Toon posts:

[2003we] Upgrade 2000 server naar 2003 web edition*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webservertje dat ik graag wil upgraden van windows 2000 server naar 2003 web edition. Volgens de microsoft site kan dit niet. Windows 2003 web edition kan je alleen op een nieuwe machine installeren.

This sucks, dit wil zeggen dat ik honderden email accounts, ftp accounts en websites helemaal opnieuw mag gaan configureren.

Is er misschien een truukje om toch 2003 web over 2000 server te krijgen?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je niet een nieuwe bak met 2003web installeren? die kan je via de Active Directory alles repliceren, vervolgens je IIS config overzetten + data. Of doe een werkstation eerst met 2000 server, zet daar alles op...en vervolgens de echte server met 2003 web installen en 't zooitje migreren

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

1: waarom zou je upgraden?
2: anders pak je toch Server 2003 Standard?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe bak heb ik niet.

En waarom upgraden? Windows 2003 is tot 50% sneller dan 2000 (volgens MS).

Ik heb liever de Web edition omdat hier heel wat overbodige dingen zijn uitgesloopt. Komt de performantie ook ten goede denk ik.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:02

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:36:
Ik heb liever de Web edition omdat hier heel wat overbodige dingen zijn uitgesloopt. Komt de performantie ook ten goede denk ik.
Mwoah. Als je de services die je niet gebruikt disabled (sowieso geen dom idee) moet je hetzelfde kunnen bereiken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Je kunt windows server 2000 ook heel kaal configureren. En als je dan ook nog eens met inf files gaat spelen (Security and analysis snapin) dan kun je het ook nog eens heel erg dichtbouwen ook. En qua performance functioneert 2000 kaal nog altijd sneller dan 2003 kaal :)

[ Voor 17% gewijzigd door mutsje op 22-11-2005 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus om performantieredenen moet ik niet upgraden? Staat nochtans duidelijk op de website van Microsoft dat 2003 sneller is.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:58:
Dus om performantieredenen moet ik niet upgraden? Staat nochtans duidelijk op de website van Microsoft dat 2003 sneller is.
mja je hoeft niet naar beheerders met ervaring te luisteren hoor... als je zelf een server compleet kaaltrekt dus alles wat overbodig is disabelen / verwijderen / deinstalleren hou je echt een goed performande machine over.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar een IIS6 performt wel degelijk beter dan een IIS5 - niet alleen al om de kernel-mode HTTP driver, dus er zit zeker wel iets in dat upgraden naar 2003 zinvol is :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

elevator schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:54:
Maar een IIS6 performt wel degelijk beter dan een IIS5 - niet alleen al om de kernel-mode HTTP driver, dus er zit zeker wel iets in dat upgraden naar 2003 zinvol is :)
true point maar het OS opzich is niet veel sneller :) als je het niet goed tuned.

Verwijderd

zeker een goed idee, voor een webserver. imho voor security voornamelijk.

overzetten gaat idd niet, je kan volgens mij de metabase van iis5 niet zomaar importeren in iis6 en als dat niet kan heeft het ook weinig zin om gebruikers te exporteren en te importeren.

edit: overigens geldt ook hier de 80/20 regel. 80% van de performance kan verbeterd worden door de applicaties te verbeteren, 20% door OS/hardware :).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 14:35 ]

Verwijderd

Kan hier makkelijk antwoord op geven...

Kan wel !

Aan te raden ? NEE

Heb dit ook gedaan voor een collega van me, wat een *&@^$* het is half gelukt en uit eindelijk toch een herinstall.. Ik zou zeggen "Blijf bij win2k, of neem de moeite om een goede install uit te voeren"

Succes
Pagina: 1