Toon posts:

HTML veranderd automatisch

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een website gemaakt: http://www.glass-deco.com

De website wordt gehost door een provider.

Heb problemen met het menu. Het menu is een simpele pagina, een paar knoppen als afbeelding achter elkaar met aan elke knop een link. Hij ziet er zo uit:

<p>
<a href="With%20flash/Html/begin.html">[img]"menu1.bmp"[/img]</a>
<a href="producten/producten.htm">[img]"menu2.bmp"[/img]
</a>
<a target="links3" href="With%20flash/Html/portfolio.html">[img]"menu7.bmp"[/img]</a>
<a href="advertentie.html">[img]"menu4.bmp"[/img]</a>
<a href="http://www.lionwebpages.nl/glassdeco/contact.html">[img]"menu5.bmp"[/img]</a>
<a href="route.html">[img]"menu6.bmp"[/img]</a></p>

Soms als ik de pagina open ziet het er echter zo uit. Terwijl er niets aan veranderd is. Er wordt zomaar een knop weggelaten!:

<p>
<a href="With%20flash/Html/begin.html">[img]"menu1.bmp"[/img]</a>
<a href="producten/producten.htm">[img]"menu2.bmp"[/img]</a>
<a target="links3" href="With%20flash/Html/portfolio.html">[img]"menu7.bmp"[/img]</a>
<a href="http://www.lionwebpages.nl/glassdeco/contact.html">[img]"menu5.bmp"[/img]</a>
<a href="route.html">[img]"menu6.bmp"[/img]</a></p>

Weet iemand hoe dit kan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:36 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
Zou je je code tussen [ code ]-tags kunnen zetten, en af en toe een entertje ertussen doen? Dan kunnen wij ook lezen wat het probleem is.

En is dit plain HTML, of wordt het menu met een scripttaal (bijv. PHP) gegenereerd? Zet in dat geval ook die code even in je post, voorzover die relevant is.

[ Voor 38% gewijzigd door sjroorda op 22-11-2005 10:34 ]

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 13:53
Ik heb net gekeken op de pagina en dit krijg ik te zien:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<p><a href="With%20flash/Html/begin.html">
[img]"menu1.bmp"[/img]</a>
<a href="producten/producten.htm">
[img]"menu2.bmp"[/img]</a>
<a target="links3" href="With%20flash/Html/portfolio.html">
[img]"menu7.bmp"[/img]</a>
<a href="advertentie.html">
[img]"menu4.bmp"[/img]</a>
<a href="http://www.lionwebpages.nl/glassdeco/contact.html">
[img]"menu5.bmp"[/img]</a>
<a href="route.html">
[img]"menu6.bmp"[/img]</a></p>

lijkt me in orde toch?

[ Voor 72% gewijzigd door Dragon op 22-11-2005 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry heb het aangepast, hoop dat het zo iets duidelijker is. Als je de <a href..... telt zie je dat er boven 6 en onder 5 knoppen zijn. De bovenste is zoals ik het bestand heb upgeloaded, zo wordt het meestal ook weergegeven op de site. Soms zie ik echt de onderste, deze zie ik door in het menu bron weergeven te kiezen.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:31:
Heb een website gemaakt: http://www.glass-deco.com

De website wordt gehost door een provider.

Heb problemen met het menu. Het menu is een simpele pagina, een paar knoppen als afbeelding achter elkaar met aan elke knop een link. Hij ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<p>
<a href="With%20flash/Html/begin.html">
[img]"menu1.bmp"[/img]</a>
<a href="producten/producten.htm">
[img]"menu2.bmp"[/img]</a>
<a target="links3" href="With%20flash/Html/portfolio.html">
[img]"menu7.bmp"[/img]</a>
<a href="http://www.lionwebpages.nl/glassdeco/contact.html">
[img]"menu5.bmp"[/img]</a><a href="route.html">
[img]"menu6.bmp"[/img]</a></p>
Even een paar opmerkingen:

In vredesnaam, gebruik geen BMP bestanden voor je afbeeldingen. Als je de bandbreedterekening omhoog wil zien suizen, vooral doen. Daarvoor zijn JPG en PNG uitgevonden. Kijk maar eens in het verschil in kilobytes. Je kunt fatsoenlijk als PNG of JPG opslaan met Paint.Net of The Gimp als je verder geen toegang hebt tot Photoshop of zo.

Ik neem aan dat wat je nu hebt gedaan een menu is. Programmeer dit menu correct; een menu is een lijst van links en kan dus beter worden gedaan met:

code:
1
2
3
4
5
<ul>
<li><a href="contact.html">[img]"producten.png"></a></li>
<li><a[/img][img]"route.png"></a></li>
<li><a[/img][img]"contact.png"></a></li>
</ul[/img]

Gebruik zinnige namen voor afbeeldingen, voeg TITLE en ALT beschrijvingen toe aan je hyperlinks en plaatjes. Zorg ervoor dat je geen spaties in je mapnamen hebt - die %20 veroorzaakt een hoop ranzigheid en is nergens voor nodig. Vervang je spaties door underscores of verzin betere namen. Als je Word of Frontpage als editor gebruikt; weg ermee, die dingen schrijven zelf code erbij.

Zo, begin daar maar alvast mee ;)

[ Voor 102% gewijzigd door Yoozer op 22-11-2005 10:41 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
slechte upload?
als je thuis edit op Windhoos en the server is een Linux, krijg je soms rare file saves.
upload de menu file opnieuw met file transfer als "BINARY" en kijk opnieuw, probeer een andere editor, chk de opties van je editor, etc.etc. Probeer een ander FTP-programma om te uploaden etc.
Tot je file goed terecht komt.
?

Verwijderd

Topicstarter
mtjoeng schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:40:
slechte upload?
als je thuis edit op Windhoos en the server is een Linux, krijg je soms rare file saves.
upload de menu file opnieuw met file transfer als "BINARY" en kijk opnieuw, probeer een andere editor, chk de opties van je editor, etc.etc. Probeer een ander FTP-programma om te uploaden etc.
Tot je file goed terecht komt.
?
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar het vreemde is dat hij het meestal wel goed doet maar heel soms niet. Dit zou dus moeten betekenen dat hij wel goed upgeload is, maar soms slecht wordt uitgelezen of zoiets?

Reactie op bericht daarboven: Meestal gebruik ik JPEG maar dat heb ik nu bewust niet gedaan. Je mag best van mening zijn dat je altijd JPEG moet gebruiken maar dat doet nu niet terzake. Het gaat om de HTML. Toch bedankt voor je reactie hoor! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:52 ]

• sjroorda
  • Laatst online: 20-04 07:00
Dus als ik het goed begrijp heb je het bestand naar je FTP ge-upload, en zonder dat jij daar op de server iets doet krijg je de ene keer dat je de pagina opvraagt het goede, volledige menu, en de andere keer een menu met deze regel eruit verwijderd?
code:
1

Heb je dit met elke browser, of alleen je eigen browser? Elke computer, of alleen die van jezelf? Wat voor browser en zo gebruik je?

[ Voor 26% gewijzigd door sjroorda op 22-11-2005 11:02 ]

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Yoozer schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:39:
[...]
Ik neem aan dat wat je nu hebt gedaan een menu is. Programmeer dit menu correct; een menu is een lijst van links en kan dus beter worden gedaan met:

code:
1
2
3
4
5
<ul>
<li><a href="contact.html">[img]"producten.png"></a></li>
<li><a[/img][img]"route.png"></a></li>
<li><a[/img][img]"contact.png"></a></li>
</ul[/img]

Zo, begin daar maar alvast mee ;)
Half eensch is... li is volgens mij deprecated... dd en df nemen het over.

Maar zoals gezegd, een beetje semantische opmaak van je code zou wenselijk zijn.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:01:
Dus als ik het goed begrijp heb je het bestand naar je FTP ge-upload, en zonder dat jij daar op de server iets doet krijg je de ene keer dat je de pagina opvraagt het goede, volledige menu, en de andere keer een menu met deze regel eruit verwijderd?
code:
1

Heb je dit met elke browser, of alleen je eigen browser? Elke computer, of alleen die van jezelf? Wat voor browser en zo gebruik je?
Ik heb het bestand inderdaad via mijn FTP programma ge-uploaded (FlashFXP). De server wordt niet door mij beheerd, maar is gewoon een betaalde hosting. Het probleem komt niet op alle computers voor. Op welke computer het probleem zich voordoet is willekeurig (ook computer buiten netwerk e.d.), maar er wordt wel altijd IE gebruikt als browser. Ik heb nu het bestand menu.htm op een andere server gezet, en naar dit bestand verwezen in mijn index.htm. Ik ga nu even testen of het probleem nog steeds voorkomt. Zo niet, dan is het waarschijnlijk een server probleem denk ik.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24

BCC

Bel je provider en vraag wanneer ze de laatste keer een volledige backup terug hebben gezet?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zo niet, dan is het waarschijnlijk een server probleem denk ik.
En dan kan je het beste contact opnement met je host. :)
Reactie op bericht daarboven: Meestal gebruik ik JPEG maar dat heb ik nu bewust niet gedaan. Je mag best van mening zijn dat je altijd JPEG moet gebruiken maar dat doet nu niet terzake. Het gaat om de HTML. Toch bedankt voor je reactie hoor! :P
Neem de tip wel van harte, want .bmp gebruiken is in principe bad practice.
Roeligan schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:04:
[...]

Half eensch is... li is volgens mij deprecated... dd en df nemen het over.

Maar zoals gezegd, een beetje semantische opmaak van je code zou wenselijk zijn.
Bron? En neem aan dat je dl bedoelt ipv df?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:16:
Bel je provider en vraag wanneer ze de laatste keer een volledige backup terug hebben gezet?
Ik heb de site er pas vanmorgen opgezet. :P

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:20:
[...]
Ik heb de site er pas vanmorgen opgezet. :P
Sinds wanneer mag je 's ochtends geen backups terugzetten? Bel ze ff en vraag het.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Wat geeft de readystate aan van elke afbeelding ..

edit:

bmp's en ik begin over readystate laat maar

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:45:
[...]
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar het vreemde is dat hij het meestal wel goed doet maar heel soms niet. Dit zou dus moeten betekenen dat hij wel goed upgeload is, maar soms slecht wordt uitgelezen of zoiets?
EOL (end of line) is in UNIX twee digits en in Windhoos 1 (of was t andersom :))
ook een spatie voor een <BR> of een tab of een end of Paragraph etc. wordt slecht omgezet/gelezen. En inderdaad, mijn ervaring was ook: soms wel soms niet.
Opnieuw oploaden met een andere methode (binair dus, zodat geen compressed transfer plaatsvind, en dus ook geen decode) helpt echt (bij mij).

oh, en overigens: WSFTP gaf bij mij deze problemen ook, CuteFTP opgelost (Totalcommander, geen problemen met enkele files, maar upload een hele site geeft ook (NIet Gemelde!) errors, en gaf ook Truncunated! files).

[ Voor 14% gewijzigd door mtjoeng op 22-11-2005 17:52 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mtjoeng schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:31:
[...]

EOL (end of line) is in UNIX twee digits en in Windhoos 1 (of was t andersom :))
andersom dus
\n in linux/unix
\r in mac meuk
\r\n in windows

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1