Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aangetekend opzeggen bij T-Mobile?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 19:28
Gisteren naar T-Mobile gebeld om te vragen over het opzeggen van het abonnement van mijn moeder omdat voor haar een prepaid goedkoper is. Aan de telefoon werd me aangeraden om met een aangetekende brief op te zeggen, ze konden me niet goed vertellen waarom.

Ik heb gezegd dat ik dat niet nuttig vind en dat ik wel een gewone brief stuur en dan over een week bel om te zien of deze is aangekomen.
Tenzij, ze normale brieven niet meer in behandeling namen maar daar was geen sprake van.

Het meisje aan de andere kant bleef maar herhalen dat het veranstandig is om aangetekend op te zeggen.

Volgens mij is hier sprake van het opwerpen van een drempel door T-Mobile. Als een brief een keer niet aankomt, wat niet vaak gebeurt is het geen ramp om twee weken later nogmaals op te zeggen want je abo wordt steeds met 1 of 2 maanden verlengd.

Hebben meer mensen voorbeelden van het proberen op te werpen van dit soort drempels met als doel dat mensen het opzeggen maar laten zitten?

Vinden jullie dit het opwerpen van een drempel of ben ik gewoon para?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je bent gewoon para. :P

Punt is, als je niet-aangetekende brief niet aankomt, dan ga jij uiteraard als klant allerlei rechten ontlenen aan een eventueel niet verstuurde brief.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:27

Garyu

WW

BtM909 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:32:
Je bent gewoon para. :P

Punt is, als je niet-aangetekende brief niet aankomt, dan ga jij uiteraard als klant allerlei rechten ontlenen aan een eventueel niet verstuurde brief.
Uiteraard is ondertussen de kans dat een niet-aangetekende brief niet aankomt mi-ni-maal, en om voor dat risico 7 euro ofzo te betalen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-11 13:44
Dan doe je het niet...
Maar zoals al eerder aangegeven, je kan geen enkel recht ontlenen aan de brief die je gestuurd hebt omdat je er nooit 100% zeker van kan zijn dat deze is aangekomen. En daar gaat het nou juist om.

Als T-mobile zou zeggen dat ze de brief niet ontvangen hebben heb je simpelweg geen poot om op te staan en laten we eerlijk zijn ... een maand extra abo is duurder dan 7 euro voor aangetekend versturen ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij "verdwijnen" er altijd X% van de 'normaal' verstuurde brieven bij dit soort bedrijven... Kweenie, maar zo'n gevoel heb ik altijd :P

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43

slaay

Natuurbeleven.com

Mijn ervaring is dat T-Mobile zelfs durft te beweren aangetekende brieven niet te hebben ontvangen, terwijl TPG Post beweerd dat deze in ontvangst is genomen en voor ontvangst is getekend.

Hierdoor sta je erg sterk en mag T-Mobile zelf uitzoeken wat er in de brief heeft gestaan die ze mogelijk weggegooid hebben.
Jij hebt dan bewijs dat je iets gestuurd hebt, zij mogen dan zelf achterhalen als dat een opzeggingsbrief was ofniet ;)

Daarom, stuur altijd een opzeggingsbrief aangetekend, zo weet je ook wanneer hij in ontvangst is genomen. Ook belangrijk om te weten ivm opzegtermijnen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zou gewoon doen wat de TS ook zegt. Brief sturen, weekje later bellen of ze hem hebben. Zo niet, nog een brief.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

Speedmaster

Make my day...

Gewoon doorfaxen naar ze heb je meteen een ontvangstbevestiging Werkt net zo goed ;)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik heb mijn t-mobile abbo (cashback aktie) al 10 maanden voor het verstrijken opgezegd per fax. Binnen 1 a 2 weken netjes een brief gehad dat het was opgezegd. Ik nam het risico wel want dan ben je nog optijd genoeg op het te regelen. Dus per fax is prima methode (bij mij dan).

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:40

defiant

Moderator General Chat
Dat de fax werkt kan ik onderschrijven, ik had mijn abbo eerst abbo eerst schriftelijk (maar niet aangetekend) opgezegd, daar werd domweg niet op gereageerd. Gebeld met de klantservice, en die raadde aan om te faxen, en dat werkte wel goed, een paar dagen later had ik een bevestigingsbrief.

Dat doet niet af aan het feit dat het erg vreemd is dat t-mobile schriftelijk opzeggingsbrieven schijnbaar erg traag of helemaal niet behandeld.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:39
Is prepaid bellen goedkoper??
Dan belt ze waarschijnlijk bijna nooit aangezien je tegenwoordig abonnementen hebt van 50 minuten voor 2.50 euro per maand. (inc BTW)

(wil je dat dan moet je tmobile klantenservice ff bellen, het nummer is 1200)

Belt ze 7 minuten per maand dan is ze met pre paid al 2.50 kwijt! :O

Is dat wel echt het beste voor je moeder??

[ Voor 13% gewijzigd door procyon op 22-11-2005 21:54 ]

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:48:
Volgens mij "verdwijnen" er altijd X% van de 'normaal' verstuurde brieven bij dit soort bedrijven... Kweenie, maar zo'n gevoel heb ik altijd :P
Werd ook gezegd van Orange...

Ik heb m (eigenwijs ja) toch gewoon opgestuurd en kreeg even later een brief dat mijn abbo per 11 januari word stopgezet.

Maar er stond tussen haakjes achter: met inachtneming ofzo van 3 maanden. Wat betekent dat precies? Ik heb m een kleine maand te laat opgestuurd naar Orange (2 keer naar het verkeerde adres). 10 Januari 2 jaar geleden abbo afgesloten. Sorry mss beetje off-topic.

Samsung Galaxy Note 3

Verwijderd

Sterretje6 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:57:
[...]

Werd ook gezegd van Orange...

Ik heb m (eigenwijs ja) toch gewoon opgestuurd en kreeg even later een brief dat mijn abbo per 11 januari word stopgezet.

Maar er stond tussen haakjes achter: met inachtneming ofzo van 3 maanden. Wat betekent dat precies? Ik heb m een kleine maand te laat opgestuurd naar Orange (2 keer naar het verkeerde adres). 10 Januari 2 jaar geleden abbo afgesloten. Sorry mss beetje off-topic.
dat betekent dat je 3 maanden na 11 januari wordt afgesloten

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:22:
dat betekent dat je 3 maanden na 11 januari wordt afgesloten
Nee, het betekent dat 'ie 3 maanden vanaf de datum dat zijn brief is verwerkt wordt afgesloten.

Verwijderd

Nee, 3 maanden vanaf eerstvolgende billdate...

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 19:28
Procyon for life schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:53:
Is prepaid bellen goedkoper??
Dan belt ze waarschijnlijk bijna nooit aangezien je tegenwoordig abonnementen hebt van 50 minuten voor 2.50 euro per maand. (inc BTW)

(wil je dat dan moet je tmobile klantenservice ff bellen, het nummer is 1200)

Belt ze 7 minuten per maand dan is ze met pre paid al 2.50 kwijt! :O

Is dat wel echt het beste voor je moeder??
Ze belt bijna nooit en we gaan voor prepaid kijken naar aanbieders als Simyo.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kun je die aangetekende brief ook naar dat postbus nummer sturen die op je factuur staat of moet het elders?

Ik had die mensen van T-Mobile net gebeld i.v.m. het opzeggen van mij abonnement die in januari 2006 afloopt. Die kerel vertelde mij dat er een opzegtermijn van 3 maanden is. Dat vind ik op zn zachts gezegd belachelijk.
Ik: Ja maar m'n contract loopt toch gewoon af in januari? Hoezo zit ik dan nog met een opzegtermijn??
Hij: Nou, in de Algemene Voorwaarden staat bbrbradbrabgakl (m.a.w. ik was aardig verbaasd dat ik niet luisterde.)
Ik: OK ik weet voorlopig genoeg.

Ik heb toch getekend voor een contract van 12 maanden en niet voor 15 maanden? Iemand hier ervaring in?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Digitizers schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:04:
Kun je die aangetekende brief ook naar dat postbus nummer sturen die op je factuur staat of moet het elders?

Ik had die mensen van T-Mobile net gebeld i.v.m. het opzeggen van mij abonnement die in januari 2006 afloopt. Die kerel vertelde mij dat er een opzegtermijn van 3 maanden is. Dat vind ik op zn zachts gezegd belachelijk.
Ik: Ja maar m'n contract loopt toch gewoon af in januari? Hoezo zit ik dan nog met een opzegtermijn??
Hij: Nou, in de Algemene Voorwaarden staat bbrbradbrabgakl (m.a.w. ik was aardig verbaasd dat ik niet luisterde.)
Ik: OK ik weet voorlopig genoeg.

Ik heb toch getekend voor een contract van 12 maanden en niet voor 15 maanden? Iemand hier ervaring in?
Daar is het opzegtermijn voor. Is soms wel handig om te shoppen voor een nieuwe abbo en na het aflopen van je nummer het over te laten zetten naar een andere aanbieder. Wees blij dat het niet stilzwijgend per jaar verlengd wordt zoals gewoonlijk bij een hoop ISP's.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• dreester
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:08:

Daar is het opzegtermijn voor. Is soms wel handig om te shoppen voor een nieuwe abbo en na het aflopen van je nummer het over te laten zetten naar een andere aanbieder. Wees blij dat het niet stilzwijgend per jaar verlengd wordt zoals gewoonlijk bij een hoop ISP's.
Nou ja ik wil een SIM-Only 200 abo afsluiten (€5.95 in de maand), mijn huidige abo staat niet op mijn naam dus ik kan ongestraft op mijn eigen naam (as we speak) een nieuwe abo afsluiten. Beetje genaai van die opzegtermijn :/ .

Iemand nog antwoord op mijn vraag over aangetekend en adres?

• robert-630
  • Niet online
Digitizers schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:15:
[...]

Nou ja ik wil een SIM-Only 200 abo afsluiten (€5.95 in de maand), mijn huidige abo staat niet op mijn naam dus ik kan ongestraft op mijn eigen naam (as we speak) een nieuwe abo afsluiten. Beetje genaai van die opzegtermijn :/ .

Iemand nog antwoord op mijn vraag over aangetekend en adres?
Meestal, kan je je nieuwe abo wel later laten ingaan, dus dan profiteer je wel van de actie. De maximale termijn hiervoor is meestal ook precies 3 maanden.
Pagina: 1