[Bash] Check installatie script

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb een patch systeem draaien dat patches gaat verdelen en deze via client script gaat installeren.
Ik ben nu op zoek naar een slimme manier om de installatie nadien te checken.

De patch zelf bestaat uit een tgz file die uitgepakt gaat worden op de client.
In die tgz kan een rpm zitten maar ook bestanden die vervangen gaan worden.
Een deel van die bestanden zijn data bestanden die per host veranderen een ander deel zijn fix programma files.

Iemand een ideetje om me op weg te helpen hoe ik best een check install kan doen, en dit zonder dat ik elke keer in het shell script dat mee in de tgz zit moet aangeven wat hij moet checken.

Because Great minds Think alike

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bash scripts zijn OS specifiek, en horen daarom best thuis in het gepaste 'OS - forum'; in dit geval dus 'Non Windows Operating Systems'.

P&W -> NOS

https://fgheysels.github.io/

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:57
kun je niet in iedere tgz file een bestand gooien met de naam van het pakket en daarin het patch level ofzo en dan checken welke versie dat is na een patch ronde ???
dus gewoon ergen in /etc ofzo een dir maken genaamt patch en daar al die bestanden in dumpen en klaar ben je heb je netjes al je patch levels op een locatie

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

waarom maak je niet een eigen http dir met rpm's en zelfgemaakte rpm's moeten een versie nummer hebben en kan je met up2date (of hoe het ook heet) die naar je server wijst alles updaten.

heb eigenlijk niet veel vervaring met rpm maar genoeg mensen hebben al gezegt dat .rpm gelijk is aan .deb
als dat het geval is moet het een eitje zijn.

>.< >.< >.< >.<

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Tja had ik geprobeerd maar ik slaag er niet in om een rpm te maken die een paar nieuwe files gaat vervangen.
Bij het maken van de rpm zat hij te zagen over glibc dat dit een dep was.
terwijl die versie nog op het rpm build systeem staat nog op de host waar de rpm moet op komen.

Ik kan wel beetje volgen over het compilen van soft in de rpm maar de simpele dingens zoals het vervangen van bestanden etc... dat lukt niet .. :-(

de rpm moet niet veel doen hoor
ofwel het installeren van nieuwe bestanden volgens een intstallatie script
ofwel het installeren van een nieuwe rpm en wat config files vervangen.
Maar ik heb heel wat gegoogeld met als resultaat dat het niet werkte :-(

Because Great minds Think alike