Toon posts:

[Labview]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een opstelling waarbij je moet schieten op een detector door middel van een laserstraal. Nou komt de positie van die laserstraal in een programma te staan dat in labview is geschreven.
Maar als we schieten komt er geen geluid bij hoe kan ik dat in labview maken zodat dat wel gebeurd?

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Labview een geluidje laten afspelen zodra je detector iets detecteert moet makkelijk zat zijn. Ergens in het 'palet' van indicators zoeken naar een pictogram van een luidsprekertje en die op het front panel kunt zetten. Vervolgens in het block diagram een draadje naar die indicator trekken vanaf het punt waar je evalueert of er iets wordt gedetecteerd of niet (boolean dus, true/false).

Als je goed geholpen wil worden kun je beter een screenshot van de VI maken (front panel en block diagram naast elkaar, getiled met ctrl+T) zodat we kunnen zien hoe de VI eruit ziet.

Welkom op GoT trouwens. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-11-2005 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Link naar Screenshot
Ik heb al een .wav bestand van een schot geluid hier op de computer staan. Die wil ik dan laten afspelen als de trekker van het geweer word ingedrukt.

• Aham brahmasmi
Moeilijk te zeggen zo. Je moet uitzoeken waar ergens de boolean zit die die aangeeft of je raak geschoten hebt of niet en daar de indicator aan koppelen die een geluidje afspeelt. Hoe je precies een geluidje af laats spelen moet je makkelijk met de helpfunctie kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
De help functie heb ik al bekeken en toen SND play wave file geprobeerd er in te zetten, maar dat lukte niet. Ik maak dan wait until finish (T) aan een true or false functie. Wat moet ik hier nog meer doen om het wel te laten werken?

• Aham brahmasmi
Hoezo lukte dat met het geluidje niet?

Je moet even goed kijken waar je die true/false evaluatie van de detectie in het programma zet. Het programma bestaat namelijk uit een sequence met daarin meerdere while lussen en een case structure. Het maakt nl. uit of je die indicator (die een geluidje af zou moeten spelen) binnen of buiten een lus (loop) zet. Als je hem er buiten zet, dan wordt hij pas geupdate als de lus doorlopen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SND play wave file aan de true or false van shot gemaakt (zie screenshot) aan de ingang wait until finish. Toen ik hem in de run zette werd het geluid niet afgespeeld
Pagina: 1