Ik heb dus een Tagan I-Xeye 420 voeding. Deze heeft hele irritante lampjes erin zitten (ik verwachtte bij aanschaf dat ik er geen last van zou hebben). Het probleem is dat deze lampjes "in" de koelers zitten en ik kan ze dus niet uitzetten.
Nu wil ik dus nieuwe koelers erin stoppen, gewone 80mm's moeten passen. Alleen volgens zowel Asus PC Probe als Speedfan is mijn "Power Fan" speed 5400++ RPM!?
Alle koelers bij alternate hebben een max van (vaak nog niet eens) 3000, dus niet eens in de buurt van de 5000.
Er zitten wel 2 koelers in -> 2 x 2700, misschien?
Iemand die een goede oplossing hiervoor heeft, of kan ik gewoon stevige koelers aanschaffen (zeg maar 2400 RPM, papst) en die erin zetten?
Zijn deze speeds eigenlijk aan te passen, ik heb ergens gezien dat de power fans temp-gevoelig draaien, is dit altijd zo (voeding gestuurd) of ligt dit aan de fans?
5400++ (soms 5600+) lijkt me sowieso erg overdreven, vooral omdat ik bijna niks hoor (vanuit me voeding), maar ik kan nergens vinden hoe dit precies zit en hoe het word "berekent" door ie progjes.
PS: Goede forum? Of moet het in Case-modding ofzo
Als het verkeerd is: sorry 
EDIT: In de BIOS word het ding met 5400++ RPM de CHIP Fan Speed genoemt...
Is het nu van mijn voeding (lijkt me eigenlijk nogal moeilijk te meten voor het MOBO) of is het de speed van mijn chipset koeler?
Nu wil ik dus nieuwe koelers erin stoppen, gewone 80mm's moeten passen. Alleen volgens zowel Asus PC Probe als Speedfan is mijn "Power Fan" speed 5400++ RPM!?
Er zitten wel 2 koelers in -> 2 x 2700, misschien?
Iemand die een goede oplossing hiervoor heeft, of kan ik gewoon stevige koelers aanschaffen (zeg maar 2400 RPM, papst) en die erin zetten?
Zijn deze speeds eigenlijk aan te passen, ik heb ergens gezien dat de power fans temp-gevoelig draaien, is dit altijd zo (voeding gestuurd) of ligt dit aan de fans?
5400++ (soms 5600+) lijkt me sowieso erg overdreven, vooral omdat ik bijna niks hoor (vanuit me voeding), maar ik kan nergens vinden hoe dit precies zit en hoe het word "berekent" door ie progjes.
PS: Goede forum? Of moet het in Case-modding ofzo
EDIT: In de BIOS word het ding met 5400++ RPM de CHIP Fan Speed genoemt...
[ Voor 11% gewijzigd door WingsOfFury op 22-11-2005 04:25 ]