Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[PDA] Is dit de nieuwe generatie internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lezers,

Ik ben bezig met een onderzoek voor de PDA's, en ik wil graag jullie mening horen.
Je ziet tegenwoordig steeds meer reclame op Tv dat je met een PDA kan surfen via UMTS op het internet, maar veel website's zijn daar nog niet voor gemaakt. Ik denk zelf dat dit nog wel 5jr kan gaan duren maar ik durf zelf niet te zeggen of dit ooit van de grond zal komen.

Dus mijn vraag:
Is PDA of soortgelijke gadgets de toekomst i.s.m het internet? dus zullen er straks steeds meer mensen gebruik maken van het internet via een PDA.

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

In de toekomst zal zeker veel gebruik worden gemaakt van internet via PDA's e.d. Vooral via totaal oplossingen. Dus bijvoorbeeld een PDA+GPS met tig GB aan ruimte voor mp3's waarmee ook gebeld kan worden.

De overstap van SMS naar Mail is zo gemaakt. Wanneer mensen MSN Messenger op zo'n ding gaan gebruiken zijn ze niet meer weg te slaan.

thunderstruck

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat PDA's zeker zeer populair worden(en dat zijn ze al). Ik heb er zelf ook een en gebruik 'm als MP3 speler, telefoon en agenda. Alleen nog niet voor internet omdat dit voor mij nog te duur is, dus als het betrouwbaarder/universeler wordt dan zal ik er zeker over nadenken(is damn handig, alleen voor mij dus nog te duur).

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb een MDA Compact van T-Mobile met een flatfee GRPS account. En dat is erg makelijk. De hele dag MSN aan. Internet wanneer ik wil en (belangrijker) waarheen ik maar wil.

Bij mij op het werk kan ik alleen interneten via IE. SSH of FTP wil al niet. En ik heb zelf nog een server in Redbus staan. Die bedien ik dus via mijn MDA Compact.

Veni, vidi et cervesiam

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Ruthger schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:30:
Ik heb een MDA Compact van T-Mobile met een flatfee GRPS account. En dat is erg makelijk. De hele dag MSN aan. Internet wanneer ik wil en (belangrijker) waarheen ik maar wil.

Bij mij op het werk kan ik alleen interneten via IE. SSH of FTP wil al niet. En ik heb zelf nog een server in Redbus staan. Die bedien ik dus via mijn MDA Compact.
Hoe is de snelheid met zo'n dingetje? Ben ik al een tijdje benieuwd naar, is het vergelijkbaar met een redelijke adsl/kabel verbinding? Qua gevoel dan.

thunderstruck

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 04:04
dat ligt er natuurlijk geheel aan wat voor soort verbinding je hebt.

GPRS is erg traag en erg duur, denk aan 3-5 kb/s (kan ook minder zijn)
UMTS is nog duurder maar sneller, weet niet precies heo snel

WIFI, UMTS, W-LAN etc. zijn allemaal vergelijkbaar met ADSL snelheid alleen niet altijd beschikbaar.
Edit: je hebt ook nog EDGE, maar ik weet niet of dat in NL dekking heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Silvos op 22-11-2005 20:36 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Telfort heeft EDGE. IMHO een veel en veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan UMTS voor zowel de provider als de consument. Maak er voor 1,50 EUR / MB gebruik van op mijn Palm Treo 650. Zelfde tarief als "normaal" GPRS, aangezien EDGE eigenlijk een efficientere manier van GPRS is. Geen nieuwe zendmasten, landelijke dekking. De UMTS providers moeten allemaal nieuwe masten plaatsen, en hebben nu eigenlijk alleen goede dekking in de randstad en nog een paar grote plaatsen daarbuiten. En wie betaalt dat uiteindelijk allemaal? Juustem. :|

Mensen vergeten vaak dat bij een Smartphone de bottleneck niet de verbindingssnelheid is, maar de processing snelheid van de smartphone. Het verwerken van de gegevens, het opbouwen van de webpagina, stuk voor stuk dingen die samen met de verbindingssnelheid concurreren als de "bottleneck". Wanneer je een attachment per e-mail wil versturen, is snelle verbinding uiteraard wel welkom.

Surfen op een Palm of PocketPC is nog altijd een beetje behelpen, maar ik ben ervan overtuigd, kijkend naar hoe ongelovelijk snel de techniek zich de laatste jaren ontwikkeld heeft, dat dit binnen 2-3 jaar een stuk beter en betaalbaarder wordt.
WIFI, UMTS, W-LAN etc. zijn allemaal vergelijkbaar met ADSL snelheid
:/

[ Voor 33% gewijzigd door Stereotomy op 22-11-2005 20:57 ]

Alors.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Noem me ouderwets maar ik vind 't echt helemaal niks, surfen op een PDA! Klein pestschermpje, klooien met een stylus om dingen in te voeren, 't is aan mij niet besteed. Enige apparaat waar het nog een beetje aantrekkelijk lijkt is dat nieuwe ding van t-mobile.

Bovendien moet je best wel kosten maken om mobiel te kunnen internetten op de PDA, geloof dat t-mobile de goedkoopste is met z'n 9,50 per maand. Ik vind dat, voor mij persoonlijk, gewoon te veel geld, zeker omdat ik eigenlijk nooit verder dan 30 minuten bij een echte pc met breedband internet verwijderd ben.

Wat het geschikt maken van sites betreft, als ik zie hoeveel sites het niet goed doen als je geen IE gebruikt, ik denk dat 5 jaar nog optimistisch is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Daarom hebben de *betere* smartphones waar beter over nagedacht is ook altijd een toetsenbordje aan boord. Na een weekje oefenen haal je toch al gauw 50% van de snelheid van een echt toetsenbord, en dat is toch vrij snel. 9,50 EUR per maand bij T-mobile is echt niks. 30 cent per dag.

Natuurlijk is een GPRS verbinding voor jou niet geschikt als je nooit op pad bent maar altijd bij een computer bent. Laten we niet gaan zeggen "dat je geen auto nodig hebt omdat je nooit verder dan de plaatselijke supermarkt komt" :') GPRS/UMTS en whatever langeafstands verbindingen zijn wel degelijk nuttig voor mensen die dagelijks op pad zijn, en ik voorspel dat we over 10 jaar gewoon vrijwel allemaal online over straat lopen.

Of dat sociaal gezien een goed idee is, dat wil ik graag nog even afwachten. Ik heb mijn push-email client (e-mail op de server wordt meteen op het device gepusht) ook zo ingesteld dat hij geen kik geeft als er nieuwe berichten binnenkomen, maar dat alleen een LED'je gaat knipperen. Zo hoef ik niet voor elk wissewasje mijn Palm Treo uit mijn broek te vissen, maar kan ik gewoon mijn mail real-time checken wanneer ik wil.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier kan ik mee uit de voeten!!

ik was net met me eigen PDA wat site's aan het bezoeken maar, www.google.com heeft een automatische doorspring naar pda.jsp maar bijvoorbeeld www.nu.nl weer niet! maar er is wel een link onderaan nu.nl die naar de PDA versie gaat.

maar goed allemaal bedankt! _/-\o_

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 13:22

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nieuwe apparaaten zoals de Nokia 660 hebben gewoon een scherm met een hoge resolutie. Een scherm met 800x480 kan de meeste websites in de hele breedte weergeven. Dan heb je ook nog de browser, Opera heeft bijvoorbeeld een mode om websites versimpeld weer te geven voor mobiele telefoons en kan in- en uitzoomen zodat je de pagina zelf op het scherm kan laten passen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14

Nakebod

Nope.

Ik verwacht wel dat internet via PDA's/Smartphones een redelijke groei gaat krijgen. De manier waarop de verbinding gemaakt wordt zal wel sterk veranderen, maar de PDA/Smartphone blijft feitelijk op dezelfde manier werken.

Ik verwacht ook dat "pda" sites een beter bestaansrecht hebben dan wap sites.

Even wat links
http://pda.startpagina.nl (Best wel handig)
http://wap.fok.nl/pda/
http://pda.tweakers.net/
http://www.digibieb.nl/rs...ernews.nl/wninews_rss.xml (Weer in NL)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Johnny schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:05:
Nieuwe apparaaten zoals de Nokia 660 hebben gewoon een scherm met een hoge resolutie. Een scherm met 800x480 kan de meeste websites in de hele breedte weergeven. Dan heb je ook nog de browser, Opera heeft bijvoorbeeld een mode om websites versimpeld weer te geven voor mobiele telefoons en kan in- en uitzoomen zodat je de pagina zelf op het scherm kan laten passen.
Ik ben het met je eens dat het scherm van de Nokia 660 er erg mooi uitziet. Ik ben echter van mening dat in de race om de hoogste resolutie ook gekeken moet worden naar de fysieke grootte van het scherm. Het heeft helemaal geen zin om een 1600x1200 scherm van 4 inch diagonaal te maken, omdat - wil je de letters leesbaar houden - de letters toch van een bepaalde minimale grootte moeten zijn.

Daarom draaien laptops met 12 of 14 inch schermen ook nooit 1600x1200 maar gewoon 1280x1024 of zelfs 800x600.

Wat betreft de Nokia: het heeft een hoge ooooh en aaaah factor, maar als je bijvoorbeeld in de bus/trein zit, dan heb je aan zulke kleine lettertjes niks. Mini-lettertjes werken niet als je in een schuddend voertuig zit, of loopt of whatever. Nu heeft de Nokia alleen WLAN en nog geen GPRS/UMTS dus zal dat geen probleem zijn vooralsnog :+ , maar mijn ogen vonden het ook niet leuk om voor langere tijd al die kleine lettertjes te lezen op het haarscherpe beeldscherm, zittend in mijn luie stoel. In dat geval moet je weer naar grotere fonts schalen....

... waardoor het "voordeel" van een scherm met hoge resolutie weer teniet wordt gedaan.

Daar zit nou de hele crux en dilemma voor PDA/smartphone bouwers. Hoe groot wil ik mijn scherm maken om van de resolutie te kunnen profiteren? Ik kan wel een groot scherm met hoge resolutie erin proppen, maar daar wordt je smartphone gewoon erg groot van. Een wisselwerking tussen features en pocketability dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 23-11-2005 16:22 ]

Alors.

• Johnny

Johnny

Stereotomy schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:14:
[...]

Ik ben het met je eens dat het scherm van de Nokia 660 er erg mooi uitziet. Ik ben echter van mening dat in de race om de hoogste resolutie ook gekeken moet worden naar de fysieke grootte van het scherm. Het heeft helemaal geen zin om een 1600x1200 scherm van 4 inch diagonaal te maken, omdat - wil je de letters leesbaar houden - de letters toch van een bepaalde minimale grootte moeten zijn.

Daarom draaien laptops met 12 of 14 inch schermen ook nooit 1600x1200 maar gewoon 1280x1024 of zelfs 800x600.
15" schermen hebben vaak een resolutie van 1400x1050.
Wat betreft de Nokia: het heeft een hoge ooooh en aaaah factor, maar als je bijvoorbeeld in de bus/trein zit, dan heb je aan zulke kleine lettertjes niks. Nu heeft de Nokia alleen WLAN en nog geen GPRS/UMTS dus zal dat geen probleem zijn vooralsnog :+ , maar mijn ogen vonden het ook niet leuk om voor langere tijd al die kleine lettertjes te lezen op het haarscherpe beeldscherm. In dat geval moet je weer naar grotere fonts schalen....
Tekst op papier heeft ook minstens 300 DPI, en daar hoor je niemand over klagen? het is ook niet de bedoeling dat je met het back-light helemaal aan teksten met het lettertype Arial of Tahoma van 11 pixels hoog gaat lezen. Dat je bij de huidige apparaten nog niet anders is betekent niet dat dit niet gaat komen.

Als je een tekst leest wil je wat grotere letters, maar als je een bepaald stuk zoekt is het wel handig dat je lekker ver kan uitzoomen zonder dat alles pixelig wordt.

Daarnaast gebruiken we displays niet alleen voor tekst. Voor foto's, Lijntekeningen, kaarten, en andere afbeeldingen heb je het liefst een zo hoog mogelijke resolutie. Er worden op dit moment ook allerlei schaalbare interfaces ontwikkeld die kunnen meegroeien waarmee je ook op een hogeresolutiescherm toch dingen groot, en haarscherp kan weergeven.
... waardoor het "voordeel" van een scherm met hoge resolutie weer teniet wordt gedaan.

Daar zit nou de hele crux en dilemma voor PDA/smartphone bouwers. Hoe groot wil ik mijn scherm maken om van de resolutie te kunnen profiteren? Ik kan wel een groot scherm met hoge resolutie erin proppen, maar daar wordt je smartphone gewoon erg groot van. Een wisselwerking tussen features en pocketability dus.
De fysieke grootte hoeft ook helemaal geen probleem te zijn, er bestaan al jarenlang head-mounted displays die het beeld direct in je oog projecteren, fexibele displays, mobiele beamers en hologrammen komen ook steeds dichterbij.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Johnny schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:33:
Tekst op papier heeft ook minstens 300 DPI, en daar hoor je niemand over klagen?
Irrelevant voor deze discussie. Schermen die je bekijkt op papier-afstand hoeven nooit 300 DPI te gaan halen. Een punt gemaakt met 300 DPI is makkelijker te onderscheiden op papier dan op een lichtgevend scherm. maw, wanneer je een witte achtergrond hebt met 1 zwart puntje is dat op papier veel en veel makkelijker te zien dan op een scherm. Op het scherm heb je gewoon een minimale bepaalde dot pitch nodig om verschil te maken bij je ogen.
Het is ook niet de bedoeling dat je met het back-light helemaal aan teksten met het lettertype Arial of Tahoma van 11 pixels hoog gaat lezen. Dat je bij de huidige apparaten nog niet anders is betekent niet dat dit niet gaat komen.
Dat wil ik eerst nog wel eens zien. 't is net als bij fotografie. In plaats van dat ze 4 megapixel sensors ruisarmer gaan maken, knallen ze nu door naar 8 megapixel sensors in compact cams terwijl dat technisch gewoon de verkeerde keuze is. Ik zie hetzelfde al een beetje gebeuren met de PDA's: er zijn nu PPC's op de markt met VGA resolutie schermen terwijl de software daar bij lange na geen optimaal gebruik van maakt. 8)7
Als je een tekst leest wil je wat grotere letters, maar als je een bepaald stuk zoekt is het wel handig dat je lekker ver kan uitzoomen zonder dat alles pixelig wordt.
Ik kan je verzekeren dat de pixelgroottes van bijv. een VGA PocketPC of die Nokia of zelfs het 320x320 schermpje van mijn Palm op het oog niet veel van elkaar verschillen. Men kan wel technisch mierenneuken of pimpen met een net iets kleinere dot pitch, maar in de praktijk is van korreligheid geen sprake.
Daarnaast gebruiken we displays niet alleen voor tekst. Voor foto's, Lijntekeningen, kaarten, en andere afbeeldingen heb je het liefst een zo hoog mogelijke resolutie. Er worden op dit moment ook allerlei schaalbare interfaces ontwikkeld die kunnen meegroeien waarmee je ook op een hogeresolutiescherm toch dingen groot, en haarscherp kan weergeven.
Er zit toch een einde aan te komen. Men gaat zelfs over 100 jaar nooit en te nimmer 8000x6000 pixels op 4 inch proppen, hoewel dat technisch gewoon mogelijk gaat zijn. Waarom niet? Omdat het gewoon niet nuttig is voor het menselijk oog. De puntgroottes gebruikt bij een PocketPC VGA scherm zijn haast al het kleinste wat een menselijk oog op een scherm van elkaar kan onderscheiden bij normaal gebruik. Ik weet zeker dat wanneer je met je oog 20 cm van het scherm gaat hangen je individuele pixels kan tellen, maar dan zitten we in Tweaker theory en niet hoe we in de dagelijkse praktijk met spullen omgaan, en daar zal de industrie zich op blijven richten.
De fysieke grootte hoeft ook helemaal geen probleem te zijn, er bestaan al jarenlang head-mounted displays die het beeld direct in je oog projecteren, fexibele displays, mobiele beamers en hologrammen komen ook steeds dichterbij.
.... en dat duurt nog 10 jaar voordat we uberhaupt aan de kosteneffectiviteit kunnen gaan denken. In de tussentijd is het nog wat behelpen. Ik ben het er wel mee eens dat andere MANIEREN van het weergeven van informatie de oplossing is, en niet het domweg vergroten van resolutie van traditionele schermen.

Alors.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:49:
Nou hier kan ik mee uit de voeten!!

ik was net met me eigen PDA wat site's aan het bezoeken maar, www.google.com heeft een automatische doorspring naar pda.jsp maar bijvoorbeeld www.nu.nl weer niet! maar er is wel een link onderaan nu.nl die naar de PDA versie gaat.

maar goed allemaal bedankt! _/-\o_
Toch hoef je niet een speciale PDA versie te maken van de website. Dmv CSS kan je vrij eenvoudig dezelfde pagina aanpassen voor de PDA.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:10:
[...]

Toch hoef je niet een speciale PDA versie te maken van de website. Dmv CSS kan je vrij eenvoudig dezelfde pagina aanpassen voor de PDA.
heb je wat voorbeelden voor mij?

• Johnny

Johnny

Stereotomy schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:12:
[...]

Irrelevant voor deze discussie. Schermen die je bekijkt op papier-afstand hoeven nooit 300 DPI te gaan halen. Een punt gemaakt met 300 DPI is makkelijker te onderscheiden op papier dan op een lichtgevend scherm. maw, wanneer je een witte achtergrond hebt met 1 zwart puntje is dat op papier veel en veel makkelijker te zien dan op een scherm. Op het scherm heb je gewoon een minimale bepaalde dot pitch nodig om verschil te maken bij je ogen.
Niet alle schermen geven licht, en jij gaat er van uit dat een beeldschermaltijd minder contrast dan papier heeft, wat helemaal niet altijd zo is.
Dat wil ik eerst nog wel eens zien. 't is net als bij fotografie. In plaats van dat ze 4 megapixel sensors ruisarmer gaan maken, knallen ze nu door naar 8 megapixel sensors in compact cams terwijl dat technisch gewoon de verkeerde keuze is. Ik zie hetzelfde al een beetje gebeuren met de PDA's: er zijn nu PPC's op de markt met VGA resolutie schermen terwijl de software daar bij lange na geen optimaal gebruik van maakt. 8)7
Dat komt vanzelf, je moet eerst de hardware hebben, dan moeten mensen het een probleem vinden en dan pas veranderd er wat, het is dus nu nog geen probleem.
Ik kan je verzekeren dat de pixelgroottes van bijv. een VGA PocketPC of die Nokia of zelfs het 320x320 schermpje van mijn Palm op het oog niet veel van elkaar verschillen. Men kan wel technisch mierenneuken of pimpen met een net iets kleinere dot pitch, maar in de praktijk is van korreligheid geen sprake.
[...]

Er zit toch een einde aan te komen. Men gaat zelfs over 100 jaar nooit en te nimmer 8000x6000 pixels op 4 inch proppen, hoewel dat technisch gewoon mogelijk gaat zijn. Waarom niet? Omdat het gewoon niet nuttig is voor het menselijk oog. De puntgroottes gebruikt bij een PocketPC VGA scherm zijn haast al het kleinste wat een menselijk oog op een scherm van elkaar kan onderscheiden bij normaal gebruik.[/quote]

Ik denk eigenlijk dat we het binnen 30 jaar al doen. Het is trouwens wel een beetje kortzichtig om er van uit te gaan dat over 100 jaar het menselijk oog nog hetzelfde is als nu.
Ik weet zeker dat wanneer je met je oog 20 cm van het scherm gaat hangen je individuele pixels kan tellen, maar dan zitten we in Tweaker theory en niet hoe we in de dagelijkse praktijk met spullen omgaan, en daar zal de industrie zich op blijven richten.
De dagelijkse praktijk is niet interssant wanneer je producten ontwerpt, meer dan 80% van de tijd gebruik je het potentieel van een computer of PDA nauwelijks, dit bericht had ik ook nog wel kunnen typen op een 20 jaar oude computer, het gaat juist om de uitzonderingsituaties, wanneer je bijvoorbeeld een foto zoekt tussen honderden andere, in plaats van dat je allemaal wazige thumbnails hebt kun je gewoon even het appraat dichterbij brengen om de foto's allemaal goed te bekijken. En zodra het kan zullen er vanzelf nieuwe manieren ontstaan om optimaal gebruik te maken van een scherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:38:
[...]

heb je wat voorbeelden voor mij?
Ik ben er zelf wat mee bezig geweest qua experimenteren. Ik weet alleen niet meer precies of ik het compleet doorgevoerd heb. Ik download op het moment opera om nog even te checken voor je (heb zelf geen pda, maar met opera kan je een handheld simuleren op je pc).
Zodra ik zeker weet of het werkt geef ik je een linkje, of misschien wel andere...

Verwijderd

kijk hier eens met je PDA --> http://vno-internet.com.br/index.php?br_index
Een site waar ik ooit eens mee ben begonnen (wilde plannen, maar wegens tijdgebrek niet meer aan verder gegaan)... Door middel van een aparte stylesheet toe te kennen voor pda met media="handheld", kan je een specifieke opmaak maken voor handhelds. Dus bepaalde elementen weglaten of wijzigen en afbeeldingen zo schalen dat het ook op een handheld goed te zien is (lees, niet te groot zodat je blijft scrollen ;) ).
In bovenstaand voorbeeld zie je dat de menu-items nu onder elkaar staan ipv naast elkaar, de banner is komen te vervallen, en staat alleen nog maar het logo er. Even niet op de uitvoering letten, maar puur op het idee.. ;)

Kijk ook eens op http://my.opera.com/community/ met je pda...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 11:39 ]

• krizzziz
  • Laatst online: 15-11 11:58
Ik heb nu net een WIFI kaartje aangeschaft voor mijn PDA en ik ben weer verslaafd!
Dit is zeker de toekomst. Ik voorspel dat er in Nederland naar Amerikaans voorbeeld GRATIS hotspots komen waarin een speciale reclame balk aan de browser wordt toegevoegd zodat de WIFI gratis aangeboden kan worden en er direct een link ontstaat naar het aangeboden product.

De hotspots nu in nederland zijn alleen zo karig :(

ehhhh..HOI

• BlackMage
  • Laatst online: 06-11 07:53
kRiZzZiZ schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:32:
Ik heb nu net een WIFI kaartje aangeschaft voor mijn PDA en ik ben weer verslaafd!
Dit is zeker de toekomst. Ik voorspel dat er in Nederland naar Amerikaans voorbeeld GRATIS hotspots komen waarin een speciale reclame balk aan de browser wordt toegevoegd zodat de WIFI gratis aangeboden kan worden en er direct een link ontstaat naar het aangeboden product.

De hotspots nu in nederland zijn alleen zo karig :(
Tegenwoordig betaal je al gouw 20 euro per maand voor een GSM abonnement. Ik denk dat als je toch in de toekomst kijkt, dat er dan zeker wel datadiensten in je abonnement zitten verwerkt. t-mobile is er al mee begonnen hier in nederland en de rest zal zeker volgen.

En zoals google ons al geleerd heeft, reclame een stap vooruit zetten heeft geen zin, in plaats daarvan houd het simpel met de reclame.

Mensen die denken dat je meer geld kan verdienen door meer reclame aan te bieden kunnen net zo goed gaan denken dat je nederland rijker maakt door meer geld te maken.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk niet dat dit werkelijk de toekomst gaat worden, omdat het altijd een beetje behelpen blijft ten opzicht van een normale pc. Maar voor een bepaalde groep mensen, die het leuk vind is het absoluut interessant. Ik heb zelf ook een PDA, en internet hier regelmatig op. 's Morgens in bed, wanneer het daar nog lekker warm is en erbuiten niet, en ik toch even het nieuws wil zien (streaming nos journaal of rtlz) of lezen op nu.nl. Verder kun je met Orange World voor 6 euro in de maand flat-free heel wat sites bereiken, en wanneer ik met de trein reis maak ik hier driftig gebruik van. Wanneer je je beperkt tot websites die niet vol staan met foto's enzo is surfen over de GPRS best goed te doen vind ik. Het scherm is niet groot, maar leest niet onprettig, en de PDA maakt de websites zo dat je niet in de breedte hoeft te scrollen en hierdoor surf je eigenlijk prima op zo'n ding. Wat de PDA verder ideaal maakt tijdens bijv. treinreizen is de oneindige hoeveelheid aan andere mogelijkheden die je hebt. Tijdens het surfen luister ik lekker naar mijn muziek. Ben ik klaar met surfen heb ik de keus tussen een zwikkie nog niet eerder bekeken afleveringen top gear. (het omzetten van welk videoformaat dan ook naar divx voor PDA is een fluitje van een cent) of heb ik toch meer zin in een potje age of empires... of gewoon even rustig patience ? De mogelijkheden zijn eindeloos en worden alleen maar groter. En dit maakt een PDA voor mij tot de leukste gadget die ik in mijn zak kan hebben. Maar of deze apparaatjes in de toekomst nou echt een grote gebruikersgroep gaan krijgen omdat men massaal erop gaat internetten betwijfel ik.

Geen inspiratie

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 04:04
Ik denk toch echt dat dit wel zo is.

Er zijn nieuwe technieken in ontwikkeling zoals een oprolbaar scherm, uiteraard duurt het nog minstens 10 jaar voor dit fatsoenlijk in de praktijk word gebracht, maar het idee is er.
Ik denk dat als er een oplossing wordt gevonden voor het scherm, in het oog projecteren of oprollen of wat dan ook de pda heel veel toekomst heeft.
De verbindingen worden steeds sneller en het lijkt mij realistisch dat een pda over 10 jaar kan wat een computer nu kan alleen dan met flash hdd van 40 gb en een vga resolutie scherm.
Pagina: 1