nv4_disp in infinite loop?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Ik heb sinds kort Black and White 2, en ben er erg aan verslaafd. Helaas crashed het spel zo nu en dan (lees: vrij vaak) wel eens, en een auto-save functie zit er niet bij: frustratie dus :P
Nu heb ik elke keer een BSOD, waarop foutcode 0x000000EA staat, en waar het gaat om "nv4_disp" die in een infinite loop zou vastzitten.
Ik heb al even gezocht op google, maar het enige wat ik hoor is "drivers updaten", en dat heb ik al meerdere malen gedaan (gister nog).
Ik weet bijna zeker dat het om de nvidia drivers gaat (nv4 :P), en het moet dus iets te maken hebben met mijn Geforce 7800GTX. Ik heb al even gekeken of die erg warm wordt, maar hij is goed gekoeld (waterkoeling, en werkt goed). Ook de voeding lijkt het niet aan te liggen, is een 550W van coolermaster.

Ik ben geheel ten einde raad: weten jullie nog iets wat ik kan proberen?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Chipset drivers geupdate?

Oh, en groetjes en briefafsluitingen hoeven hier niet op GoT, wij groeten elkaar permanent. Heel sociaal die tweakers hier hoor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 22-11-2005 00:07 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• TheBlasphemer
Seven of Nine schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:07:
Chipset drivers geupdate?

Oh, en groetjes en briefafsluitingen hoeven hier niet op GoT, wij groeten elkaar permanent. Heel sociaal die tweakers hier hoor ;)
Erm, ik had hiervoor een Gigabyte mobo met VIA chipset, waar ik altijd bij via-arena terecht kon. nu echter een ASUS met Intel chipset, en ik moet zeggen: veel onoverzichtelijker kan die intel site niet... Waar zoek ik precies naar :P?

EDIT:
beetje teveel in de war met andere pcs in de familie :P gaat om nForce chipset ;) Sorry!

[ Voor 10% gewijzigd door TheBlasphemer op 22-11-2005 00:12 ]

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-08 01:18

oshiro

Chill, dude.

En het spel zelf al gepatcht? Daar kan het ook aan liggen :)

[ Voor 85% gewijzigd door oshiro op 22-11-2005 01:46 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad. Probleem was opgelost toen in DirectX9.0c opnieuw had geinstalleerd. Enige nadeel is dat je DirectX eerst moet uninstallen. Dat is trickie, maar google even en je hebt wel een manual.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 12:29
ik had het eerst ook een [aar x
probleem was bij mij dat als ik over de 1.9 GHZ ging met mijn cpu dat kreeg :?

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09

SLeddert

SLeddert

Misschien dat het aan de drivers ligt, maar
ik heb precies dezelfde melding gehad en achteraf bleek dat mijn videokaart defect was.... :'(
Laten we dus maar hopen dat 't je drivers zijn !

Karsten

• TheBlasphemer
Mwja, ik hoop ook dat het de drivers zijn.
Heb nog geen tijd meer gehad om langdurig te gamen, maar ik zal het even in de gaten houden.
Kheb nu de chipset drivers geupdate, hoop dat dat voldoende is...

Als de kaart defect blijkt te zijn ben ik wel genaaid. Heb uiteraard nog wel garantie, maar hoe ga je bewijzen dat ie stuk is :/ Ding draait immers prima eerste halfuur :/

Verwijderd

Ik zat met precies het zelfde probleem iedere keer die vervelende BSOD's met verwijzing naar nv4_disp. Ik heb een hele tijd gedacht dat het om drivers ging maar vervangen hielp niet. Uiteindelijk even memtest gedraaid en die gaf binnen een half uur al 10000 fouten. Meteen geheugen vervangen door een ander reepje dat ik nog had leggen en pc draait als een zonnetje. Nu alleen nog even mijn geheugen inruilen want toch beetje vreemd dat het geheugen dat als best bekroond is als oc geheugen met mijn moederboord het niet goed doet.

Verwijderd

Het bleek niet aan mijn geheugen te leggen, maar aan mij geheugen sloten, slot 3 en 4 bleken defect te zijn.

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 11:50

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Probeer eens wat oudere display drivers
Pagina: 1