Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Mijn contract loopt binnenkort af (ergens in Januari), en ik moet dus op zoek naar een nieuwe baan. Ik ben nu ontwikkelaar en dat bevalt me eigenlijk niet zo goed. Ik bedoel ik kan redelijk meekomen maar ik zie dat anderen veel beter kunnen ontwikkelen, waar ik naar mijn nederige mening wel goed in ben is het ontwerpen van software. Het gebruikersvriendelijk maken van een pakket en inzien welke eisen er gesteld moeten worden aan het technische platform.

Mijn vraag is nu, waarom moet je zo enorm veel ervaring hebben als software-ontwerper? Ik heb veel aan ontwerp gedaan op mijn opleiding en bij mijn huidige opdracht ook het redelijke maar ze vragen zo 5 jaar evaring...hoe kom ik nu aan zo'n baan?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:06:
Mijn vraag is nu, waarom moet je zo enorm veel ervaring hebben als software-ontwerper?
Omdat er als architect veel brede en diepe kennis gevraagd is. Je moet in staat zijn bij een ontwerp rekening te houden met alle aspecten, bijvoorbeeld:
- informatiebehoefte (in staat zijn iets te ontwerpen dat aan alle eisen voldoet, denk aan UML cases, interviews, etc)
- performance (dus ook technisch diep)
- concurrency (je moet in staat zijn iets te ontwerpen dat door meerdere gebruikers wordt gebruikt, zonder dat ze elkaars werking kunnen beinvloeden)
- quality assurance (ervoor kunnen zorgen dat het ontwerp duidelijk is en dat je in staat bent tijdens het ontwerp al rekening te houden met de eventuele valkuilen van het systeem)
- projectfasering (mijlpalen definieren en er een tijdplanning aan vast binden)
- enzovoorts.

Er komt gewoon heel veel bij kijken en hoe meer werkervaring iemand heeft in het bouwen, des te beter kan hij dit soort dingen inschatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 22-11-2005 09:13 ]