Toon posts:

[FLASH] Flashmovie stopt bij willekeurig frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niets meer van :?

Ik heb een flashmovie gemaakt die aangestuurd kan worden met 4 verschillende parameters (dus xxxx.swf?variabele=xxxx). Op basis van die variabele stuur ik in frame 2 met gotoAndPlay(framenummer) de gebruiker naar het juiste frame nadat ik in frame 1 nog een ifFrameLoaded(laatste framenummer) afvraging met gotoAndPlay(2) heb. Elk frame heeft zijn eigen berekening, grafiekjes etc. Sommige logica wordt bij meerdere berekeningen gebruikt, dus het leek me logisch om voor deze oplossing te kiezen ipv losse movies te maken met dubbele code. So far so good.

Alles werkte prima lokaal op mijn pc, en uiteindelijk ook in onze productieomgeving. Dat wil zeggen: vanaf mijn werk (achter een proxy). Echter, zodra de flashmovie opgevraagd wordt binnen een html pagina van buitenaf, dan krijg ik de ene keer het ene frame te zien, en de andere keer weer een ander frame :?

In eerste instantie dacht ik aan caching o.i.d., dus ik heb de movie even onder verschillende namen geexporteerd en daarmee het gebruik van parameters en dezelfde filename als mogelijke oorzaak geelimineerd heb. Zelfde probleem. Cache leeggooien en hertesten werkte ook niet.

Vreemde is wel: als ik de swf rechtstreeks aanroep, dan heb ik het probleem nooit!? Het lijkt er dus op dat er een hapering optreedt met het gebruik van een html pagina, met het stukje object classid=.......etc en alleen bij een request van buitenaf. Maar ik zou geen logische oorzaak daarvoor kunnen aanwijzen.

Heeft iemand ooit soortgelijke ervaringen gehad of ideeën hoe nu verder te gaan, want ik zie het even niet meer :(

Ik gebruik Flash MX 2004 Pro en exporteer voor Flash player 6, Actionscript 1.0

Verwijderd

gebruik je wel een loop om te checken of alles geladen is, of check je het maar 1x?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen loop om het ifFrameLoaded statement staan, als je dat bedoelt.

Verwijderd

ja dat bedoel ik. ik neem aan dat je op frame1 je movie stopt, checkt op ifFrameLoaded (dit is overigens deprecated) en als die true is doorgaat naar frame2. Wanneer bij de eerste check ifFrameLoaded false is, blijft je movie dus stil staan. beter maak je dus een loopje door op frame2 gotoAndPlay(1) te zetten, bij ifFrameLoaded gotoAndPlay(3) te doen (of liever: geef je frame op frame 3 een label en verwijs ernaar met gotoAndPlay("someFrameName");). Dat het lokaal wel werkt, komt doordat je daar zo'n grote bandbreedte hebt dat de swf al direct geladen is, en remote duurt dat allemaal wat langer (en remote duurt het in een html pagina weer langer dan wanneer je een swf'je direct aanroept)

Verwijderd

Topicstarter
Super, het werkt :)

Bedankt voor de snelle analyse en de oplossing! _/-\o_