Toon posts:

Router keus onder @Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een Thomson cablemodem van @Home zijn wij hier verbonden met het internet. Op het moment gebruiken we een simpele bedrade hub om alle pc's te verbinden met het internet. Nu willen we uitbreiden naar draadloos ivm recent aangeschafte laptops. Is het dan verstandig om een router of alleen een Access Point te kopen?
Ik dacht zelf aan een van de volgende routers:
Asus WL 300g
Asus WL-550G
Conceptronic Wireless Router & Access Point (54Mbps, 4x 10/100Mbps)
U.S. Robotics USR805461 Wireless MAXg Router (125Mbps, 4x 10/100Mbps)
De 550G springt er tussenuit omdat hij de hoogste snelheid lijkt te bieden.
Ik heb al in diverse topics rondgekeken en het lijkt dat sommige routers niet goed passen bij sommige providers etc... ik hoop dan ook dat dit topic toegestaan is en jullie me zouden willen helpen bij de keus van de juiste wireless router.
Ik heb overigens recent al de Eminent EM4032 802.11g Wireless LAN 4-Port Router in huis gehad maar hierbij bleek de verbinding uiterst instabiel dus die heb ik teruggebracht. Nu dus op zoek naar de juiste oplossing...
Die moet bieden: veel snelheid en een stabiele connectie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:01:
Via een Thomson cablemodem van @Home zijn wij hier verbonden met het internet. Op het moment gebruiken we een simpele bedrade hub om alle pc's te verbinden met het internet. Nu willen we uitbreiden naar draadloos ivm recent aangeschafte laptops. Is het dan verstandig om een router of alleen een Access Point te kopen?
Persoonlijk zou ik gaan voor een gewone router, een access piont gaat voor zover ik weet geen internet delen, aangezien ik aanneem dat je ook internet wilt hebben op je laptops
Ik dacht zelf aan een van de volgende routers:
Asus WL 300g
Asus WL-550G
Conceptronic Wireless Router & Access Point (54Mbps, 4x 10/100Mbps)
De 550G springt er tussenuit omdat hij de hoogste snelheid lijkt te bieden.
Kijk je vooral NIET scheel op de snelheid van de routers, maar kijk vooral naar zaken als stabiliteit en extra mogelijkheden. Ik heb zelf een Asus wl500g, deze heeft al 1 jaar uptime gehad ( met tussendoor reboots voor firmware) en heeft tot op heden altijd stabiel gedraaid. Het grote voordeel aan de Asus routers ( wl500g of de wl500gx ) is dat deze een Linux OS hebben, je kan daarom meerde functies toevoegen, veel voorbeelden hiervan zijn Samba/Printserver/Bouncer etc
offtopic:
Spam: wl500g.info
Ik heb al in diverse topics rondgekeken en het lijkt dat sommige routers niet goed passen bij sommige providers etc... ik hoop dan ook dat dit topic toegestaan is en jullie me zouden willen helpen bij de keus van de juiste wireless router.
Ik heb overigens recent al de Eminent EM4032 802.11g Wireless LAN 4-Port Router in huis gehad maar hierbij bleek de verbinding uiterst instabiel dus die heb ik teruggebracht. Nu dus op zoek naar de juiste oplossing...
Die moet bieden: veel snelheid en een stabiele connectie.
Voor zover ik weet mag dit niks uitmaken, ik vind van me zelf dat ik er goed aan heb gedaan om deze Asus wl500g aan te kopen, enig nadeel is de usb 1.1 aansluiting, dit beperkt je om bijvoorbeeld een samba-server te draaien voor extreem grote bestanden ( lees dvd-r sharen oid)
De printerserver van de asus wl500g is vooral goed, veel ondersteuning en weinig moeten installeren kwa extra drivers oid. dit bracht hetw erk terug van aansluiten/instellen in windows/printen
Hiervoor verwijs ik je weer naar http://wl500g.info

Als laatste

Ga vooral niet kijken naar goedkope routers, koop een goede stabiele router en ga goed vergelijken, een router van 19Euro ( Sweex ) is heel leuk voor je beurs, maar geloof mij je bent veel langer bezig met alles. en je kan veelk minder instellen.....

Groetjes en succes

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de uitgebreide reply. Ik had volgens mij al bijna een grote fout gemaakt door de 550g te bestellen, dat is denk ik alleen een AccessPoint. Aangezien ik de 700g nog nergens kan vinden ga ik de 500g maar gewoon bestellen, dit lijkt een erg populair model te zijn - altijd voldoende ondersteuning dus. Zal wel even laten weten hoe ie bevalt ;)

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 14:40
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:37:
Hartelijk dank voor de uitgebreide reply. Ik had volgens mij al bijna een grote fout gemaakt door de 550g te bestellen, dat is denk ik alleen een AccessPoint. Aangezien ik de 700g nog nergens kan vinden ga ik de 500g maar gewoon bestellen, dit lijkt een erg populair model te zijn - altijd voldoende ondersteuning dus. Zal wel even laten weten hoe ie bevalt ;)

Deze is gewoon echt goed
ik heb hem nu enkele weken
makkelijke installatie en niet te veel gezeur!
kortom pracht dinkie!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ik heb iets van 8 jaar een @home verbinding gehad en van alles eraan gehad als router; Sweex ding van 30 euro, Cisco, Windows 2000 server, Linux . . . alles werkte stabiel.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '