Toon posts:

[JS] GET variablen in JavaScript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een project voor school waar ik helaas geen PHP of andere webtalen mag gebruiken. Daarom heb ik besloten met Javascript te werken, aangezien dat wel toegestaan is..

Mijn idee was daarom ook om met GET variablen in JavaScript te gaan werken. Ik heb al gezocht op Google maar dit bracht helaas niet het gewenste resultaat.

Wat ik dan ook graag zou willen weten is of het ook mogelijk is in JavaScript GET variablen te gebruiken. Ik weet dat dit met de 'split' functie in JavaScript kan.. tevens heb ik al een stukje code, maar ook dit werkt helaas niet. Als ik namelijk een ? achter .html zet krijg ik een error dat het bestand niet bestaat o.i.d.

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,
M. Trip en de rest van het team waar ik mee samen werk :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.com/sea...&q=javascript+querystring :?
1e hit...

Ow, excuses. Had dat stukje niet gezien dat het toevoegen van parameters achter .html niet werkt. Zie André hieronder...

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 22-11-2005 13:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Die error krijg je omdat je lokaal werkt met een lokaal adres. Zet je pagina op een webserver en het werkt wel met een ? in de url. Volgens mij werkt het ook als je file:/// voor je url plaatst.

De parameters kun je uitlezen met location.search, zoek daar maar eens op ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan gewoon met getvariabelen werken in je URI hoor :)

met window.location.search kan je die search-variabelen weer ophalen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.