Via een Thomson cablemodem van @Home zijn wij hier verbonden met het internet. Op het moment gebruiken we een simpele bedrade hub om alle pc's te verbinden met het internet. Nu willen we uitbreiden naar draadloos ivm recent aangeschafte laptops. Is het dan verstandig om een router of alleen een Access Point te kopen?
Ik dacht zelf aan een van de volgende routers:
Asus WL 300g
Asus WL-550G
Conceptronic Wireless Router & Access Point (54Mbps, 4x 10/100Mbps)
U.S. Robotics USR805461 Wireless MAXg Router (125Mbps, 4x 10/100Mbps)
De 550G springt er tussenuit omdat hij de hoogste snelheid lijkt te bieden.
Ik heb al in diverse topics rondgekeken en het lijkt dat sommige routers niet goed passen bij sommige providers etc... ik hoop dan ook dat dit topic toegestaan is en jullie me zouden willen helpen bij de keus van de juiste wireless router.
Ik heb overigens recent al de Eminent EM4032 802.11g Wireless LAN 4-Port Router in huis gehad maar hierbij bleek de verbinding uiterst instabiel dus die heb ik teruggebracht. Nu dus op zoek naar de juiste oplossing...
Die moet bieden: veel snelheid en een stabiele connectie.
Ik dacht zelf aan een van de volgende routers:
Asus WL 300g
Asus WL-550G
Conceptronic Wireless Router & Access Point (54Mbps, 4x 10/100Mbps)
U.S. Robotics USR805461 Wireless MAXg Router (125Mbps, 4x 10/100Mbps)
De 550G springt er tussenuit omdat hij de hoogste snelheid lijkt te bieden.
Ik heb al in diverse topics rondgekeken en het lijkt dat sommige routers niet goed passen bij sommige providers etc... ik hoop dan ook dat dit topic toegestaan is en jullie me zouden willen helpen bij de keus van de juiste wireless router.
Ik heb overigens recent al de Eminent EM4032 802.11g Wireless LAN 4-Port Router in huis gehad maar hierbij bleek de verbinding uiterst instabiel dus die heb ik teruggebracht. Nu dus op zoek naar de juiste oplossing...
Die moet bieden: veel snelheid en een stabiele connectie.