Toon posts:

[NIC] UsRobotics of Sweex voor een Linux install

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben normaal gesproken altijd ZEER te spreken over de netwerkkaarten van Intel. Nu vind ik deze voor het eerst te duur (ik schaam me, moet goed, zo niet perfect maar er is een alternatief) en ben ik aan het kijken naar een alternatief.

Ik heb het volgende gevonden:

USrobotics USR997902 10/100/1000 Mbps (Gigabit) PCI NIC

of een

Sweex Gigabit LAN PCI Card Realtek

Ik heb het persoonlijk nooit echt gehad op Realtek eigenlijk dus lijkt me die USR wel wat. Gebruikt USR haar eigen chipset nog steeds ? Realtek zal aan de andere kan wellicht beter ondersteund worden onder Linux, Realtek is namelijk zowat een standaard :) Maarja, wanneer die USR beter is... graag !

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Ik zou zelf toch gaan voor de Intel. Je betaald immers voor kwaliteit.

maar wat heeft dit met ssional Networking & Servers :?. Sweex valt daar niet echt onder :Y).

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=7902
deze pakt een linux driver uit naar een c:\ pad |:( Verder lijkt het me gewoon een kwestie van zoeken op dit type nummer + linux bij google en vervoglens op typenummer + linux + problem. De verhouding van het aantal hits is een maat voor de problemen die je kan verwachten.

Overigens weinig PNS dit

overigens 2 minuten zoeken had je geleerd dar er op de USR een Realtek chip zit

[ Voor 12% gewijzigd door TrailBlazer op 22-11-2005 08:05 . Reden: horrible typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 07:58:
Ik zou zelf toch gaan voor de Intel. Je betaald immers voor kwaliteit.

maar wat heeft dit met ssional Networking & Servers :?. Sweex valt daar niet echt onder :Y).
Intel... :9~ Maar het gaat even om het budgetverhaal hier (ow wat klinkt dat JanModaal :X )

Ik hbe hem hier neergezet omdat Opslag en I/O niet helemaal voldeed ? :?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
intel of 3com? Je gaat toch niet bezuinigen op een nic van een paar tientjes?
naja, * Rac-On doet niet aan sweex (rommel..) dus wordt het automatisch usrobotics.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:03:
naja, * Rac-On doet niet aan sweex (rommel..) dus wordt het automatisch usrobotics.
Ik neig ook richting USR. Ik vind het verschil van een 50 euro tussen een Intel en een USR toch wel groot eigenlijk voor een simpel gebruik :/

3com verafschuw ik, meer dan problemen alleen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 08:06 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het zijn alletwee Realtek chips.
Als de TS de moeite had genomen de driver te downloaden had je dat onmiddelijk gezien in de README

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:07:
[...]

het zijn alletwee Realtek chips.
Als de TS de moeite had genomen de driver te downloaden had je dat onmiddelijk gezien in de README
Aan de readme had ik even niet gedacht... wel veel specs opgezocht... gaat toch afvallen dan denk ik... slechte zaak van USR !! Of ik knal er een 10/100 Intel in waar ik er nog wel 2 van heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet er wel een 10/100 in. Ik zie het nut er nu even 1,2,3 niet van in om te upgraden naar 1GB met de hele reutemeut.

Ik heb ook nog een 3com met 3XP proc liggen speciaal voor een server, nu had ik hier onder windows niet echt goede ervaringgen mee..veel disconnects en encrypten doe je toch bijna niet (lees moet je alle kaarten aanpassen en de encryptie instellen)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
sowieso... bezuinigen op een paar tientjes in PROFESSIONAL networking & servers? Neem gewoon een 100Mbit kaart van een goed merk (Intel/3Com). Die zijn dan nog sneller ook!

[ Voor 14% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 22-11-2005 17:30 ]

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:30:
[...]

sowieso... bezuinigen op een paar tientjes in PROFESSIONAL networking & servers?
Topic was hier neegezet omdat ik een ander forum niet echtr handig vond ;) Dit is even een "testserver" die gewoon lekker budget een beetje m'n files in de lucht mag houden.... Dure Xeon isbeetje overdone dan he ;)

Maar ik heb nog wel Profi 3Com's liggen, ben alleen niet zo over 3com te spreken.. anders gewoon een intel 10/100 pro erin... heb ik ook nog wel. Allebei geen GB alleen.. naja... boeie.

Verwijderd

Dit heeft weinig te maken met PNS inderdaad. Er is ook nog zoiets als Network Troubleshooting.

Daarnaast vind ik dit inderdaad wel redelijk op te zoeken. En als jij in plaats van een ("profi") 3Com liever een Sweex gebruikt heeft het helemaal niets meer met PNS te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.