Nut van reflectie op tft scherm

Pagina: 1
Acties:

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 08:24
Nu heb ik een paar tft's bezien en vraag ik mij af wat voor nut het heeft om een tft-scherm te hebben met een reflectie in?

Volgens mij heeft dit toch maar alleen nadelen zoals reflectie zonlicht en alles wat rond u staat dat je dan in uw scherm ziet.

Mij lijkt dan een mat scherm toch beter.

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03-2021
Of het echt nut heeft om een tft-scherm te hebben met reflectie, weet ik niet. Naar mijn mening is het wel fijner kijken naar een tft-scherm met reflectie. :+

van-rijnsbergen.nl | LinkedIn

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 14:12
BeerMaster schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:19:
Of het echt nut heeft om een tft-scherm te hebben met reflectie, weet ik niet. Naar mijn mening is het wel fijner kijken naar een tft-scherm met reflectie. :+
En waarom vind je dat? Ik prefereer persoonlijk ook matte tft's.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom vind de één een banaan lekker en de ander niet? Kwestie van persoonlijke voorkeur.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is dat niet een glazen plaat die je bedoelt? Is ter bescherming zou ik zeggen. En voor de rest maakt het niet heel erg uit denk ik, tenzij het beeld donker is.

Life is not about specs, it is about joy!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
over het algemeen vind ik het een mooier beeld (het zwart is "zwarter"). Maar als je veel in de zon zit, zeker geen aanrader

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Ik begreep laatst van iemand dat er tegenwoordig tft's verkocht worden, die expres een kleine kijkhoek hebben, zodat je meer privacy hebt en je buurman niet mee kan kijken. Misschien dat de TS dat bedoelt?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
De meeste LCD TV's zijn mat. Daarnaast heb je TV's die gewoon een glazen plaat ervoor hebben (oudere Thomson modellen) en tegenwoordig ook TV's met een LCD paneel die uit zichzelf spiegelt (door een heel dun plexilaagje). JVC en Grundig zijn momenteel zo'n beetje de enige die dat doen geloof ik, op de wat kleinere modellen. Ik vind het wel wat hebben, het contrast lijkt er wat mooier door, zoiets zal de bedoeling wel zijn.
Ali_Illegali schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:54:
Ik begreep laatst van iemand dat er tegenwoordig tft's verkocht worden, die expres een kleine kijkhoek hebben, zodat je meer privacy hebt en je buurman niet mee kan kijken. Misschien dat de TS dat bedoelt?
Klinkt als een geniaal verkooppraatje van een verkoper die een overjarig model TFT wilde slijten. Hehe, privacy. Die houden we erin! :z

[ Voor 40% gewijzigd door Captain Pervert op 22-11-2005 20:59 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Net zoals brillen eigenlijk.
Kan je ook kiezen tussen glas en plastic maar glas is toch een stukje scherper en plastic is meer krasgevoelig.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Captain Pervert schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:57:
[...]

Klinkt als een geniaal verkooppraatje van een verkoper die een overjarig model TFT wilde slijten. Hehe, privacy. Die houden we erin! :z
Ik vind het zelf ook niet echt geloofwaardig klinken, maar ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld in het kantoor van een bank best handig kan zijn als niet iedereen mee kan kijken als je met vertrouwelijke informatie bezig bent.
Maar toch, het heeft waarschijnlijk een vrij kleine afzetmarkt :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:58:
Kan je ook kiezen tussen glas en plastic maar glas is toch een stukje scherper en plastic is meer krasgevoelig.
Dat idee is achterhaalt hoor. Plastic is tegenwoordig vrijwel net zo goed als glas, net zo dun te maken, en ook nog eens veel lichter. Als je maar betaald :P Maar de vergelijking gaat wel op: een ontspiegeld brilglas is veel prettiger dan een niet-ontspiegeld. Zo ook met LCD. Daar moet je geen irri spiegelingen in hebben, dat is echt rete irri!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Ik vind zelf een tft met zo'n spiegel-ding-laagje wel mooi beeld geven. Ziet er allemaal net wat strakker uit vind ik. Nu heeft het inderdaad toch ook wel als groot nadeel dat je snel last van zonlicht hebt en dergelijke...
Ik heb zelf daarom toch maar een "mat" tft'tje gekocht.

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03-2021
ShadowrunR schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:49:
[...]

En waarom vind je dat? Ik prefereer persoonlijk ook matte tft's.
Een voordeel van een tft-scherm met reflectie is dat als je er van de zijkant op kijkt, je nog gewoon goed scherp beeld hebt. Dit is bij een mat tft-scherm niet het geval. :Y) :7

van-rijnsbergen.nl | LinkedIn

Pagina: 1