Toon posts:

[Ghost] Vraagt om command-interpreter bij booten? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet hier voor mijn stage een aantal precies dezelfde machines ghosten. Dat heb ik dus gedaan met een bootdiskette van Windows 98 SE want, die moet ook op alle computers komen.

Ik ghost van disk to disk, want ik heb dus 2 harde schijven.

Alles gaat goed, tot op het moment dat ik de destination schijf in zijn eentje opstart. Dan komt er te staan: Type the name of the command interpreter (e.g., C:\WINDOWS\COMMAND.COM

Mijn vraag is dus wat moet ik hier doen, of wat kan ik doen om dit niet te krijgen.

Start ik overigens de source en de destination HDisks samen op, krijg ik beide schijven te zien, en kan ik ook zien dat D precies het zelfde is als C. En toch kan D niet opstarten.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Gebruik er gewoon norton ghost voor dan maak je namelijk een exacte image van je hardeschijf

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

@ nielsdegrave: :?
Ik ghost van disk to disk
Maar goed...

@ TS: Stel je de nieuwe schijf wel in als master?

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2005 14:01 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die staat als master, ik zal is wat gaan klooien met me jumpertjes misschien ligt het inderddaad daar aan..

Verwijderd

Topicstarter
Alle mogelijkheden even geprobeerd. Conclusie:

Het maakt niet uit hoe mijn jumpers staan, kom telkens uit op type the name of the command interpreter

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
dan is je windows install niet je van het ;)

boot eens met een flop, en kijk dan of je een c:\command.com hebt of c:\windows\command\command.com ?

Good old dos days ^_^

check ook eens of je partitie bootable is (hmm zal wel, anders komt het vast niet met die melding)... maar command.com moet in ieder geval en je c:\ staan wil de msdos bootloader er wat mee kunnen. Tenzij je wat gaat prutsen in je config.sys / autoexec.bat files.

(hoewel, mijn dos kennis is beetje roestig op dit moment..... maar spelen met msdos.sys om die laffe image weg te laten en win98 niet te autobooten staat me nog wel bij :+ )

Verwijderd

Topicstarter
komakeef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:35:
dan is je windows install niet je van het ;)

boot eens met een flop, en kijk dan of je een c:\command.com hebt of c:\windows\command\command.com ?
Ja die is bootable, verder als ik command.com intypt zegt die niet bad file of file missed. Kortom die command staat op het floppy. En nadat ik heb geghost en ik start de pc op met de source hd en de destination hd dan zijn allebei de schijven precies hetzelfde. Ik heb dus bij beide schijven ook een c:\windows\command\command.com.

• mace
  • Laatst online: 21-08 20:26

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:39:
[...]

Ja die is bootable, verder als ik command.com intypt zegt die niet bad file of file missed. Kortom die command staat op het floppy. En nadat ik heb geghost en ik start de pc op met de source hd en de destination hd dan zijn allebei de schijven precies hetzelfde. Ik heb dus bij beide schijven ook een c:\windows\command\command.com.
lijkt me een mbr probleem, probeer eens fdisk /mbr op de harde schijf...

Verwijderd

Topicstarter
Ik start me pc op met een windows opstartdiskette waar dus standaard Fdisk op staat.

Hij start op vanaf de diskette. ik krijg het scherm A:\ te zien. Tot zover gaat alles goed, maar op moment dat ik fdisk in tikt. krijg ik: No fixed disks present.

Hier kunnen jullie misschien al meer mee

Verwijderd

Je hebt er mischien een nrfs schijf in steken en je msdos ondersteund alleen maar fat32?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:53:
Je hebt er mischien een nrfs schijf in steken en je msdos ondersteund alleen maar fat32?
Nee de schijf die ik het zelfde wil krijgen is D

en schijf D heb ik in windows geformatteerd. Daarna naar eigenschappen gekeken en daar stond FAT32. Ook op het moment dat die aan het ghosten is staat er [FAT32]

Het floppy zelf heb ik gemaakt op de windows 98 computer dus met fat32 systeem. Alleen de ghost.exe word vanaf een windows xp computer met ntfs systeem op het floppy gezet. Maar dat zal het toch zeker niet zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog ideeën ?

Verwijderd

Is je D schijf fors groter dan de C schijf?
Wellicht raakt w98/dos de weg kwijt op een te grote schijf.
Tijdens het ghosten kun je de partition size op destination disk gelijk houden met origineel

In welk museum (w98!) loop je stage?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:05:
Is je D schijf fors groter dan de C schijf?
Wellicht raakt w98/dos de weg kwijt op een te grote schijf.
Tijdens het ghosten kun je de partition size op destination disk gelijk houden met origineel

In welk museum (w98!) loop je stage?
haha geen museum. Die 23 computers zijn oude computers die nadat ze allemaal hetzelfde zijn worden verloot onder de medewerkers hier :P

De D schijf is inderdaad 20 GB en de C schijf is 4,3 GB

Maar volgens mij had ik ook al geprobeerd van 4,3 naar 4,3 GB te ghosten. Maar ik zal het nog een keer proberen

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals geprobeerd, ik heb mijn 20GB ghostschijf even groot gemaakt als de C schijf, maar nu nog krijg ik dezelfde melding.

Type the name of the command interpreter (e.g. , C:\WINDOWS\COMMAND.COM

Misschien ook wel boeiend om te melden is dat mijn diskette station zeg maar een ratelend geluid maakt voordat die melding komt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

djdino, zou je allereerst de 'edit' button willen gebruiken als je wat wilt posten; maar zelf de laatste poster in een topic bent? Dus geen twee posts achter elkaar :)

Verder; als de command interpreter niet gevonden kan worden; staat die dan wel op de schijf waar je van opstart? Is je diskette niet gewoon corrupt? Verder pas ik je topictitel nog even aan.

Type the name of the command interpreter > [Ghost] Vraagt om command-interpreter bij booten? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:50:
djdino, zou je allereerst de 'edit' button willen gebruiken als je wat wilt posten; maar zelf de laatste poster in een topic bent? Dus geen twee posts achter elkaar :)

Verder; als de command interpreter niet gevonden kan worden; staat die dan wel op de schijf waar je van opstart? Is je diskette niet gewoon corrupt? Verder pas ik je topictitel nog even aan.
Okee is goed :)

Ik neem aan dat command interpreter het COMMAND bestand is op mijn floppy, die staat er tot nu toe altijd op. Heb een bootdiskette gemaakt op de Windows98 SE pc zelf, en ook 1 gedownload van bootdisk.com, dus dat zal het toch niet zijn?

Verder staat het bestand command.com na het ghosten op beide schijven.

Trouwens, over de topictitel, het is niet ghost die erom vraagt, maar de ge-ghoste schijf die ik daarna in zijn 1tje opstart. De ghost diskette is er dan al uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 09:56 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:46:
Nogmaals geprobeerd, ik heb mijn 20GB ghostschijf even groot gemaakt als de C schijf, maar nu nog krijg ik dezelfde melding.

Type the name of the command interpreter (e.g. , C:\WINDOWS\COMMAND.COM
En als je daar het pad naar je command.com intikt, werkt het dan wel? Als het niet werkt, maar command.com staat wel op de schijf, dat lijkt mij dat er iets met die HD niet in orde is.

Eventueel kun je in config.sys met comspec=c:\command.com aangeven waar je command interpreter staat.

[ Voor 10% gewijzigd door TXC op 23-11-2005 10:07 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Was de bron schijf (dus die helemaal in orde is en je meerdere backups van wil) de enige schijf in de machine toen je die aan het inrichten was ?

Heb je ook een partitie naar partitie clone geprobeerd ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
TXC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:06:
[...]

En als je daar het pad naar je command.com intikt, werkt het dan wel? Als het niet werkt, maar command.com staat wel op de schijf, dat lijkt mij dat er iets met die HD niet in orde is.

Eventueel kun je in config.sys met comspec=c:\command.com aangeven waar je command interpreter staat.
Ik heb command.com ingetikt zonder floppy derin, dan krijg ik weer hetzelfde.
Als ik command.com intikt met floppy dan zegt die:

Microsoft(R) Windows 98
(C)Copyright Microsoft Corp 1981-1999

A:\>

Dus hier schiet ik ook niet veel mee op.

En hoe bedoel je in dat config.sys bestand?

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:11:
Was de bron schijf (dus die helemaal in orde is en je meerdere backups van wil) de enige schijf in de machine toen je die aan het inrichten was ?

Heb je ook een partitie naar partitie clone geprobeerd ?
Die schijf was helemaal in orde, up to date, alle drivers geïnstalleerd enz. En het was ook de enigste schijf die er op dat moment inzat.

Ik ga nu van partitie naar partitie proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 10:26 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als tijdens het booten van de harde schijf om de command line interpreter wordt gevraagd, dan is ie C:\Command.com kwijt.

Je Ghost image is waarschijnlijk corrupt?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:20:
Als tijdens het booten van de harde schijf om de command line interpreter wordt gevraagd, dan is ie C:\Command.com kwijt.

Je Ghost image is waarschijnlijk corrupt?
Als ik schijf D opstart samen met schijf C en ik ga naar D dan staat command.com daar gewoon op. Dus dat is dan toch ook in orde?

De ghost image is waarschijnlijk niet corrupt, dat zou wel heel bijzonder zijn.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zo bijzonder is dat niet hoor, gebeurt wel eens.

Als je met je nieuwe schijf opstart en hij vraagt om de Command line interpreter, als je dan C:\Command.com in typt, werkt het dan wel?

Probeer anders de C:\Windows\Command.com naar C:\Command.com te kopiëren.

Hoe groot zijn de schijven?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:34:
Zo bijzonder is dat niet hoor, gebeurt wel eens.

Als je met je nieuwe schijf opstart en hij vraagt om de Command line interpreter, als je dan C:\Command.com in typt, werkt het dan wel?

Probeer anders de C:\Windows\Command.com naar C:\Command.com te kopiëren.

Hoe groot zijn de schijven?
Nee ook dat helpt niet. Ik heb ook al geprobeert te kopiëren maar dat deed die helemaal niet.

Schijf C is 4,3 GB
Schijf D is 20 GB, ik heb net tijdens het ghosten al aangegegeven dat schijf D maar 4,3 GB mag gebruiken, dat hielp ook niet.
Overigens van partitie naar partitie doet die ook niet :(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Whadda you mean met "dat deed die helemaal niet"? Foutmelding?

Van partitie naar partitie werkt inderdaad niet. Zoek maar op Google waarom niet :P

Als je het nou eens omdraait, dus je nieuwe schijf als master (zodat ie C: wordt) en je oude als slave (D:), en dan met je diskette opstarten en Ghosten?

En wie heeft die Ghost image gemaakt, en is ie al eerder gebruikt?

Maak anders eens een nieuwe image?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:53:
Whadda you mean met "dat deed die helemaal niet"? Foutmelding?

Van partitie naar partitie werkt inderdaad niet. Zoek maar op Google waarom niet :P

Als je het nou eens omdraait, dus je nieuwe schijf als master (zodat ie C: wordt) en je oude als slave (D:), en dan met je diskette opstarten en Ghosten?

En wie heeft die Ghost image gemaakt, en is ie al eerder gebruikt?

Maak anders eens een nieuwe image?
Hij kopiërde het niet via dos met x copy enzzz.

Ja er werd hier gezegd probeer het van partitie naar partitie dusja dat probeer ik O-)

Ik ga nu me jumpertjes even opdraaien dan.

Er is helemaal geen ghost image gemaakt, ik moet werken van disk to disk. Het programma zelf is al vaker gebruikt ja.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hoezo kopiëerde hij het niet???

Foutmelding? Schijf stuk? Bootvirus???

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:58:
Hoezo kopiëerde hij het niet???

Foutmelding? Schijf stuk? Bootvirus???
Als ik me D schijf op master zet en C schijf op slave, dan krijg ik alleen een leuk zwart beeld met een wit knipperend streepje, waar ik niks in kan typen.

Dit had ik ingevoerd om te kopieren:

C:\> xcopy c:\windows\command.com d:\windows\command.com
C:\> xcopy c:\command.com d:\command.com

Beide ook met /s maar bij alle 4 de pogingen zei die: Bad command or file name

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja hèhè, op de meeste opstartdiskettes zit geen xcopy dacht ik :P Wat is er mis met gewoon copy?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:10:
Ja hèhè, op de meeste opstartdiskettes zit geen xcopy dacht ik :P Wat is er mis met gewoon copy?
Er staat XCOPY.EXE en XCOPY32.EXE op het floppy,

Weet niet wat er mis mee is, ik had xcopy geleerd op school :P

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

A:\> xcopy c:\windows\command.com d:\windows\command.com
A:\> xcopy c:\command.com d:\command.com

Werkt dat misschien? Dan staat waarschijnlijk je path niet ingesteld in je autoexec.bat op je floppy.

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:15:
A:\> xcopy c:\windows\command.com d:\windows\command.com
A:\> xcopy c:\command.com d:\command.com

Werkt dat misschien? Dan staat waarschijnlijk je path niet ingesteld in je autoexec.bat op je floppy.
bij A:\> xcopy c:\command.com d:\command.com heeft die de file overgeschreven, ik opnieuw opgestart met alleen de d schijf, maar weer het zelfde gezeik over de command interpreter.

ik ga die andere nog even proberen.

En wat bedoel je precies met je zin over autoexec.bat?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Example:

PATH C:\;C:\DOS;C:\WINDOWS;C:\SOUND\ADD\BIN; C:\SOUND\SB419F
At times, you may see the command in the form SET, such as in SET PATH, or PATH = . Both are valid forms of the command.

Use the PATH command to tell MS-DOS which directories to look into when an executable file is not in the current directory. When you enter a line of text at the MS-DOS prompt that is neither a recognized command nor an executable filename in the current directory, MS-DOS will search through the directories in your PATH for a filename that matches the text you entered. This command is recommended unless you are using a menu shell. Many packages, such as WordPerfect, automatically add or modify the PATH line during the installation process. The path cannot exceed 127 characters, and may be further limited by your MS-DOS environment space.
Google: autoexec.bat path, eerste hit.

Beetje initiatief kan ook geen kwaad ;)

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:21:
[...]

Google: autoexec.bat path, eerste hit.

Beetje initiatief kan ook geen kwaad ;)
Nou eerlijk gezegd ben ik nu niet veel wijzer, ik zoek zelf wel even in nederlands :P

Overigens die andere copy geprobeerd, er is weer wat gekopierd zegt die. En als ik na het kopiëren typ D: komt die netjes op
D:\> Als ik daarna typ: windows\command.com komt die netjes op command.

Maar op moment dat ik hem daarna alleen op start, krijg ik weer command interpreter blabla..

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Very weird. Ik zou echt even opnieuw ghosten, maar dan met de schijven andersom.

• TXC

TXC

Heb je dit nu al eens geprobeerd (c:\command.com ipv command.com)? Zet anders de volgende regel in je autoexec.bat van je d-schijf:
code:
1
set comspec=c:\command.com

en boot hem dan nog eens alleen.

Verwijderd

Topicstarter
TXC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:28:
[...]

Heb je dit nu al eens geprobeerd (c:\command.com ipv command.com)? Zet anders de volgende regel in je autoexec.bat van je d-schijf:
code:
1

als ik kijk in mijn atoexec.bat staat er dit:

@echo off

MSCDEX.EXE /D:banana /L:R

Dit klopt volgens mij niet helemaal of wel

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat is gewoon een driver voor CD-Rom Spelers. De driver voor de speler wordt banana genoemd en de CD-Rom speler wordt op de letter R gezet. Niks mis mee.

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:31:
Dat is gewoon een driver voor CD-Rom Spelers. De driver voor de speler wordt banana genoemd en de CD-Rom speler wordt op de letter R gezet. Niks mis mee.
Okee :) Maar moet ik dan dit er nog bij zetten? :

1set comspec=c:\command.com

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja, maar dan zonder die 1 ;)

Verwijderd

Is het niet handiger om een Ghost image te maken van je origineel naar een lege HD?
Deze kun je dan met een Ghost boot floppy en die schijf met image verder dupliceren.

Dit werkt bij mij altijd (inderdaad wel dubbel checken of de destination niet te klein is).

edit/ps: als dit niet werkt weet je in ieder geval zeker dat de fout in de originele installatie zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 11:39 ]

• TXC

TXC

Het begint zo langzamerhand op een soap te lijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:38:
Is het niet handiger om een Ghost image te maken van je origineel naar een lege HD?
Deze kun je dan met een Ghost boot floppy en die schijf met image verder dupliceren.

Dit werkt bij mij altijd (inderdaad wel dubbel checken of de destination niet te klein is).

edit/ps: als dit niet werkt weet je in ieder geval zeker dat de fout in de originele installatie zit.
Ik zal het is voorstellen aan mijn stagebegleider ;)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

TXC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:39:
Maar dan wel een hele slechte :P

* CodeCaster moet nog niet aan kinderen denken maar voelt zich wel een handjesvasthouder en mompelt iets over een topicreport...

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 23-11-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
TXC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:39:
[...]

Jaa sorry mensen, maar ik kan er verder ook niks aan doen, ik had 6 computers goed geghost met windows 2000, maar die was nog al langzaam daarna, dus zijn we overgestapt op windows 98, sinds dien kan ik ook niet meer ghosten.

Edit: Ook nadat ik dit heb veranderd in met autoexec.bat doet die het nog steeds niet.

Kan het misschien zijn dat IDE kabels invloed hebben? Het lijkt mij stug, maar de D schijf zit ook nog verbonden aan de CD-rom speler. Moet ik hem misschien direct aan het moederbord plaatsen, zonder dat ook me cdrom speler aan dezelfde ide kabel zit?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
TXC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:28:
[...]

code:
1

Erbij gezet, geghost, en weer het zelfde probleem.

• TXC

TXC

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:07:
[...]

Erbij gezet, geghost, en weer het zelfde probleem.
Je had ook met HD 1 kunnen opstarten en dan op HD2 het in de autoexec.bat aan kunnen passen, dan had je niet hoeven ghosten :)

Probeer dit anders:
- Zorg dat alleen je (net geghoste) HD2 aanstaat in het BIOS
- Boot vanaf de Windows 98 bootflop. Als het goed is kun je nu als je C: intikt ook de C schijf benaderen die HD2 is (check dit even) en die dus de dezelfde data bevat als HD1.
- Typ op de prompt:
code:
1
sys a: c:
Als het goed is wordt hiermee de sys van A (Windows 98 bootflop = io.sys, msdos.sys en command.com) overgezet naar de HD.

Boot nu vanaf je HD (zonder bootflop dus).

Verwijderd

Topicstarter
TXC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:27:
[...]
Probeer dit anders:
- Zorg dat alleen je (net geghoste) HD2 aanstaat in het BIOS
- Boot vanaf de Windows 98 bootflop. Als het goed is kun je nu als je C: intikt ook de C schijf benaderen die HD2 is (check dit even) en die dus de dezelfde data bevat als HD1.
- Typ op de prompt:
code:
1
sys a: c:
Als het goed is wordt hiermee de sys van A (Windows 98 bootflop = io.sys, msdos.sys en command.com) overgezet naar de HD.

Boot nu vanaf je HD (zonder bootflop dus).
Okee ik zal het zo proberen, volgens mij had ik zoiets ook al gevonden op internet maarja.. ik ben nu trouwens 2 precies dezelfde schijven aan het ghosten, dus me C schijf is 4,3GB en me D schijf is ook 4,3 GB.
Ik zal zo vertellen hoe het bovenstaande is af gegaan..

Edit: Ook nu doet die het nog niet, ik ga het nu proberen met een rechtstreekse IDE kabel, dus zonder dat de CD-rom speler er ook nog tussen zit, moet wat proberen toch...

Ik heb zojuist een nieuwe ontdekking gedaan, ik heb dus nu 2 precies dezelfde schijven, en na het ghosten staat er op de D schijf 0,08 GB minder.. Word er misschien nu al iets duidelijker bij jullie?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 13:46 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja.

[rml]ivocare in "[ 2003] Boot niet meer na poging clonen m..."[/rml]

[ Voor 93% gewijzigd door CodeCaster op 23-11-2005 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar mijn fdisk ziet dus alleen mijn standaard dos partitie.

Ik gebruik dan ook wel Ghost 7.5 en geen 2003

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Staat die partitie wel op actief?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Dat kun je het beste nagaan met een bootable partition magiccd /diskette, dan op de partitie klikken en avanced-->set active

Je weet trouwens dat windows 98 niet te installeren is op een ntfs schijf? Niet zonder extra software althans....

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
SpeedBart schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:48:
[...]

Dat kun je het beste nagaan met een bootable partition magiccd /diskette, dan op de partitie klikken en avanced-->set active

Je weet trouwens dat windows 98 niet te installeren is op een ntfs schijf? Niet zonder extra software althans....
partitie staat op actief, en hij word geïnstalleerd op een fat32

Verwijderd

Heb je het nou al geprobeerd met een Ghost boofloppy? Dan wordt er ook niets op je source HD geschreven.
Wel even zeker weten dat je Ghost en die spook partitie van je Source disk hebt verwijderd ;-)

Modbreak:Vergeten we niet dat Ghost © righted software is?

[ Voor 25% gewijzigd door Spider.007 op 23-11-2005 23:04 ]

Verwijderd

hoe staan je HDs in bios ingesteld?
Zet beiden op AUTO en LBA=on

Wat je ook kan proberen is de bios van zo'n PC updaten

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik denk dat TS eerst maar eens een cursus DOS voor beginners moet volgen of het DOS voor dummies boek moet doorlezen.
Is de versie 7.5 van Ghost wel geschikt voor grotere partities?
Is de nieuwe ge-imaged partitie wel bootable?
Is de nieuwe partitie wel een Primary partitie?
Is de nieuwe partitie wel actief?
Is de bootflop OS versie wel geschikt voor grote schijven?
Staan er op de bootflop wel versies van fdisk, format etc die hetzelfde zijn als de bootfiles(OS)

En ik ben toch echt een beetje het overzicht van het werkelijke probleem kwijt geraakt gedurende het lezen van dit topic. Misschien is het een idee om eens opnieuw het probleem, de aanpak en hetgeen er geprobeerd is achter elkaar te posten...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

@Spider007
Sorry, nee was ik niet vergeten. Djdino geeft aan dat 'ie Ghost al heeft, ik wilde alleen helpen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
c70070540 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 07:22:
Ik denk dat TS eerst maar eens een cursus DOS voor beginners moet volgen of het DOS voor dummies boek moet doorlezen.
Staan er op de bootflop wel versies van fdisk, format etc die hetzelfde zijn als de bootfiles(OS)

En ik ben toch echt een beetje het overzicht van het werkelijke probleem kwijt geraakt gedurende het lezen van dit topic. Misschien is het een idee om eens opnieuw het probleem, de aanpak en hetgeen er geprobeerd is achter elkaar te posten...
Inderdaad... Gewone logica gebruiken. Ik zou zeggen: experimenteer maar lekker door, zo heeft iedereen het geleerd.. :)
Een W98 bootflop moet met fdisk gewoon partities zien als ze erop staan.
Misschien ondersteunt je moederbord wel geen grote harde schijven.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

pinockio schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:41:
[...]

Inderdaad... Gewone logica gebruiken. Ik zou zeggen: experimenteer maar lekker door, zo heeft iedereen het geleerd.. :)
Een W98 bootflop moet met fdisk gewoon partities zien als ze erop staan.
Misschien ondersteunt je moederbord wel geen grote harde schijven.
Was het niet zo, dat die grote partities pas in de SE edition ondersteund werden?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Evt. een bootflop downen op http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm. (ME bootflop ondersteunt 128 GB harddisks en meer.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 07:22:

Jij denkt dat ik nog niets weet van dos :)

in ieder geval de versie 7,5 is geschikt voor grotere schijven
de nieuwe ge-imaged partitie is een primary partitie
de partitie staat oko actief
De bootflop OS os geschikt voor grote schijven, rechtstreeks van bootdisk.com gehaald en zelf 1 gemaakt met windows 98 SE
Pagina: 1