Toon posts:

netwerk slibt dicht

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een, in mijn ogen, een zeer vreemd netwerk probleem.

Ik heb een router met daarop 3 PC's aangesloten. Wat voor een router ik nu heb aangesloten maakt in dit geval vrij weinig uit, want dit is al de vijfde router op een rij die ik deze maand probeer waarbij het netwerkverkeer na een tijdje kwa internet dichtslibt. Denk hier aan een uurtje of twee. Als het internet ontzettend traag geworden is kan ik ook de router niet meer inkomen. Het vreemde is wel dat mijn .torrent client Azureus prima blijft werken. Ook het LAN verkeer gaat door. Maar m'n MSN client verliest doorgaans connectie, een DHCP IP-adres wordt niet meer vrijgegeven door de router en internet streaming radio houdt er mee op evenals ik op een Quake 3 server zit.

Ik ben er eindelijk gisteren achter gekomen dat dit bij alle routers gebeurd nadat er port forwarding is ingesteld. Dus als ik geen poorten openzet in 1 van deze routers blijft het internet normaal werken en heerlijk snel.

Wat zou hier toch aan de hand kunnen zijn? Ben al genoeg geld (incl. terugbrengen routers) en tijd kwijt.. :'(

Alvast bedankt...

Verwijderd

Met deze info kan niemand wat, afgezien van het feit dat je praat over Azureus en hoogst waarschijnlijk bent vergeten om alle Pcs zo in te stellen dat je in totaal onder de 250 open connecties tegelijk blijft. Dan slibt je routertje inderdaad langzaam dicht (je hebt natuurlijk huis tuin en keuken routers gebruikt?) en dat wordt merkbaar met open poorten, want ik ga ervan uit dat je Azureus open poortjes geeft en dan ben je ineens vindbaar voor iedereen en krijg je dus hele veel inkomende verbindingen.

Dus, de FAQ van Azureus en eMule enzo hadden je vermoedelijk ook kunnen helpen... veel geld zei je?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat het ook een de P2P programma's ligt.
Als je dus teveel connecties maakt met die programma's dan slibt heel je internet verkeer dicht.
Als je router bijvoorbeeld max 1000 connecties aankan , en je maakt er 1250 met alle P2P programma's op je netwerk , dan kun je dus makkelijk uitrekenen dat je router tekort komt.

Zet dus alle connecties van de P2P programma's omlaag.
Vooral bittorrent slurpt heel wat connecties weg.

Die blijven wel draaien , maar msn heeft responds nodig van de server om online te blijven.
en die krijgt hij niet als je P2P programma's al je internetverkeer echt opslurpen

www.degroot-it.nl

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is niet je PC het probleem?..... kijk op z'n minst even de event log (file-> run -> eventvwr) na op tcp-ip berichten.

En rotte kabels maken het netwerk ook niet stabieler.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Gezien mijn glazen bol stuq is kan ik niet meer zien wat voor router's je nou exact getest hebt. Dus echt helpen kan ik je niet.

Ik "denk" dat jij goedkope k*trouters in het gebuik hebt. Sitecon, SMC, Belkin, enzovoort. Die dingen hebben gewoonweg een te zwakke processor en onvoldoende geheugen. Hierdoor lopen die routers vaak vast als je er zwaarder verkeer door heen gaat trekken. De zogeheten iptables / routing tables lopen vol bij die goedkope routers, en dan zal hij zich resetten, waardoor je oa je internetconnectie kwijt kan zijn.

PHP:
1
2
3
4
if ($user_draait_p2p==true) {
  $shop->search('router');
  $shop->select_minimal_price(60);
}

Koop een LinkSys, ZyXEL, Cisco, 3Com (ownee toch niet, baggersupport, geen verdere uitleg hier @ topic). Dan weet je iig dat je hardwarematig goed zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende routers gebruikt:

Belkin 802.11g wireless
Edimax
Linksys BEF SR41 (lijkt me een prima router !!)
Unex
U.S. Robotics

Ik gebruik al jaren deze setup en ook al een dik jaar bittorrent zonder problemen. Ik heb nog nooit bij mijn werkstations hoeven in te stellen onder de 250 connex te blijven. Ook bij anderen niet trouwens.

Als mijn internet verkeer dichtslibt, waarom kom ik dan zelfs mijn router niet meer in en kan ik overige delen van het netwerk nog wel gebruiken?

Log files heb ik nagekeken. Niets bijzonders op te merken.

Kabels heb ik allemaal al vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:33:
Ik heb de volgende routers gebruikt:

Belkin 802.11g wireless
Edimax
Linksys BEF SR41 (lijkt me een prima router !!)
Unex
U.S. Robotics

Ik gebruik al jaren deze setup en ook al een dik jaar bittorrent zonder problemen. Ik heb nog nooit bij mijn werkstations hoeven in te stellen onder de 250 connex te blijven. Ook bij anderen niet trouwens.

Als mijn internet verkeer dichtslibt, waarom kom ik dan zelfs mijn router niet meer in en kan ik overige delen van het netwerk nog wel gebruiken?

Log files heb ik nagekeken. Niets bijzonders op te merken.

Kabels heb ik allemaal al vervangen.
Het netwerk verkeer slibt inderdaad dicht, geen gek idee zo te zien, als je zoveel connecties laat openstaan met een programma als Azeureus etc. Deze dingen vergen gewoon veel te veel van je router. Ik zou zeggen, mieter die zooi er vanaf en ga kijken naar alternatieve dingen om aan je warez te komen. Of ga kijken naar een echte router,

een wl500g van Asus of een wl500gx van asus zijn echt goede dingen, ik kan voluit downloaden, mijn broertje kan msn-en en wat muziekjes downloaden via kazaa-lite en nog steeds niks aan het handje

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, ik heb nu Azureus uit gezet en nog steeds hetzelfde probleem

Ik gebruik nu alleen MSN, internet streaming radio

En nogmaals ik gebruikte deze setup al jaren met m'n Unex routertje en dat ging meer dan prima

De BEF SR41 van Linksys is een prima router lijkt me zo met precies dezelfde symptomen als de andere routers.

Het probleem ligt niet aan de routers weet ik wel bijna zeker nu. Dus in plaats van de hardware te flamen zou ik graag andere suggesties krijgen, want dit maakt nu even geen sense!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:41:
Het probleem ligt niet aan de routers weet ik wel bijna zeker nu. Dus in plaats van de hardware te flamen zou ik graag andere suggesties krijgen, want dit maakt nu even geen sense!
Dan zou ik denken dat je netwerk werkelijk volslipt. En behalve door de applicaties die jij hebt geinstaleerd kan dat uiteraard door een virus/spyware/worm komen. Neem de sticky van B&V eens door en scan er eens flink op los. (zeg nou niet: ik heb al een virus scanner, zo simpel is het niet)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
neej, idd..

ik zeg nu dat ik alle clients al eens opnieuw geinstalleerd heb en regelmatig scan met virusscan en hitman pro.

in ieder geval.. over dat Azureus client verhaal.. ik kan dat nog eens proberen na een totale router reset. hoeveel inkomende en uitgaande connex kan ik het beste instellen. er ook van uitgaande dat ik Chello Classic heb en nu de Linksys BEF SR41 router gebruik?

Verwijderd

Hoeveel computers zitten erin je netwerk? Is het mogelijk dat er een andere pc op het netwerk de verbinding vol trekt?

Als je Azureus uit zet dan is het probleem er nog steeds zeg je. Wat zie je op dat moment als je op de momen kijkt? Fel knipperende lichtjes?

Doe eens een tracert naar tweakers.net als je verbinding traag is en eentje als je verbinding snel is en post de resultaten eens hier. Misschien kunnen we daaraan wat ontdekken....

Je hebt toch niet toevallig een draadloze AP open staan voor de hele buurt?

Verwijderd

Topicstarter
als je leest.. 3 PC's

geen AP, ik zie ook in de DHCP clients list alleen mijn 3 PC's staan dus dat zit goed

als ik dus Azureus uit heb staan knipperen de lichtjes niet meer nee :P

tracerts en pings zijn als de bende is dichtgeslagen gewoon dikke time-outs en anders een prima ping blah blah van 20 ms.

Verwijderd

Ga je niet toevallig buitenlangs (via internet) naar je eigen PC's toe? Dat zorgt ervoor dat je snelheid max die van de upload van het internet is...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:18:
als je leest.. 3 PC's
geen AP, ik zie ook in de DHCP clients list alleen mijn 3 PC's staan dus dat zit goed
als ik dus Azureus uit heb staan knipperen de lichtjes niet meer nee :P
tracerts en pings zijn als de bende is dichtgeslagen gewoon dikke time-outs en anders een prima ping blah blah van 20 ms.
Dan is toch gewoon je verbinding vol? Als dit eerst wel werkte, dan is er iets veranderd.

- Hogere overboekingdfactor Provider
- Meer zware downloaders op je DSLAM
- Etc..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 08:25

Valor

yummie spam

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:41:
Okeej, ik heb nu Azureus uit gezet en nog steeds hetzelfde probleem

Ik gebruik nu alleen MSN, internet streaming radio

En nogmaals ik gebruikte deze setup al jaren met m'n Unex routertje en dat ging meer dan prima

De BEF SR41 van Linksys is een prima router lijkt me zo met precies dezelfde symptomen als de andere routers.

Het uitzetten van de BitTorrent Client zal niet 1 2 3 je connecties dicht gooien. Waarschijnlijk moet je eerst je rooter ff rebooten zodat hij weer fris kan beginnen. Het dicht slippen zal echt aan de BitTorrent Client liggen.

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 10:52
ik heb het zelfde probleem gehad met een etech brt003 d8 ik.
oplossing terug naar winkel nieuwe router mee gekregen
Probleem opgelost. heb je toevallig ook al een nieuwe firmware geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
jah.. nieuwste firmware en al te vaak terug naar winkels geweest....

wat is de aanbevolen aantal connecties voor 1 van mijn (volgens jullie) verrotte routers?

Verwijderd

alle warez-programmaatjes zoals bittorrent uitzetten, en je router even resetten. Waarschijnlijk kun je dan gewoon internetten zonder problemen ;)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb hier een ASUS WL-500G en dat ding trekt het perfect. Azureus en Emule plus nog wat games trekt ie tegelijk, zonder een enkel probleem. In de eerste dagen van de router ging het nog wel eens mis maar met de laatste patches gaat alles vlekkeloos.

Of installeer XP SP2 als je XP draait, dan worden het aantal connecties per PC behoorlijk gelimiteerd (of je hackt 't register).

[ Voor 21% gewijzigd door Lawrentium op 22-11-2005 11:35 ]

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn xbox gehad. een muziekalbum overzetten duurde soms wel 3 kwartier tot anderhalf uur, ik heb het opogelost door van 10.0.0... naar 192.168... te gaan...

Verwijderd

taXoudanT schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:34:
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn xbox gehad. een muziekalbum overzetten duurde soms wel 3 kwartier tot anderhalf uur, ik heb het opogelost door van 10.0.0... naar 192.168... te gaan...
weird... dat zou natuurlijk geen moer uit moeten maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de router gereset en Azureus ingesteld op max. 250 connex in en 2 uit..

Ik blijf tot morgen met internet radio streamen en vannacht de hele nacht ingelogd op een Quake server blijven..

Ik ben beniewd wat er gaat gebeuren nu

Verwijderd

Ik vind het toch vreemd dat dit dus blijkbaar altijd goed gewerkt heeft en ineens niet meer?

Verwijderd

srry dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
precies... het was in 1 keer met mn Unex router dus ik dacht dat die versleten was ofzo aangezien ik die al 4 jaar goed in gebruik had met dezelfde setup en veel (evenveel) downloaden met torrent en nu is het met 500 connex al sloes.. dat slaat gewoon nergens logisch op.. vooral niet als t daarna met een veel betere Linksys BEF SR41 ook niet meer werkt..

aantal connex getest met TCPview van sysinternals.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu getest met 400 connecties, maar dan slipt alles ook weer dicht op een gegeven moment. Wel niet helemaal, het gaat wel beter nu. de downloadspeed is wel f*cking trager dan het was.. :(

Maar ik kan ook niet echt ergens vinden wat het ideale aantal poorten zou moeten zijn en vind het nog steeds vreemd dat het eerder ALTIJD perfect werkte... jaren achtereen..

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:40:
[...]

weird... dat zou natuurlijk geen moer uit moeten maken
Tja, het overzetten van bestanden naar de xbox zorgde voor het dichtslibben van mijn netwerk.
Dit was voor mij de manier om het op te kunnen lossen. Uiteraard zou dat niks uit moeten maken.
De overdracht gaat nu vloeiend; hele dvd's in een mum overgezet, wat gewoon normaal is voor interne overdracht.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik max. 200 connex gebruik slipt ie ook al dicht. baggerbende, niks met router meer te maken. vooral niet met een BEF SR41

volgens een leraar hier is het dikke bullshit dat mijn zooi dicht zou slippen als ik 250 connex gebruik. vooral met een BEF SR41 en een 8MBIT Chello verbinding..!!

en ook het feit dus dat dit ineens is..! wat is hier aan de hand, het ligt niet aan de routers!

Verwijderd

Topicstarter
nou.. ik heb een work-around/oplossing

de server die Azureus draait in DMZ gooien.. >:)
Pagina: 1