Trust PW-5200 450W

Pagina: 1
Acties:

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 18:15

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Voor mijn nieuwe systeem heb ik een goede stabiele en liefst stille voeding nodig.
Na wat rondzoeken op het internet kwam ik de Trust PW-5200 450 Watt tegen.

Deze voeding sprak me erg aan door zijn 12 cm fan, meegeleverde sleeves en veel connecties. Ook zijn christelijke prijs van 65 euro sprak mij erg aan.

In de search heb ik niks over deze voeding kunnen vinden en google komt ook niet met reviews op de proppen, dus nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze voeding?
Is hij werkelijk zo stil en is hij stabiel?

De specs zijn als volgt:
- Hoogwaardige 450 watt voedingseenheid
- ATX12V versie 2; volledig compatibel met hogere CPU's en ATX-kasten
- Zeer laag geluidsniveau van minder dan 22 dB(a) met temperatuurgestuurde 120 mm ventilator
- 120 mm grote gelagerde ventilator met zeer laag geluidsniveau van minder dan 22 dB(a)
- Eenvoudig uitneembare connectoren met grip en beveiligde kabels
- 24/20-pins voedingsconnector voor moederbord
- Inclusief 6-pins PCI Express VGA-connector, voldoet aan de high-end PCIe 150W eisen
- 6x randapparatuur, 2x diskettestation, 4x S-ATA connectoren

Deze voeding wil ik gebruiken in combinatie met de volgende hardware:
- AMD Athlon 64 4000+ San Diego
- Antec systeemkast
- Asus A8N-SLI Deluxe
- Asus GeForce 7800 GTX
- 2 GB Twinmos
- overige frutsels zoals DVD brander, geluidskaart, tv kaart

met de eXtreme CPU calculator heb ik berekend dat ik rond de 410 Watt nodig heb op piek.
Deze voeding moet dat wel trekken mits deze stabiel is toch? Of hebben jullie een beter alternatief?

Verwijderd

Deze dus: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14461

Om het merk alleen al zal ik hem niet kopen (Persoonlijk iets).

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/300/14461.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 23:57 ]

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
Ik heb het niet zo op Trust. Probeer de Fortron! Met onder andere 2 12 volts lijnen. Dat is een perfecte voeding die pas echt stabiel is.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Trust :X
Kan je niet beter voor een echt merk gaan zoals deze:
pricewatch: Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)
Coolermaster 450 Watt.
Kost een paar euro meer, maar je weet zeker dat hij goed is aangezien er erg veel positieve ervaringen mee zijn. :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
Een Tagan 420W is wel van wat betere kwaliteit. Levert tenminste 420 echte watts

PSN: djmurcielago

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Je hebt een dijk van een systeem samengesteld en er kan niet eens een Tagan 480 watt vanaf :?

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-02 02:55

Iavak

no savegame

Ik moet zeggen. Het ziet er niet 'shit' uit.......... :>

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 18:15

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik wou kijken wat er nog meer op de markt was, de coolermaster valt af door zijn 2 sata connecties. Ik ken mezelf en binnen no-time heb ik er weer een extra schijf aanhangen dus dan vind ik die 4 sata connecties echt wel fijn om te hebben.

De Tagan 480 Watt klinkt zeker als een goed alternatief!
Alleen zit ik een beetje met de 2 80mm fans in mijn maag.

Verder zag ik in de pricewatch dat er 2 versies zijn:
Tagan TG480-U15, 480W (ATX 2.02, PCI-e) € 92,-
Of:
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 80,95

Met het oog op de toekomst, zou ik dan beter af zijn met de U15?

Verder heb ik ook nog de optie om een antec sonata 2 te kopen, deze heeft een 450 Watt voeding. Deze schijnt alleen wel redelijk wat geluid te maken, maar deze kast heeft wel een aantrekkelijke prijs van 106 euro en schijnt ook best goed te presteren.

De andere optie is dus om een kast zonder voeding te kopen, 60 euro oid + de tagan van rond de 90 euro.

What to do? Die paar tientjes uitsparen op een top systeem van 1600 euro of gewoon voor de Tagan gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Nixsos op 22-11-2005 00:25 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Die Trust voeding is echt grote troep en trekt die 450 watt bij lange na niet, hooguit 300 watt en erg inefficiënt. Kijk idd. naar een Coolermaster. evt. kan je dan molex-splittertjes voor je SATA-schijfjes kopen.

-edit- op een systeem van 1600 euro heb je ook het budget voor een goede voeding imho.

[ Voor 40% gewijzigd door BHQ op 22-11-2005 21:29 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:54:
Deze dus: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14461

Om het merk alleen al zal ik hem niet kopen (Persoonlijk iets).

[afbeelding]
Noem de term 'Trust' en ik zou een soortgelijke opmerking maken als jij.

Echter......

Wat zou je zeggen als er Hercules op de doos stond in plaats van Trust?

Afgelopen week kwam een bericht op GoT voorbij over een stukje hardware (een ding met TV-Tuner als ik me niet vergis) welke door Trust verkocht wordt in Nederland maar daarbuiten door Hercules.

Naam zegt niet alles dus.

[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 22-11-2005 21:33 ]

• Roamor
  • Niet online
Voor de mensen die beweren dat de Trust voedingen troep zijn; geef eens een linkje?

Voor mij is Trust ook een nieuwe naam op dit gebied, dus daar kan ik verder niets over zeggen. Wat ik wél weet, is dat je niet op je voeding wilt besparen bij het samenstellen van een systeem. Vrijwel alle elementen van een stabiel systeem (zeker als je wilt oc'en) staan of vallen bij een goede voeding.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vind het vrij verdacht dat Trust tussen de specificaties op de site niet de maximale amperages op de verschillende voltlijnen durft neer te zetten... Just my two cents.

Hier stond een dode link.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Met google vind ik ook niets over amperages

[ Voor 96% gewijzigd door daandegoeiste op 22-11-2005 22:26 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Roamor schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:30:
Voor de mensen die beweren dat de Trust voedingen troep zijn; geef eens een linkje?
Trust heeft heel veel verschillende spullen waarvan sommigen echt goed zijn (dus nooit problemen mee) en anderen echt verschrikkelijke rommel is (wat direct al niet goed werkt)
Bij trust is het echt geluk hebben, en eerlijk gezegd zou ik dat bij zo'n systeem _niet_ riskeren (of eigenlijk, bij geen enkel systeem)

Ik zou zeker voor een goede voeding gaan, Enermax, Zalman, Tagan of een ander degelijk merk, het zou toch een beetje jammer zijn als je voeding het niet meer trekt en direct je cpu + mem + mobo meeneemt ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
Ik zou voor de tagan 480-U15 gaan, erg fijne voeding modulair, veel aansluitingen echt een werelding :>

En hij is ook nog eens stil :9

En ik ben het eens met bovenstaande meningen over trust :X

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Roamor
  • Niet online
Wolfboy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:30:
[...]
Trust heeft heel veel verschillende spullen waarvan sommigen echt goed zijn (dus nooit problemen mee) en anderen echt verschrikkelijke rommel is (wat direct al niet goed werkt)
Bij trust is het echt geluk hebben, en eerlijk gezegd zou ik dat bij zo'n systeem _niet_ riskeren (of eigenlijk, bij geen enkel systeem)

Ik zou zeker voor een goede voeding gaan, Enermax, Zalman, Tagan of een ander degelijk merk, het zou toch een beetje jammer zijn als je voeding het niet meer trekt en direct je cpu + mem + mobo meeneemt ;)
Ik ken de reputatie van Trust ook, sommige dingen zijn absolute bagger en andere verrassend goed voor het geld, maar ik zou er (zeker bij voedingen) niet blind op vertrouwen dat deze in het goede rijtje zit.
Maar dan nog, het zomaar roepen bij een nieuw product dat het niks is zonder enige onderbouwing hebben we op GoT natuurlijk niet zoveel aan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 22-11-2005 22:39 ]

Pagina: 1