maar doet wat ie moet doen (digitale overdracht van informatie) dan valt er niet veel te winnen door er nog iets duurders/"beters" voor te kopen

Al wordt hier een puntje aangedragen mbt sampling frequentie dus zal ik me hier nog eens even in verdiepen.

Ik vind XBMC helemaal te gek en snap echt niet dat er nog niets commercieels is dat alle voordelen ervan probeert op te pikken zonder aan een gemod omgebouw of lawaaiig lelijk spelkastje vast te zitten.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tijdens de afgelopen VAD-show heb ik een demonstratie gezien van zo`n apparaat van Cambridge Audio. Heeft erg veel interessante opties zoals cd-brander. In de brochure staat FLAC niet vermeld maar volgens mij kan ie het wel. Ik zelf vond m erg gemakkelijk in gebruik alleen aan de dure kant, over de 1000 euro.

Deze dus:
Cambridge Audio 640H
Brochure

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:05:
[...]

Ziet er echt prachtig uit, echter zien THD en noise specs er best wel beroerd uit :( Via SPDif is ie nog wel bruikbaar, aangezien deze blijkbaar netjes 44.1 Khz kan uitsturen.

Trouwens best grappig, zit een PPC in :P
THD en noise specs zijn naar mijn, audiofiele, mening niet relevant voor de uiteindelijke geluidskwaliteit, denk maar eens aan een OTL, SET of wat dan ook voor buizenversterker. Deze specificaties worden voornamelijk gebruikt door low en mid end audio fabrikanten om indruk te maken op de consument. Ik heb de Hifidelio uitgebreid beluisterd en er is geen verschil te horen tussen een middenklasse Cambridge Audio, Denon, Marantz of NAD cd speler. Ik heb er een externe DAC (Benchmark DAC1) aan gehangen en is nu minimaal gelijkwaardig aan mijn, net verkochte, Cyrus 8 speler. Ben je audiofiel, zet psychologisch die knop om, en ga er naar luisteren. neem een eigen CD mee, laat deze in FLAC op harde schijf zetten, en laat er een middenklasse cd speler naast zetten voor een 1 op 1 vergelijking. Ik heb zelf een behoorlijk transparant audio systeem bestaande uit een AVI S21 MI versterker, Spendor S5E luidsprekers, Chord bekabeling en de Hifidelio, zeer tevreden.....

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:13:
THD en noise specs zijn naar mijn, audiofiele, mening niet relevant voor de uiteindelijke geluidskwaliteit, denk maar eens aan een OTL, SET of wat dan ook voor buizenversterker.
Vervorming van een heel andere orde dan een DAC doet, en daarom klinkt het dan ook "lekkerder" voor veel mensen. Niet te vergelijken met een DAC. Mij maak je met een buis niet blij btw.
Deze specificaties worden voornamelijk gebruikt door low en mid end audio fabrikanten om indruk te maken op de consument.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb de Hifidelio uitgebreid beluisterd en er is geen verschil te horen tussen een middenklasse Cambridge Audio, Denon, Marantz of NAD cd speler. Ik heb er een externe DAC (Benchmark DAC1) aan gehangen en is nu minimaal gelijkwaardig aan mijn, net verkochte, Cyrus 8 speler. Ben je audiofiel, zet psychologisch die knop om, en ga er naar luisteren.
Al deze spelers zullen idd minimale verschillen hebben, en liggen kwa specs ook gewoon vlak naast elkaar. Anders deze beoogde mediaplayer, waarvan de specs om grotenordes slechter zijn! Je externe DAC zal ook betere specs hebben, en zeker een betere DAC!

Verwijderd

De middenklasse spelers hebben wel betere specs dan de Hifidelio, geen beter geluid....(geen verschil waarneembaar in tonaliteit, 3d afbeelding, resolutie, snelheid, etc.). De externe DAC heeft zeker top specificaties en brengt de Hifidelio naar serieus high end niveau.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 19:14 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:11:
De middenklasse spelers hebben wel betere specs dan de Hifidelio, geen beter geluid....(geen verschil waarneembaar in tonaliteit, 3d afbeelding, resolutie, snelheid, etc.). De externe DAC heeft zeker top specificaties en brengt de Hifidelio naar serieus high end niveau.
No way joh! Die DAC is een brakke AC97 chip, die ook in onboard geluidskaarten wordt gebruikt. Mid-end CD-spelers zoals mijn CD-5400 gebruiken al DAC's van veel betere kwaliteit. Daarnaast: heb je eens naar het analoge circuit gekeken van dat ding :? Dat stelt echt bar weinig voor t.o.v een mid-end CD-speler.

Maar je hebt wel gelijk, met een extere DAC kan het een prima ding zijn, alleen is ie dan zeker veel te duur!

Verwijderd

Dit systeem voldoet denk ik aan alle vereisten, speelt dus ook flac af: http://www.hobo.nl/webwin..._info.php?products_id=978

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
weet niet of het helemaal aan je eisen voldoet, maar allicht kun je eens kijken. Pinnacle Showcenter Dit is waar ik zelf aan dacht voordat ik mijn xbox ombouwde.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:21:
Dit systeem voldoet denk ik aan alle vereisten, speelt dus ook flac af: http://www.hobo.nl/webwin..._info.php?products_id=978
Behalve dat het niet audiofiel is, amps heeft, en ook geen 44.1 Khz support heeft!

Verwijderd

voor het streamen van audio, video en foto's over het netwerk heb ik een
D-link DSM-320 wireless media player.

werkt perfect.
voldoende ansluitingen:
- scart
- SPDIF
- 10/100 mbps ethernet
- s-video
- composite video
- rca audio left right

via spdif aangesloten op mijn yamaha rx v440 rds reciever, en via s-video aangesloten op tv.

leuk apparaat voor een leuk bedrag. nu in Duitsland voor 75 euro te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
>D-link DSM-320 wireless media player

Zie hier iig geen flac bij staan:

http://www.dlink.com/products/?pid=318#compatiblechart

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:18:
[...]

No way joh! Die DAC is een brakke AC97 chip, die ook in onboard geluidskaarten wordt gebruikt. Mid-end CD-spelers zoals mijn CD-5400 gebruiken al DAC's van veel betere kwaliteit. Daarnaast: heb je eens naar het analoge circuit gekeken van dat ding :? Dat stelt echt bar weinig voor t.o.v een mid-end CD-speler.

Maar je hebt wel gelijk, met een extere DAC kan het een prima ding zijn, alleen is ie dan zeker veel te duur!
Misschien is de nieuwe McIntosh MS300 muziek server wat voor je, kost maar € 6.600 en niemand die het verschil gaat horen met een hifidelio of een andere voordelige muziek server, maar wel mooie specs, althans dat denk ik, ik kijk er niet eens naar want het interesseert me niet. Als je je door specs laat leiden dan ben je een makkelijke prooi.

http://www.mcintoshlabs.c...prodid=1113&product=MS300

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of anders deze:

http://www.mindcraft.nl/

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:26:
Als je je door specs laat leiden dan ben je een makkelijke prooi.
:O Sure, geloof maar liever in voodoo. Specs van dat ding zijn btw niet beter dan de gemiddelde mid-end CD speler. Overpriced: Ja! Ik heb btw nooit gezegt dat ik puur op specs ga, de gebruikte DAC en ook het analoge circuit is absoluut minstens zo belangrijk.

[ Voor 43% gewijzigd door voodooless op 23-11-2005 09:51 ]

Verwijderd

deepspace schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:48:
[...]

:O Sure, geloof maar liever in voodoo. Specs van dat ding zijn btw niet beter dan de gemiddelde mid-end CD speler. Overpriced: Ja! Ik heb btw nooit gezegt dat ik puur op specs ga, de gebruikte DAC en ook het analoge circuit is absoluut minstens zo belangrijk.
Geen voodoo, gewoon luisteren, vergelijkend warenonderzoek..........De specs (s/n verhouding, dac) zijn minder dan van een mid-end cd speler, het marginale verschil zul je echter alleen WAARNEMEN wanneer je dat 'ding' als bron gebruikt in een HIGH-END set (versterker en luidsprekers) van € 8.000 en meer, een mid-end B&W, Piega luidsprekerset met laten we zeggen een Marantz of Denon versterker of wat dan ook heeft niet de transparantie die nodig is om dergelijke marginale verschillen bloot te leggen, zelfde geldt voor MP3 op 320 kb/s t.o.v. WAV. Als je een echt serieuze set hebt kun je een externe DAC gebruiken of nog lang geduld hebben op bijvoorbeeld een muziek server van ARCAM welke ongeveer € 3.000 gaat kosten. Overpriced????? in absolute termen (voor iemand met weinig koopkracht) en voor een computer amateur die zelf zo een systeempje bouwt van allerlei losse componenten misschien wel, in vergelijking met andere producten is de Hifidelio sehr billig!

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:18:
[...]

Een DAC is overigens niet echt spannend als ik die prijzen zie, de Wolfson WM8740 kost $ 5,84 per stuk (wordt gebruikt in o.a. de Arcam CD73), de Analog Devices die in de Hifidelio zit kost $ 4,50, het zijn nogal bedragen....voor iets waar zo veel aandacht naar toe gaat. Het gaat natuurlijk over de wijze waarop de dac wordt geïmplementeerd, maar toch...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat zeur je nu steeds over prijzen. Dat zegt relatief weinig. Voor het geld zijn het prima DAC's. Wil je duurder ga je naar burrbrown: PCM1704 voor zo'n 26 euro (is er vast eentje die je ook in high-end spul tegen zult komen). Echter als de electronica erachter niet goed is, kun je ook fluiten naar je dure DAC. Daarom is het van belang dat het analoge deel ook goed in elkaar steekt.

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 24-11-2005 01:02 ]

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:13:
[...]

:X Wat moet je dan optimaliseren :? Zo'n apparaat hoort toch juist zo min mogelijk met het orgineel te doen! Maar een high-end uitstraling heeft het inderdaad niet echt. Van de voorkant is ie prachtig, maar van de achterkant is het eigenlijk best cheap ;) De 600~800 zijn dat ook behoorlijk veel als je bedenkt wat andere apparaten voor die prijs allemaal nog kunnen (al heb je dan geen FLAC support).
deepspace schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:48:
[...]

deepspace schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:30:
Wat zeur je nu steeds over prijzen. Dat zegt relatief weinig. Voor het geld zijn het prima DAC's. Wil je duurder ga je naar burrbrown: PCM1704 voor zo'n 26 euro (is er vast eentje die je ook in high-end spul tegen zult komen). Echter als de electronica erachter niet goed is, kun je ook fluiten naar je dure DAC. Daarom is het van belang dat het analoge deel ook goed in elkaar steekt.
Wie begint er nu eigenlijk over prijzen?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tuurlijk moet je praten over prijs, maar alleen als je dat koppelt aan prestaties. Jij zegt: "kijk, een DAC van 5 euro, dat kan toch niks zijn". Loze uitspraak die nergens op slaat! Iets simepelweg op prijs vergelijken is onzin. Neem die twee DAC's. Die AD is een complete AC97 chip met een hele berg poespas erbij die in zo'n apparaat niks te zoeken heeft ( 4 ADC's, een berg mixers, line in, mic en een berg andere troep), en waar je dus wel voor betaald. Voor de echte DAC blijft dan nog maar weinig geld over. Anders de Wolfson: dat is gewoon puur een DAC (ook nog een hoge orde delta sigma DAC), zodat de gehele 5 euro daar ook aan besteedt kunnen worden.

Zo, en nu ontopic verder, want de TS heeft hier helemaal niks aan.

[ Voor 63% gewijzigd door voodooless op 24-11-2005 07:41 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
zit er niks bij de streamium apparaten van philips ? ik heb geen zin om ze allemaal na te gaan of ze flac ondersteunen

http://www.streamium.com/

Verwijderd

Misschien een shuttle meteen M-audio geluidskaart?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Om te reageren op de startpost en wat posts van dit topic:

De Xbox is relatief gezien zeer goedkoop te modificeren tot 'fluisterstilte'. Gooi er eerst een 2.5" harde schijf in. Dat helpt al aardig en zorgt ook voor minder hitte. Al upgrade. je de interne brakke fan met een 80mm fan die je ook nog is aansluit op het moederbord, dan is hij al helemaal stil. Je moet een klein beetje van de dremel gebruik maken (om de hardeschijf-tray te bewerken), misschien de plastic clips die de oude fan ondersteunde afknippen en de nieuwe fan met wat schuurpapier bewerken, maar aan het einde van de dag heb je een zeer stille Xbox over. Op zich wel een simpele mod. De gemiddelde temperatuur binnen de Xbox gaat dankzij deze modificaties wel omhoog, waarbij het hoogste dat ik ooit gehaald heb ongeveer 65 'C voor de CPU is. Voor de mensen die claimen dat dit te warm is: mijn Xbox draait al bijna 2 jaar zonder problemen met deze modificaties.

Over het geluid: je kan Xbox Media Center afstellen om geen Dolby Digital Live te gebruiken om het geluid te encoderen via de digitale uitgang. Zet gewoon 'mix stereo channels up' uit. Al geeft je receiver dan nog aan dat het een Dolby Digital signaal is, stel je je Xbox (via MS Dashboard) in dat je receiver geen Dolby Digital ondersteund. Dan wordt het ook nooit verstuurd en hou je een stereo PCM-signaal over, zonder enige modificaties.

Nog wat vergeten...? Ow ja, je kan de Xbox ook gebruiken om films af te spelen en af en toe voor een spelletje. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met de instellingen die jij voorstelt dan dus het resampling verhaal, eerder in deze topic genoemd, kwijt?

Ik heb in mijn eigen xbox al een 80mm fan gezet. Misschien deed ik iets verkeerd maar het was echt een uren lang sloop verhaal + dat ik een 80mm papst fan zo'n beetje heb moeten villen om het gepast te krijgen. En dan heb ik er nog een rare brom in de xbox aan over gehouden die gelukkig niet te horen is als ik het glazen deurtje voor mn av meubel schuif (denk een kleine instabiliteit in de ventilator).

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
om een totaaaaaaaaaaal andere oplossing te geven: mijn Apple Airport Express heeft ook een digitaal optische uitgang, en kan muziek vanaf het wlan gestreamed krijgen. Combineer dat met een fijne ibook of powerbook, en dan heb je toch alles? Of desnoods een kleine PC laptop (tablet pc? :)) met wifi. :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ik denk dat jij dit zoekt:
http://www.z500series.com/

Dat ding kan ontzettend veel... bijvoorbeeld ook simple sharing, gewoon een mapje delen op je pc/laptop en het is direct te benaderen (draadloos) op de speler....
maar ook zonder de netwerkmogelijkheden isie fantastisch... HDTV ready natuurlijk, HDMI..
en Flac, Ogg, JPEG2000, TIFF, PNG, Xvid, mp4, internetradio.

Bovendien kan de tv uitblijven als je alleen muziek wil luisteren, het display geeft voldoende info.
Oja en de remote is ook speciaal!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

The Zep Man schreef op donderdag 24 november 2005 @ 07:45:
Over het geluid: je kan Xbox Media Center afstellen om geen Dolby Digital Live te gebruiken om het geluid te encoderen via de digitale uitgang. Zet gewoon 'mix stereo channels up' uit. Al geeft je receiver dan nog aan dat het een Dolby Digital signaal is, stel je je Xbox (via MS Dashboard) in dat je receiver geen Dolby Digital ondersteund. Dan wordt het ook nooit verstuurd en hou je een stereo PCM-signaal over, zonder enige modificaties.
Helaas... De Nvidia audio chip doet nog steeds "netjes" resamping naar 48 Khz!

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 24-11-2005 09:46 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:22:
Ben ik met de instellingen die jij voorstelt dan dus het resampling verhaal, eerder in deze topic genoemd, kwijt?

Ik heb in mijn eigen xbox al een 80mm fan gezet. Misschien deed ik iets verkeerd maar het was echt een uren lang sloop verhaal + dat ik een 80mm papst fan zo'n beetje heb moeten villen om het gepast te krijgen. En dan heb ik er nog een rare brom in de xbox aan over gehouden die gelukkig niet te horen is als ik het glazen deurtje voor mn av meubel schuif (denk een kleine instabiliteit in de ventilator).
Ik heb mijn fan voorzichtig met schuurpapier bewerkt totdat hij de juiste vorm had. Gewoon een kwestie van een paar keer passen.

Misschien heb je die brom omdat hij te strak gemonteerd zit? Of heb je een oudere fan gebruikt, die al half versleten was? Je mag wel is langskomen om mijn Xdoos 'aan te horen', als je wilt. :7
deepspace schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:45:
[...]

Helaas... De Nvidia audio chip doet nog steeds "netjes" resamping naar 48 Khz!
Bron van die informatie?

Tot zover ik weet zijn er op de Xbox maar 2 voorwaarden die met "48 Khz" te maken hebben:

1. Dolby Digital (bijna al het standaard geluid op de Xbox) wordt gecodeerd in 48 Khz, zelfs al is het stereo.
2. De Xbox kan alleen DTS passthrough doen op 48 Khz. Al speelt men een 44 Khz DTS-bestand in met Xbox Media Center, dan wordt het eerst gedecodeerd naar PCM, om weer gecodeerd te worden naar Dolby Digital (indien dit actief staat).

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 24-11-2005 12:43 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

The Zep Man schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:42:
Bron van die informatie?

Tot zover ik weet zijn er op de Xbox maar 2 voorwaarden die met "48 Khz" te maken hebben:

1. Dolby Digital (bijna al het standaard geluid op de Xbox) wordt gecodeerd in 48 Khz, zelfs al is het stereo.
2. De Xbox kan alleen DTS passthrough doen op 48 Khz. Al speelt men een 44 Khz DTS-bestand in met Xbox Media Center, dan wordt het eerst gedecodeerd naar PCM, om weer gecodeerd te worden naar Dolby Digital (indien dit actief staat).
Simpel: De logica op de chip is direct afkomstig van de Nvidia Nforce audio chip. Nforce kan alleen maar 48 Khz aan, Xbox dus ook. Geen enkele rede om aan te nemen dat het anders is. Geldt voor vrijwel alle onboard sound chips.

Verwijderd

Topicstarter
>Ik denk dat jij dit zoekt:
>http://www.z500series.com/

thnx, ziet er goed uit!!!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

deepspace schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:15:
[...]

Simpel: De logica op de chip is direct afkomstig van de Nvidia Nforce audio chip. Nforce kan alleen maar 48 Khz aan, Xbox dus ook. Geen enkele rede om aan te nemen dat het anders is. Geldt voor vrijwel alle onboard sound chips.
Ik heb even gezocht en het blijkt dat je gelijk hebt. Analoog zou hij 44Khz of 48Khz kunnen (wat de Xbox gebruikt...?) maar digitaal testen ze alleen maar op 48Khz.
One thing some will note is lack of 24/96 support. Until recently, this had been a feature found only on pro and semi-pro sound cards. Today a few multimedia soundcards offer 24/96 or even 24/192 support. However, content utilizing 24/96 is quite limited so with the exception of the Audigy 2 that supports DVD-Audio this is mostly only of interest to musicians for recording.
Misschien wachten op de Xbox 360? Kijken wat voor geluidschip (met bijbehorende specificaties) die aan boord heeft. ;)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 11:11

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

Pagina: 1