Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP
F1 meppen -> "Gewogen gemiddelde" typen -> 3e hit:PieterJ62 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 01:16:
Kent iemand een vraagbaak?

Was dat zo moeilijk?
Je had trouwens ook best even kunnen Googlen -> 1e hit, Dutch translation klikken et voila...
GoT is in ieder geval niet het soort "vraagbaak" dat jij denkt dat het is
[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 22-11-2005 01:55 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
De kwestie is idd heel simpel:
waarde A wil ik 3x rekenen, waarde B 2x en de overige waarden (C,D,E en F) slechts 1x.
Probleem is als er 0-waarden (oningevulde waarden) tussen zitten, die mogen niet meegerekend worden. Volgens mij werkt die formule die je voorstelt dan niet.
* * *
Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP
Juist! Verder kijken dan je neus lang is is hier de clue
Screenshot van het antwoord dat je zoekt, maar dan "uitgeklapt":

En ook dat was prima te googlen.
[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 22-11-2005 01:37 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Enne, PieterJ62, kan het wat minder bijdehand als iemand de moeite neemt te reageren op een vraag van je?
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Deze waarden worden dan met 0 vermenigvuldigd. Een controle met de volgende set (20 (x 10), 25 (x [-]), 35 (x [-])) leverde zoals verwacht 20 op. Wanneer 25 (x [-]) veranderd wordt in 25 (x 10) is het resultaat zoals verwacht gelijk aan 22,5.PieterJ62 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 01:25:
Probleem is als er 0-waarden (oningevulde waarden) tussen zitten, die mogen niet meegerekend worden. Volgens mij werkt die formule die je voorstelt dan niet.