TVTool

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Net als vele andere heb ik problemen met het voor elkaar krijgen van de TV-out op mn Gainward CardXpert Twinv. Ik heb TVTool neergehaald, maar het werkt niet. Hij zegt ook:
found chip: none
connection: none
Als ik toch probeer em op tv te zetten wordt mn beeldscherm zwart(standby). Op tv zie ik vervolgens niets. Ik heb em van composite(tulp) naar scart en de tv staat daarop ingesteld. Ik heb de comp opgestart met de tv aan(daaraan kan het dus niet liggen). Bij search heb ik neits kunnen vinden.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem zodat ik mn tv out aan de pruttel krijg.

Klopt het ook dat TVtool zegt dat ie geen chip heeft gevonden?

Bij voorbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heeeeeeele domme vraag misschien...
Maar wat voor kaart heb je dan in je bak zitten!!!!!? :?
edit:

TV-Tool ondersteunt namelijk niet alle chipsets...

Verwijderd

tvtool ondersteunt alleen de Chrontel en BT chipsets voor TVout boards...
als je een andere chip hebt (zoals de Elsa) dan werkt het gewoon niet, en ben je gedoomd de standaard tvout van je driver te gebruiken.

ik heb er dus ook "last" van met mn elsa..
mijn tvout is van philips...

mzzlz
;)

• wcduck
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 20:24 schreef wfvn het volgende:
Heeeeeeele domme vraag misschien...
Maar wat voor kaart heb je dan in je bak zitten!!!!!? :?
edit:

TV-Tool ondersteunt namelijk niet alle chipsets...
Ik heb een Gainward CardXpert GS Twinview. De chipset voor de tv-out weet ik niet en kan ik ook nergens vinden.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Gebruik TVtool in plaats van de twinview. Niet ernaast. Dan vindt ie in elk geval de chip ook niet. (dat probleem had ik eerst)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
cyberia: is niet helemaal waar:
ik heb een elsa erazor III pro tnt2 met tvout, en daar zit een Brooktree 869 chipset op, en wordt ondersteund door tvtool. Maar dat is een beetje een rukproggel (kapt er elke 10 minuten mee, pleurisshareware), en ik heb zelf gewoon wat recentere detonater drivers geïnstalleerd, en nu kan ik die tvoutfunctie gewoon vanuit de eigenschappen van het beeldscherm bedienen

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 21:23 schreef wcduck het volgende:

Ik heb een Gainward CardXpert GS Twinview. De chipset voor de tv-out weet ik niet en kan ik ook nergens vinden.
Tuurlijk wel, is een chrontel chipset: instellingen - geavanceerd - geforce 2MX - additional properties (zo even uit het hoofd gezegd) Daar staat alle info over je kaart. Het is wel zo dat eerst je TV moet zijn aangesloten, en je hoeft um er niet speciaal mee op te starten. Hij zou het moeten doen met TV-Tool, bij mij iig volgens mij wel.

Als je TV niet is aangesloten kan ie idd ook niks vinden nee. Als ik jou was dan zou ik die kaart omruilen tegen een ander, want volgens mij is jouw TV-Out stuk ofsow.

Succes ermee :)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej waar vind ik zo'n tv-tool????
icq -> hint???
nou ja niet op tucows.nl of download.com
laat het me ff weten....
mazzl.....
Thomas....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• wcduck
  • Niet online
Op vrijdag 19 januari 2001 09:35 schreef Bendertino het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, is een chrontel chipset: instellingen - geavanceerd - geforce 2MX - additional properties (zo even uit het hoofd gezegd) Daar staat alle info over je kaart. Het is wel zo dat eerst je TV moet zijn aangesloten, en je hoeft um er niet speciaal mee op te starten. Hij zou het moeten doen met TV-Tool, bij mij iig volgens mij wel.

Als je TV niet is aangesloten kan ie idd ook niks vinden nee. Als ik jou was dan zou ik die kaart omruilen tegen een ander, want volgens mij is jouw TV-Out stuk ofsow.

Succes ermee :)
Nog een keer omruilen?!? Ik heb al een keer omgeruild omdat de 2d kwaliteit ontzettend klote was. De nieuwe die ik teruggestuurd kreeg gaf gelukkig wel perfecte kwaliteit.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 21:22
Ik heb hem ook en er zit een Chrontel 7007 TV Encoder op.....misschien heb je daar iets aan

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op vrijdag 19 januari 2001 09:45 schreef Lord_T het volgende:
hej waar vind ik zo'n tv-tool????
icq -> hint???
nou ja niet op tucows.nl of download.com
laat het me ff weten....
mazzl.....
Thomas....
Is te vinden op http://come.to/tvout

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn op die site dus 2 versies, let goed op dat je de goede hebt (chronotel of BT chipset)

• wcduck
  • Niet online
Op vrijdag 19 januari 2001 14:02 schreef [KGB]Beria het volgende:
Ik heb hem ook en er zit een Chrontel 7007 TV Encoder op.....misschien heb je daar iets aan
Bedankt, het bleek dat ik TVTool voor de verkeerde chipset had neergehaald.

Pagina: 1