Toon posts:

[XP] slechte systeem prestaties.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem prestaties zijn de laatste tijd enorm achteruit gegaan. ik zou eerst even een screenshot posten met een voorbeeld:

Screenshot

eerst deed ik altijd een film encoden in ongeveer een kwatier. deze deed er nou 50 minuten over. op ook maar een rate van 3020kb/s terwijl dat eerst iets minder dan 10000kb/s was. ook kan je zien dat het cpu verbruik amper boven de 50% uitkomt. terwijl die toch zeker 100% zou moeten benutten.

ook heb ik het gevoel dat het opstarten vele malen trager gaan. het blauw balkje moet bijv 7 keer langs komen. dat was altijd maar 1,5/2x.

windows heb ik er al meerdere malen opnieuw opgezet en ook iedere keer verschillende drivers geprobeerd van het chipset maar het wil gewoon niet meer soepel werken.

mijn systeemspecs:
Amd athlon 3200+
Asus K8n4e-Deluxe
1gb pc3200 ram
2x seagate 120gb in raid-0
Sapphire x800GTO2
BenQ DVD-Brander
Asus DVD-speler
Hauppauge pvr 150
realtek netwerkkaartje

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik zou eens je schijven controleren, denk dat er eentje aan het kapot gaan is.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou even een atto benchmark gedaan en de score vallen me toch niet tegen.

Atto benchmark

Verwijderd

Schijfdefragmentatie?Schijfcontrole?Koeling?Schijfopruiming?

Verwijderd

Topicstarter
de windows install is helemaal vers na een volledige format. temperaturen van de cpu komen niet boven de 35 graden stressed uit. en van het moederbord ook niet. van de hd's ook niet boven de 30 graden.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
je kan proberen om je proces priorety te verhogen!! deze dan op real time te zetten.

misch staat ie standaard wel below normal

A Soldiers manual and a pair of boots.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:20
Mijn eerste gedachtes gingen ook uit naar de HDD. Maar als je zelf zegt dat dat het probleem niet is, zal ik eens kijken naar het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
dvd shrink stond staandaar inderdaad ingestelt op een lage prioriteit. maar ik had het toen al op hoger als normaal gezet maar geen verschil.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 23:40

BHQ

Kan ook gewoon zijn dat je een brak dvd'tje ript of eentje met beveiliging. Maar ik verdenk idd. ook je schijven.

Verwijderd

De snelheden van ATTO zien er wel goed uit.. Ik heb zelf ook 2 sata schijven in raid 0 en haal dezelfde waardes.. En ook idd komt het balkje bij windows starten 1 tot 2 keer voorbij.. :) (Gaat altijd lekker snel met raid 0, snel kleine bestanden inlezen! :D )

Maar ik denk dat het aan je geheugen ligt.. Probeer eens memtest te draaien! :) En je kan ook nog even proberen om CCleaner er over heen te draaien, spyware scannertje en viruscheck.. Als het niet aan je geheugen ligt zou je het op meerdere plekken kunnen zoeken.. Brak moederbord, brakke cpu of slechte voltages ofso..

Nou in iedergeval suc6! :D

Verwijderd

Topicstarter
hmm 3057 geheugenfouten na nog geen uurtje draaien lijkt me niet echt goed. kben nou de reepjes apart aan het testen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de reepjes apart getest en jawel hoor geen fouten :(. helaas heb ik in de bios geen functie om de cpu cache uit te zetten. nou heb ik wel een een week of 2 een nieuw moederbord. ik had eerst de k8n-e deluxe. en met dat oude moederbord had ik ook een hele tijd dat probleem gehad. en bij het nieuwe moederbord staat het geheugen wel op de compabiliteits lijst.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 12:45
en wat geeft HDtune aan?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Topicstarter
ik had net even weer een memtest test gedaan met 2 reepjes erin en weer iets meer dan 84000 fouten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Als je geheugen zoveel fouten geeft, heb je twee mogelijkheden: je processor is beschadigd (daar zit de memorycontroller in), maar die kans is heeel klein. Denk dat het probleem juist door het moederbord wordt veroorzaakt, door incompatibiteit met het geheugen. Wat voor merk geheugen etc. heb je? Noem even de volledige specs van je systeem. Verder zou je een BIOS-flash kunnen proberen (natuurlijk met maar 1 reepje, dat daar niets fout kan gaan), zou je het voltage kunnen verhogen van het geheugen (2,7V is al wat meer en nog steeds een heel veilige waarde). Anders zul je je geheugen in moeten ruilen voor een ander merk.

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen komt voor op de compabiliteits lijst (PQI geheugen) bios is veranderd van 1007 naar 1010. ik had eerst een Asus k8n-e deluxe. en daar had ik het probleem ook een heletijd gehad en de cpu was toen vervangen. toen was het zo dat er dan wel weer fouten in memtest waren en toen weer niet. hier heb ik na een tijdje niet meer naar omgekeken (die fouten toen waren ook in test 5). ook heb ik hier uit een ander systeem inmiddeld 2x 512mb kingston reepjes (staan ook op de compabiliteits lijst) gepakt en getest maar nog steeds dezelfde fouten.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn geheugen. Wat bleek na 2 maanden van alles onderzoeken? Ik had een paar brakke condensatoren op mijn moederbord zitten -> dus check als je eventueel open condensatoren of condensatoren die niet meer ingedeukt zijn, maar juist wat uitgedeukt zijn hebt. Eventueel kun je een ook proberen een blokje RAM in een ander slot steken als je 3 hebt, als je dit nog niet heb geprobeerd. Ten tweede kun je even kijken als je voltages op het goede niveau zijn, alhoewel ik het hierbij niet zo snel zou zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
de reepjes ram doen het apart wel goed. dus het geheugen zelf is wel goed.

dit heb ik net ondervonden: (hier gaat het over de memtestfouten)

multiplier 4x-7,5x <== geen probleem
multiplier 8x geen probleem
multiplier 8,5x 1300 fouten
multiplier 9x iets voorbij de 80000
multiplier 10x voorbij de 100000
multieplier 11x het eind is zoek.

de cpu draait dus maar stabiel tot 1600mhz inplaats van op 2200mhz. ik denk dat ik gewoon de pech heb dat ik 2x een defecte cpu heb gekregen omdat deze al een keer vervangen is geweest.

als ik mijn geheugen terug clock naar 200mhz ddr. en de cpu op 2200mhz dan geeft hij ook geen errors. dus wat is er nou kapot? de geheugenreepjes doen het apart wel op 400mhz ddr

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 14:00 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Je geheugen op 400MHZ? Mijn DDR PC3200 draait maar op 200mhz hoor!

Veld Waarde
DIMM1 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 Mhz)

edit:
My bad.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 23-11-2005 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
daarom zet ik er ook achter DDR. ddr is heen en terug dus effectief is het 400mhz.

Verwijderd

Ik weet niet wat normaal is voor een Athlon 64 maar is de Vcore niet ontzettend laag :?

Laat maar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Vcore varieert een beetje tussen 1,456 en 1,51. maar als ik hem op een vaste waarde zet blijft alles hetzelfde.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik zou het toch ergens bij het geheugen beginnen met onderzoeken wat er precies fout zit... dus als eerste beide blokjes in een ander systeem doen, werkt dat prima? Dan is er waarschijnlijk iets mis met de geheugencontroller,CPU, of de geheugenbankjes van je moederbord. Werkt dat niet goed? Dan is er duidelijk iets mis met het geheugen.

HEEEEEEL misschien zou een defect hardware onderdeel, zoals netwerkkaart, een storing kunnen veroorzaken. Om dat uit te sluiten zou ik telkens een ander hardware onderdeel uit je pc halen, dan weer die memtest doen, om te zien of misschien een ander hardware onderdeel de storing veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
een kaal systeem heb ik al een keer geprobeerd gehad. de 2 bankjes in een ander systeem testen nog niet ik zou even kijken of ik ergens een andere pc kan regelen. ik heb al wel geprobeerd 2 andere geheugenreepjes in mijn systeem te testen. maar daar was het niet mee opgelost. en het probleem is dat ik nergens een cpu kan lenen. :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 19:53 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:52:
een kaal systeem heb ik al een keer geprobeerd gehad. de 2 bankjes in een ander systeem testen nog niet ik zou even kijken of ik ergens een andere pc kan regelen. ik heb al wel geprobeerd 2 andere geheugenreepjes in mijn systeem te testen. maar daar was het niet mee opgelost.
Dan weet je dus dat het niet aan je geheugen ligt!

Verwijderd

Topicstarter
ja eigenlijk wel ja. maar het zekere voor het onzekere. want eigenlijk zijn door de laatste maanden heen. de cpu moederbord en videokaart vervangen geweest. en er heeft ook ander geheugen ingezeten. hd's e.d. zijn al een keer afgekoppeld geweest tijdens de memtest. en de voeding heb ik met een multimeter(fluke) doorgemeten. en alle geteste reepjes waren gewon compitable met het moederbord. 2xPQI en 2xKingston hebben er in gezeten. dus ik zou eigenlijk gewoon echt niet weten waaraan het kan ligggen. ook heb ik heel het systeem gewoon een keer los op mijn bureau laten draaien voor de zekerheid. dus er moet gewoon iets "dubbel" kapot zijn.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Je zou bijna zeggen dat je moederbord gewoon niet goed is, als ik dat allemaal zo hoor dan...

Verwijderd

Topicstarter
het is al het tweede moederbord. en het vorige moederbord had exact dezelfde fout zou toch sterk zijn dat een verschillend type moederbord exact dezelfde fout geeft. ik verdenkt zelf sterk de cpu. maar ik wil het eerst zeker weten voordat ik hem voor niks naar rma stuur.

Verwijderd

Topicstarter
schop.

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

ff een verhaaltje

Ik heb wel eens gehad dat me pc crashte, dus ik rebooten sprint me pc ineens naar me bios scherm. Dus ik in alle haast F10 en y en dan enter. (settings saven en gaan met die bannaan) Ik had dus niet in de gaten dat me pc op een fsb van 100 stond te draaien. Hier kwam ik ook een week later achter toen ik bijna besloten had om een nieuwe te kopen..

Check dat eens na bij jou ;)

Verwijderd

Topicstarter
die settings heb ik al meerdere malen doorlopen :). maar daar ligt het dus helaas niet aan.

Verwijderd

al een bios reset gedaan? Memtest86? Andere installatie cd van windows? Virus wat zich op je netwerk bevind? Drivers van je chipset geinstalleerd? Warmte?

Sommige dingen zullen al wel gezegd zijn maar die negeer je dan maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
met memtest krijg ik juist de 80000+ fouten. ook zonder hd aangesloten krijg ik de fouten. warmte: alles zit onder de 35 graden stressed. ik heb ook al verschillende bios versies geprobeerd.
drivers van chipset e.d. is niet van toepassing omdat het zonder windows installatie net zo veel fouten opleverd.

Verwijderd

Nou dan weet je dat het aan je geheugen ligt he :)

Verwijderd

Topicstarter
daar ligt het dus juist niet aan. want apart geven ze geen fouten. maar graag ook even de eerste pagina te lezen. misschien dat je dan een beter inzicht krijgt :) <== geen flame ofzo he.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:29:
daar ligt het dus juist niet aan. want apart geven ze geen fouten. maar graag ook even de eerste pagina te lezen. misschien dat je dan een beter inzicht krijgt :) <== geen flame ofzo he.
Even je geheugen probleem terzijde (misschien is dit wel het probleem) misschien heb je een brakke ide kabel,vervang deze eens en probeer weer een video te encoden.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even een andere geprobeerd. maar het maakte geen verschil. normaal had ik een rounded met aarde draad maar nu had ik een standaard platte gebruik van 30cm.
Pagina: 1