thuisbioscoopje surround?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hey,

Ik wil een soort van kleine thuisbioscoop creeren in een relatief kleine kamer van 4 bij 4 meter. Ik heb er nu een beamer in hangen en ben nu opzoek naar het beste geluid voor deze ruimte. Mijn budget is ongeveer 300 euro.

nu heb ik eens rondgekeken en ben erg geintreseerd in de logitech series. ik heb een vriend die een z-680 heeft staan en daar komt me toch een machtig geluid uit. nu zie ik ook dat er een nieuwe set van logitech is uitgekomen de 5500. waarom die goedkoper is is mij ook niet helemaal duidelijk:s.

maar mijn vraag is dus nu is het verstandig om voor zo'n setje te gaan of is er voor dit budget ook een andermooi alternatief om bijvoorbeeld dingen los te gaan kopen. En of dit uberhaupt wel bij de ruimte past?. ik weet verder allemaal niet zo wat er mogelijk is op audiogebied. ben verder ook niet zo heel extreem audiofiel, maar ik wil wel even weten wat de mogelijkheden zijn.

Alvast bedankt!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 16:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Begrijp ik het goed dat je het geluid direct vanaf je computer wilt afspelen? Of wil je de speakers aan je hifi-installatie hangen? Lees de product survey eens, daar schrijft iemand die beide sets heeft gehad over zijn ervaringen.
Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
:)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ik wil er alles mee doen. Het is namelijk ook de kamer waar ik ook leef en slaap. hoop dat allemaal past he:P. nee maar de set moet alles overnemen: PC, Dvdspeler, TV. verder heb ik geen hifi set staan hier. alles gaat via de pc.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan misschien naar zoiets kijken, en dan een instap receiver erbij zoals de Yamaha RX-V457... ik heb verder geen ervaring met die speakers, maar ze schijnen een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben... ze zijn immers erg goedkoop :P...

Home Assistant Configuratie V&A

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Conrad werkt niet mee :) Geef anders een artikelnummer of omschrijving :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor dat budget is het denk ik niet verkeerd om te kijken naar zo'n luxe PC speakerset. Die zijn vaak beter dan die all-inone 5.1 setjes in de zelfde prijsrange.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Ga naar een rommermarkt, koop 6 goede speakers (1 als subwoofer) voor maximaal 20 cent/stuk. Koop er ook een leuke versterker bij (max. 15 euro). Vervolgens koop je een mooie X-Fi Platinum en je hebt perfect geluid!

Verwijderd

die z-5500 waar je het in je 1e post al ver had vond ik destijds een goede keuze ik heb ook in mijn kamer circa 5 x 5 meter die set staan en je word bedolven met een krachtige bass en een super heldere mid en hi tones... voor mij is die z-5500 een super keus

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Neok_ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 03:53:
...ben nu opzoek naar het beste geluid voor deze ruimte. Mijn budget is ongeveer 300 euro.
Feitelijk onmogelijk, einde verhaal. B)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Voor 300 euro zou ik in eerste instantie ook voor een PC-set gaan bijv. van Logitech. Homecinemasetjes in die klasse kunnen daar niet aan tippen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
waarom niet verder sparen voor een degelijke reciever met evt. wat speakers (bijv 2 om te beginnen).

Dit zal vele malen beter klinken dan een speaker setje.
Pagina: 1