Wat zijn tegenwoordig goeie Space Sim spellen? Ik probeerde op google wat nieuwere spellen te vinden maar dat viel erg tegen. Ik zoek spellen zoals Wing Commander en Privateer 2: The Darkening. Maar het lijkt dat dit genre uitgestorven is. Je hebt EVE online, maar hier moet je helaas maandelijks voor betaalen.
Freelancer is nog niet heel oud, wel erg mooi en die volgde min of meer Starlancer op. 
Beide van Digital Anvil. Verder zijn daar X2: the threat en X3 is er ook geloof ik al.
Dan is er nog Vega strike, da's zelfs free software dus dat kost je geen geld
Beide van Digital Anvil. Verder zijn daar X2: the threat en X3 is er ook geloof ik al.
Dan is er nog Vega strike, da's zelfs free software dus dat kost je geen geld
Saved by the buoyancy of citrus
Freelancer nooit echt geprobeerd, maar die is ook al weer meer dan 2 jaar oud. X3 is inderdaad net uit, zal die eens bekijken. Maar van die mooie space adventures sims bestaan er zeker niet meer. Met die "mooie" filmpjes
Mooie tussenfilmpjes, dat is een beetje uit de mode. In de meeste gevallen worden die intermissies door de engine van het spel gerenderd. Ik moet wel zeggen: dat is in Freelancer heel mooi gedaan vind ik.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:13:
Freelancer nooit echt geprobeerd, maar die is ook al weer meer dan 2 jaar oud. X3 is inderdaad net uit, zal die eens bekijken. Maar van die mooie space adventures sims bestaan er zeker niet meer. Met die "mooie" filmpjes
Dat het meer dan 2 jaar oud is zou je niet tegen moeten houden vind ik. Het is er in 2 jaar tijd niet minder mooi of leuk op geworden en derhalve is het nog evenveel de moeite waard om te spelen.
Verder is Freelancer op de filmpjes na gewoon een mooie space adventure, maar de nadruk ligt iets meer op de actie dan het sim gebeuren. De besturing is bijvoorbeeld heel simpel.
Saved by the buoyancy of citrus
Dat vroeg ik me pas ook af en toen vond ik op gamespot een lijst met dat soort spellen onder het genre 'futuristic combat sims':
Link
Gemaakt worden ze in ieder geval nog wel. Een spel dat nu in ontwikkeling is is X³: Reunion van egosoft. De screenshots zien er veelbelovend uit.
Link
Gemaakt worden ze in ieder geval nog wel. Een spel dat nu in ontwikkeling is is X³: Reunion van egosoft. De screenshots zien er veelbelovend uit.
[ Voor 7% gewijzigd door ggvw op 22-11-2005 09:39 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:13:
Hier kijken voor Privateer remake: http://wcuniverse.sourceforge.net/downloads.htm
[ Voor 5% gewijzigd door Steffy op 22-11-2005 10:14 ]
Wat gouwe ouwe die nog het spelen waard zijn: Freespace 1 en 2. Vooral 2 is erg goed. Daar is een community bezig om het spel te verbeteren en dat lukt ze bijzonder goed. Daarnaast is er ook een Babylon 5 mod gemaakt voor Freespace 2. Als je wc goed vind dan MOET je gewoon Freespace 2 proberen
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Independence War 2: Edge of Chaos was toch ook wel cool en niet zo oud
Iseci
Verwijderd
In de PC gamepplay (jaargang 15, maart 2008) staat een gerucht dat EA groen licht heeft gegeven voor een nieuwe Wing Commander. Ben benieuwd in hoeverre dit waar is.
Sorry voor de kick, maar dit is wel het juiste topic.
Sorry voor de kick, maar dit is wel het juiste topic.
Lol. ik dacht al "Freelancer nog niet zo heel oud" WTF! 
Maar das goed nieuws dat er een nieuwe wingcommander gaat komen. Kan iemand dit bevestigen ?
Maar das goed nieuws dat er een nieuwe wingcommander gaat komen. Kan iemand dit bevestigen ?
Dat zou heel 'vet' zijn... uren vermaakt met de WC series. Vooral WC IV met 6 cdroms en videobeelden. Idd een 'epic' serie!
*insert signature here
Hmmm... klinkt goed.. Alhoewel ik me de laatste tijd ook wel kan vermaken met Freespace 2
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Pagina: 1