[Mob. Rad. 9000]Artefacts in beeld

Pagina: 1
Acties:

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Zoals gezegd zijn er behoorlijk wat artefacts in beeld op een laptop met daarin een mobility radeon 9000. Een screenshot van deze artefacts staat hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://tweensense.softwarelibre.nl/laptop/Laptop1.jpg

De artefacts veranderen de hele tijd, maar er lijkt wel een patroon in te zitten. Ten eerste zijn ze alleen zichtbaar in het rode kleurkanaal. Hieronder een uitsplitsing naar kleurkanalen.

Afbeeldingslocatie: http://tweensense.softwarelibre.nl/laptop/Laptop2.gif

Daarbuiten bestaan de artefacts uit de waardes 0 en/of 255 in het rode kleurkanaal. Sommige groepen van pixels hebben rood dus spontaan op 0 staan en sommige op 255. Het patroon is verder 64 pixels breed en 8 pixels hoog (of natuurlijk een veelvoud daarvan) en dat lijkt me geen toeval.

Heeft iemand een idee waarin dit kan liggen en zijn er mensen die dezelfde problemen al weleens hebben gehad met deze of andere grafische kaarten?

Verwijderd

Heb je hetzelfde als je een externe monitor aansluit?
Zelfde probleem met andere/default drivers en op andere resolutie?
If so, dan vrees ik met grote vrezen dat de "videokaart" simpelweg kapot is. Dan is het te hopen dat je nog garantie hebt.

offtopic:
Misschien kan je nog proberen één of enkele pipelines van de kaart uit te schakelen met tools die normaal voor unlocken gebruikt worden?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 13:33 ]

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:32:
Heb je hetzelfde als je een externe monitor aansluit?
Zelfde probleem met andere/default drivers en op andere resolutie?
If so, dan vrees ik met grote vrezen dat de "videokaart" simpelweg kapot is. Dan is het te hopen dat je nog garantie hebt.

offtopic:
Misschien kan je nog proberen één of enkele pipelines van de kaart uit te schakelen met tools die normaal voor unlocken gebruikt worden?
Op alles ja. Externe monitor geeft hetzelfde beeld. Andere drivers ook.
Ik denk ook eigenlijk wel dat hij gewoon kapot is. Maar het moet wel een specifiek onderdeel zijn vanwege de specifieke klachten. Ik ga eens even kijken of er nog garantie op zit.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40

nexhil

BAM!

jvo schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:40:
[...]

Op alles ja. Externe monitor geeft hetzelfde beeld. Andere drivers ook.
Ik denk ook eigenlijk wel dat hij gewoon kapot is. Maar het moet wel een specifiek onderdeel zijn vanwege de specifieke klachten. Ik ga eens even kijken of er nog garantie op zit.
Lijkt erop dat het geheugen dat voor de video gebruikt overhit raakt of kapot is.

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
nexhil schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:44:
[...]
Lijkt erop dat het geheugen dat voor de video gebruikt overhit raakt of kapot is.
En het kapotte gedeelte van het geheugen wordt precies alleen voor het rode kanaal gebruikt? Ik denk zelf dat het iets anders is. Er zit in mijn ogen te veel regelmaat in om door kapot geheugen veroorzaakt te worden.

Verwijderd

En houdt indien je geen garantie meer hebt de optie pipes locken die ik in m'n eerste reply noemde in gedachte :)
(Ik weet eigenlijk niet eens of die pipes wel gebruikt worden bij 2D weergave :X)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 14:07 ]

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:06:
En houdt indien je geen garantie meer hebt de optie pipes locken die ik in m'n eerste reply noemde in gedachte :)
(Ik weet eigenlijk niet eens of die pipes wel gebruikt worden bij 2D weergave :X)
Ja, inderdaad. Dat is een goede suggestie. Daarom wil ik ook een beetje te weten komen waar het aan kan liggen.
Pagina: 1