Toon posts:

Speedtouch 716 in bridgemode

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: ADSL Fast van XS4ALL met een Speedtouch 716 en Draytek Vigor 2900
Probleem: de 716 werkt alleen in routermode en niet in bridge
Gewenst: 716 puur als modem; een aparte router er achter

De 716 is prima in router mode aan de praat te krijgen. Dat is echter niet wat ik wil. Ik wil terug naar mijn oude situatie met een modem en een aparte router. Dat laatste vooral omdat ik nogal eens wat wijzigingen moet doorvoeren in de router en ik de interface van de 716 nogal onhandig vind.

Met mijn oude speedtouch home werkt het allemaal prima (router = draytek 2900). Inloggen; pptp verbinding etc. Met de 716 wordt er geen pptp verbinding opgezet. Inmiddels alle gangbare zaken langsgelopen. Geen oplossing.

Is het correct om te veronderstellen dat deze combinatie niet kan werken, of zie ik iets over het hoofd? Een alternatief is de draytek 2800, maar ik wacht liever tot die wat langer op de markt is.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Je kunt je modem via de ingebouwde Easy Setup in bridged mode zetten. Voor meer info:

http://speedtouchdsl.com/...531/ST716v5_UserGuide.pdf

Als t niet werkt: gewoon je ST als modem/router configgen en je Draytek eraan hangen.Alle poorten forwarden naar je Draytek, en je draytek als router gebruiken. Je kunt dan ook het wirelessgedeelte uitzetten volgens mij (pagina 116 bovenstaande handleiding)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Hallo

Ik vandaag ook een Speedtouch 716 binnen gekregen en ik wil ongeveer het zelfde als TS alleen dan met PPTP. Mn oude speedtouch 510i doet namelijk niks anders dan modemen en PPTP connectie forwarden. De router erachter belt dus in via PPTP. maar dit lukt me niet met de 716 in de 510 moet ik namelijk een entry aanmaken in de phonebook maar in de 716 zit geen phonebook (telnet)

Inmiddels ben ik erachter dat qosbook en phonebook verhuist zijn naar ATM dus in het atm menu zijn deze 2 items terug te vinden.

En TADA het werkt :-)

Speedtouch 716 PPTP

- Begin met factorydefaults
- Telnet 10.0.0.138 username is Administrator (casesensitive)
- atm -> phonebook

{Administrator}[atm phonebook]=>add
name = PVC
addr = 8.48
:atm phonebook add name=PVC addr=8*48

{Administrator}[pptp]=>profadd
name = PVC
[qos] =
[encaps] = vcmux
[ac] = never
:pptp profadd name=PVC encaps=vcmux ac=never

Nu werkt PPTP dial up :-)
.

[ Voor 65% gewijzigd door raymonvdm op 15-12-2005 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank dat je de moeite hebt genomen om het hier neer te zetten. Ik ga het ook weer eens proberen

• raymonvdm
Achja wat noem je moeite als iedereen het doet krijgen we een lekkere grote kennisbank

Nu nog eens kijken of ik dit ding ook aan de voipbuster.com kan krijgen. Het telnetten heb ik nu aardig onder de knie.

Nu wil ik dus proberen om het modem alleen als ATA Converter te gebruiken. ik heb nu de dns client aangepast aan m`n eigen server en een rtadd gedaan zodat hij m`n andere modem als gateway gebruikt maar registreren werkt nog niet.

En inmiddels werkt registeren ook gewoon de URI gelijk maken aan de username ( username dus 2 keer invullen)

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 16-12-2005 22:18 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand hier misschien ook het verschil tussen de speedtouch 716g en de 716WL?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je kan de 716 toch ook in DMZ mode gooien? Krijg je ook het gewenste effect...

Zie me reply in [rml][ SPEEDTOUCH 546] waar zit de default server voor NAT/NAPT[/rml]
BounceMeister schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:09:
Weet iemand hier misschien ook het verschil tussen de speedtouch 716g en de 716WL?
De 716wl is de wireless variant van de 716g (voip) toch? Zeker weten doe ik dat ook niet

[ Voor 44% gewijzigd door lSltAlKeR op 24-12-2005 12:20 ]

Speedtouch freak

• raymonvdm
Volgens mij draai je in Default Server mode nog steeds dubbel NAT alleen wordt de 1e nat dan een 1op1 NAT

Verder valt me op dat ik ongeveer een snelheid halvering heb als ik overstap van PPPOA naar PPTP op de 716 op de 510 heb ik dit niet.

Ik heb nu al de firewall uitgeschakeld en IDS we gaan nog even verder met het uitkleden van het modem :-)

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Zorg ook dat DSD (a.k.a. web browsing interception; op de GUI te vinden onder SpeedTouch - Configuration) af of op automatic staat. Als dat aan staat, worden op de modem HTTP connecties geproxied door de DSD module en dat heeft een negatieve invloed op de throughput.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
raymonvdm schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:52:
Volgens mij draai je in Default Server mode nog steeds dubbel NAT alleen wordt de 1e nat dan een 1op1 NAT

Verder valt me op dat ik ongeveer een snelheid halvering heb als ik overstap van PPPOA naar PPTP op de 716 op de 510 heb ik dit niet.

Ik heb nu al de firewall uitgeschakeld en IDS we gaan nog even verder met het uitkleden van het modem :-)
Heb je nog vooruitgang geboekt met het 'uitkleden van de 716" ?
Ik wil hem ook zo kaal mogelijk hebben, puur als modem/doorgeefluik.
Zelfde probleem hier: achter de 716 draait een router (draytek) die ik erachter iwl houden (vanwege oa. VPN etc.). Maar heb ook geen zin in dubbel NAT en dubbel routeren etc.
Dus alleen de modem functie op een ADSL 2+ abo van Xs4all, dus; PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 8/48, vc-mux)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien een oude kick, maar goed was benieuwd of er progressie is.
In de 510 kun je vrij eenvoudig een default server aangeven voor NAT, dat kan ik in de 716 niet meer vinden.

Iemand een clue waar dat kan zitten, helaas helpt googlen me niet verder.

Thanks.
Pagina: 1