Moest een presentatie maken in flash waarvan de opbouw en inhoud compleet dmv XML wordt aangeroepen
Dus buttons en wat dan allemaal niet meer wordt in xml aangegeven.
Het werkt allemaal perfect, op 1 ding na; het verwijderen van bepaalde movieclips:
ik heb ergens anders in de code set("_root.verwijderNaam"+vw,naam); gedaan, en "naam" verwijst naar een dynamisch aangemaakte movieclip.
Deze bestaat wel degelijk want als ik hem wil "verwijderen" in bovenstaande functie veranderd hij (als test) de _alpha naar 10%, maar hij verwijderd hem dus NIET.
Geen idee wat ik mis doe, iemand die ziet of weet wat er mis mee is?
En als "oplossing" de alpha op 0% zetten is niet wat ik zoek, want dan blijft de movieClip nog steeds playen, waardoor bij een later stadium in de presentatie teveel movieclips op de "achtergrond" draaien wat teveel CPU kost
Dus buttons en wat dan allemaal niet meer wordt in xml aangegeven.
Het werkt allemaal perfect, op 1 ding na; het verwijderen van bepaalde movieclips:
Flash ActionScript:
Wat gebeurd er nu precies?1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function verwijder(vw) { // HIERONDER GEEFT HIJ DIT WEER: // Daadwerkelijk verwijderen van :_level0.gemaakteAnimatie (movieclip) trace("Daadwerkelijk verwijderen van :"+eval("_root.verwijderNaam"+vw)+" ("+typeof(eval("_root.verwijderNaam"+vw))+")"); eval("_root.verwijderNaam"+vw)._alpha = 10; // Probeer het op 4 "verschillende" manier, maar nix werkt _root.removeMovieClip(eval("_root.verwijderNaam"+vw)); eval("_root.verwijderNaam"+vw).removeMovieClip(); _root[eval("_root.verwijderNaam"+vw)].removeMovieClip(); _root["_root.verwijderNaam"+vw].removeMovieClip(); } |
ik heb ergens anders in de code set("_root.verwijderNaam"+vw,naam); gedaan, en "naam" verwijst naar een dynamisch aangemaakte movieclip.
Deze bestaat wel degelijk want als ik hem wil "verwijderen" in bovenstaande functie veranderd hij (als test) de _alpha naar 10%, maar hij verwijderd hem dus NIET.
Geen idee wat ik mis doe, iemand die ziet of weet wat er mis mee is?
En als "oplossing" de alpha op 0% zetten is niet wat ik zoek, want dan blijft de movieClip nog steeds playen, waardoor bij een later stadium in de presentatie teveel movieclips op de "achtergrond" draaien wat teveel CPU kost
[ Voor 22% gewijzigd door KolNedra op 22-11-2005 14:12 ]
::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM