Hallo,
Ben een nieuwe server aan het installeren en loop nu tegen het volgende probleem op met de backup, tape drive installeren of externe hard disk installeren.
Spec van de server:
HP Server DL380 G4 X3.2GHz/800 2MB 1GB 1P RCK, 1GB of Adv PC2 PC3200 DDR2 SDRAM DIMM Memory Kit (2x512MB), 3* 72.8-GB 10,000 rpm U320 Universal Hard Drive
Backup programma: Veritas Backup Exec version V10
Mijn oude system had een tapedrive 12/24GB en draaide netjes iedere avond een backup maar met hard disks die almaar groter worden, wordt het maken van een backup erg lastig. Als ik nu een tape unit koop 40/80 of 80/160 is die bijna duurder dan de hele server om nog maar te zwijgen over de tapes die ik ook nodig heb. Verder is het natuurlijk leuk dat je een 80/160 kan kopen maar meestal heb je toch twee tapes nodig voor een full backup.
Tot zover gevonden:
Voordeel tape
- tapes zijn niet schokgevoelig dus makkelijk te vervoeren (off site backup nodig)
Nadeel tape
- zowel interne als externe tape units zijn erg duur!!
- gevoelig voor vuil (servers staan in een 'smerige' omgevind)
Voordeel hard disk
- externe hard disk zijn relatief goedkoop en backup maken gaar erg snel
- restore is snel daar je niet de gehele tape hoeft te lezen
Nadeel hard disk
- gevoelig voor schokken tijdens vervoer
- hangen constant aan de server, worden erg warm
GOT heeft een paar topics over backup problemen maar niet dit problem. Via Google krijg ik geen gebruikers ervaring.
Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met het maken van backups naar harde schijf ipv naar tape???
Bedankt.
Ben een nieuwe server aan het installeren en loop nu tegen het volgende probleem op met de backup, tape drive installeren of externe hard disk installeren.
Spec van de server:
HP Server DL380 G4 X3.2GHz/800 2MB 1GB 1P RCK, 1GB of Adv PC2 PC3200 DDR2 SDRAM DIMM Memory Kit (2x512MB), 3* 72.8-GB 10,000 rpm U320 Universal Hard Drive
Backup programma: Veritas Backup Exec version V10
Mijn oude system had een tapedrive 12/24GB en draaide netjes iedere avond een backup maar met hard disks die almaar groter worden, wordt het maken van een backup erg lastig. Als ik nu een tape unit koop 40/80 of 80/160 is die bijna duurder dan de hele server om nog maar te zwijgen over de tapes die ik ook nodig heb. Verder is het natuurlijk leuk dat je een 80/160 kan kopen maar meestal heb je toch twee tapes nodig voor een full backup.
Tot zover gevonden:
Voordeel tape
- tapes zijn niet schokgevoelig dus makkelijk te vervoeren (off site backup nodig)
Nadeel tape
- zowel interne als externe tape units zijn erg duur!!
- gevoelig voor vuil (servers staan in een 'smerige' omgevind)
Voordeel hard disk
- externe hard disk zijn relatief goedkoop en backup maken gaar erg snel
- restore is snel daar je niet de gehele tape hoeft te lezen
Nadeel hard disk
- gevoelig voor schokken tijdens vervoer
- hangen constant aan de server, worden erg warm
GOT heeft een paar topics over backup problemen maar niet dit problem. Via Google krijg ik geen gebruikers ervaring.
Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met het maken van backups naar harde schijf ipv naar tape???
Bedankt.
De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.