Toon posts:

Voeding vraagje (-5, en -12 volt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal instabiel systeem, het hangt net niet maar spellen en films gaan af en toe met heel veel moeite waarna ze weer even lekker lopen, om vervlogens weer een halve seconde te "hangen" om daarna weer normaal verder te gaan. Dit is nogal irritant, en ik weet niet waardoor het komt.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niks geholpen.

Dus ik heb motherboard monitor geinstalleerd om te kijken of het niet aan de voeding zou liggen. Nu zijn alle voltages normaal behalve de -5 en -12.

Ik heb zelf helemaal geen verstand van voedingen, dus ik vroeg me af of dit misschien het probleem is, of dat ik het probleem toch ergens anders moet zoeken.

Het -5 voltage staat in idle toestand op -0,87V
Het -12 voltage staat in idle op -3,62V

Het gaat hierbij om een 2x300W powerman voeding (hotswap).

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan helemaal niemand op dit forum die hier iets van weet?? :(

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13 Misschien dat je daar meer geluk hebt.

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Je zou ook ff powerfan kunnen installen en kijken of je daar wel normale V lines heb, deze lijken wel erg ver af te wijken. Normale afwijking is rond 10%.
Het is ook niet echt bekend merk ofzo.
Wat zijn de specs verder van je systeem?

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 08:26
Het is volgens mij al redelijk vaak langs gekomen in diverse posts dat je -5 en -12 waarde heel veel mogen afwijken als ze onbelast zijn. Ze worden alleen nog gebruikt voor je COM poorten en als je die niet aangesloten hebt op een randapparaat, dan zullen je voltages ook behoorlijk af kunnen afwijken.

Ik zou het eerder zoeken in drivers of andere software die op kernelniveau draait, want dat is meestal de veroorzaker van dit soort ellende.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

Deze vraag is inderdaad al veel vaker voorbij gekomen. -5 en -12 hoef je niet op te letten, die worden niet meer gebruikt namelijk :)
probleem klinkt ook totaal niet als iets dat door voeding veroorzaakt zou worden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Negatieve spanningen worden op moderne moederborden niet meer gebruikt, dus grote kans dat de uitlezing hiervan ook niet echt meer klopt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb een nogal instabiel systeem, het hangt net niet maar spellen en films gaan af en toe met heel veel moeite waarna ze weer even lekker lopen, om vervlogens weer een halve seconde te "hangen" om daarna weer normaal verder te gaan.
Dat is een software probleem.

Kijk eens in je taskmanager wat je daar allemaal hebt draaien. Mogelijk draait er van alles op de achtergrond mee. Spybot al eens gedraaid?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Als het niet de voeding is waar kan het dan aan liggen? Het is een schone windows installatie, dus ik denk niet dat het een software probleem is...
Wat wel opvallend is, is dat de drivers uit de forceware 80.xx series alleen zwart beeld geven bij het opstarten van windows, alleen de 70.xx drivers werken op deze videokaart.

Het systeem:

Moederbord: Asus A7M266-D
CPU: 2x athlon XP 1800+
Geheugen: 256MB non-ECC
Video: ASUS V9999GT 128MB

PCI
Adaptec 29160 SCSI (PCI 64-bit)
Terratec DMX-Fire 24/96
Pinnacle PCTV Pro
D-Link USB2.0

HDD
Seagate 15k rpm (SCSI)