Toon posts:

Verlies wireless connectie en dus geen i-net.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een beknopt overzicht van de problemen met mijn internet verbinding:

-met gelijkblijvende situatie krijg ik de volgende waarden v.w.b. de signaalsterkte en de snelheid:

Signaalsterkte : laag zeer laag goed verbroken zeer goed

Snelheid : 36,0 11,0 5,5 1,0 11,0 Mbps

: 5.5 36,0 11,0 36,0 Mbps

: 11,0 11,0 54,0 5,5 Mbps

Heel vaak krijg ik de melding; er is geen of een beperkte verbindingsmogelijkheid. Rechtonderin staat dan een monitor met daarbij een uitroepteken (geel).
Wanneer ik naar de status van de verbinding kijk dan zie ik meestal 2 tot 3 groene staafjes, zoals u kunt zien veranderen de waarden nogwel eens. De router (WL-520G staat op de begane grond en de PC is voorzien van de Asus WL-138G PCI kaart staat op de 1e verdieping. De router staat ingesteld 54Mbps, waarbij SSID is ingesteld en 128 bits WEP key (26 hexidecimale tekens).Tevens het MAC-adress ingesteld op de router.
Wanneer ik de router op de begane grond verzet heeft dit wel eens effect maar het is vaak van korte duur. Ik heb een @home account (budget vorm). Zo kan ik dus als ik geluk heb een half uur internetten (met wisselende waarden) en zo duurt het een uur om weer op internet te komen. Heeft iemand hier ervaring mee of nog liever de oplossing voor dit vervelende probleem. Dit zou erg prettig zijn. :)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
klinkt als een huis met veel storings velden.
als dit daadwerkelijk het geval is denk ik niet dat je er veel aan kunt doen.

wat je nog kan proberen is per kanaal bekijken of het verbeterd.
je kan uiteraard ook je wireless router verplaatsen naar de 1e verdieping.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dat dan met het aanpassen van die kanalen. Moet ik hiervoor zowel in de router als op de Wireless PCI WL-138G het kanaal aanpassen. Moeten de kanalen dan bijv. allebei op 3 staan?

Verwijderd

als het goed is kiest je kaartje automatisch het juiste kanaal, dus die hoef je alleen in de router aan te passen. MEestal kun je dmv de bijgeleverde firmware in het kaartje wel zien van welk kanaal hij op dat moment gebruik maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Duzz als ik het goed begrijp dan is het mogelijk door van kanaal te wisselen de connectie wel stabiel(er) wordt. Is het niet zo dat automatisch voor het juiste kanaal (lees: beste kanaal) gekozen wordt? Op het moment dat ik van kanaal ga wisselen en de router de instellingen save en restart dan zou ik de kwaliteit van de verbinding en de signaal sterkte opnieuw moeten kunnen uitlezen?

Verwijderd

als je van kanaal verwisselt, kan je natuurlijk opnieuw je signaalsterkte en snelheid uitmeten, mits je verbonden bent met de access point/router.
Pagina: 1