[XP] Systeemherstel onderbroken, pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Hallo,

Ik heb een lastig probleem. Ik heb systeemherstel van xp laten lopen omdat ik enkele problemen had met een programma (op een Acer laptop, ongeveer een dik jaar oud). Het probleem is dat de laptop tijdens dat proces is uitgevallen en nu kan ik niet meer opstarten (hij start op tot je het bureaublad moet zien, maar dan krijg je foutmeldingen zoals kan browserui.dll (of zoiets) niet vinden. Ik heb al geprobeert met veilige modus en laatst bekende configuratie (F8 bij opstarten) maar ook dat biedt geen uitkomst. Wat kan ik nog doen? Kan ik windows gewoon restoren met de acer cd zonder dat mijn bestanden en programmas verloren gaan? Of is er nog een andere manier? Ik heb wel backups, maar niet van alles.

bedankt!

Groeten, David

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 17:18

lier

MikroTik nerd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Een restore zal over het algemeen je schijf helemaal leeg maken, dus dat kan altijd nog...

Lees ook even:
Alle regels die op het forum gelden

[ Voor 27% gewijzigd door lier op 22-11-2005 08:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:40
tijdens het opstarten op F8 drukken dan kiezen voor laatst werkende configuratie

Verwijderd

lier schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:28:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Een restore zal over het algemeen je schijf helemaal leeg maken, dus dat kan altijd nog...

Lees ook even:
Alle regels die op het forum gelden
Ben je ook moderator? :+

Ik denk trouwens dat het om systeemherstel van XP gaat hier...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 09:09 ]

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 20:24
[nfi]

Wie gebruikt dan ook systeemherstel? Het is voorzover mij bekend een optie die bout werkt. Je kunt het beste, voor je eigen veiligheid (maar ook voor die van anderen ;) ), altijd zorgen voor fatsoenlijke backups. Indien windows dan lastig gaat doen/doet kun je zonder enig omkijken lekker alles herinstalleren zodat je een schone kale installatie krijgt die weer lekker werkt.

[/nfi]

iPiX1999 mompelt iets over klotewindows enzo..

Succes iig!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 17:18

lier

MikroTik nerd

@bastv
tijdens het opstarten op F8 drukken dan kiezen voor laatst werkende configuratie
en
Ik heb al geprobeert met veilige modus en laatst bekende configuratie (F8 bij opstarten) maar ook dat biedt geen uitkomst.
@kipbanaan
Ben je ook moderator?
ook ?

@iPiX1999
Gevalletje Flamebait ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ipx1999 heeft wel gelijk ergens - het was ook mijn eerste gedachte. Zelfs met volledige restores van systeemherstel heb je geheid problemen. Maar het helpt de TS inderdaad niet verder.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we de moderator opmerkingen aan de moderators overlaten ;)

Verder - webinn, met een halfslachtige foutmelding kunnen we natuurlijk niets, neem eventjes de moeite voor ons om in ieder geval de gehele foutmelding op te schrijven :)

Je vraag over de Acer restore CD - dat hangt er van af, er is over het herinsatlleren van Windows wel een heel stuk gewijd in de Windows Operating Systems FAQ :)

• webinn
de foutmelding die wordt gegeven is "browsui.dll kan niet worden geladen".

Ik zal het best die pc formateren, maar ik stel me nog devolgende vraag:
hoe kan ik op een makkelijke manier een kopie van de harddisk maken? Met een gewone pc haal ik die hardeschijf eruit en steek die in mijn pc (via een usb craddle). Kan ik dat op één of andere manier ook met de hardeschijf van een laptop. Of kan ik misschien met Ghost booten en de HD kopieren naar een usb station?

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door webinn op 22-11-2005 18:06 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Gebruik Ghost of een gelijkaardig proggie zou ik zeggen. Al moet je wel zorgen dat Ghost de 2.0 drivers gebruikt (ik heb nog Ghost 2003 en die slikt alleen 1.1 USB-muizen of -tobo's aangesloten hebt :().

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Image draaien van (de partitie met) een mooi slanke, verse XP installatie Met Acronis True Image werkt perfect en makkelijk: binnen 10 minuten loop je weer in Xp te prakken. :D

De image op een tweede harde schijf (paar gig nodig, afhankelijk van de omvang van de partitie), bootable CDrom met True Image erin en gaan maar.

[ Voor 31% gewijzigd door Edgarz op 22-11-2005 22:24 ]

• webinn
Edgarz schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:23:
Image draaien van (de partitie met) een mooi slanke, verse XP installatie Met Acronis True Image werkt perfect en makkelijk: binnen 10 minuten loop je weer in Xp te prakken. :D

De image op een tweede harde schijf (paar gig nodig, afhankelijk van de omvang van de partitie), bootable CDrom met True Image erin en gaan maar.
Thanks! Kan je met die Acronis ook naar een USB schijf schrijven? Dat heb ik nog niet op de site gevonden...

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Volgens mij is dat geen probleem, het is getest met USB 2.0 en Firewire schijven: http://www.acronis.com/en...3/06-maxpc-trueimage.html
Pagina: 1