iBook display uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik heb al een geruime tijd een iBook G4 1 GHz. Sinds een paar maanden heb ik ook mijn monitor van mijn Windows PC vervangen. (van een 19" IIyama naar een 19" Samsung TFT)

Deze TFT heeft 2 ingangen (DVI & D-Sub), met 1 druk op de knop kan ik van ingang wisselen.
Met de screenspanning hack kan ik dus nu met mijn 19" op mijn iBook werken, met een R9200se is dit alleen heel erg traag.

Aangezien het niet slim is om met de screenspanning-hack clamshell-mode te activeren (ivm koeling) doe ik dit dus ook niet.

Ik ben echter opzoek naar een applicatie/manier om mijn 12" TFT uit te zetten, en enkel mijn 19" te gebruiken. Dat scheelt een boel videogeheugen, waardoor het hopelijk wat vloeiender loopt (expose e.d.), en dan kan ik ook mijn iBook open, in de hoek plaatsen. Extern tobo & muis eraan, en gaan :)

Bestaat hiervoor een oplossing? Of moet ik dan echt naar een PB gaan kijken, met clamshell-mode (waar ik absoluut geen geld voor heb..)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Probeer eens het externe display aan te sluiten met je iBook in sleepmode. Sluit dan een extern toetsenbord aan (dat heb je ;) ) en druk op spatie. De iBook moet nu uit sleepmode komen en je moet beeld krijgen op je externe display. Open dan het scherm van je iBook. Dat scherm zou nu uit moeten zijn.

Launching containers into space

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Whieee schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:42:
Probeer eens het externe display aan te sluiten met je iBook in sleepmode. Sluit dan een extern toetsenbord aan (dat heb je ;) ) en druk op spatie. De iBook moet nu uit sleepmode komen en je moet beeld krijgen op je externe display. Open dan het scherm van je iBook. Dat scherm zou nu uit moeten zijn.
dit werkte onder panter nog wel, onder tiger helaas niet meer..

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aldus deze forumthread werkt het wel met de nieuwe iBooks (met R9550) onder Tiger. Toch nog maar eens proberen? ;)

• Sjeik el Pattat
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37
Toen ik 1.5 jaar geleden mijn PB kocht, zat ik ook met dit probleem. Na een teleurstellende zoektocht op internet, ben ik uiteindelijk maar naar de mac winkel gegaan.
Daar vertelde een van de verkopers mij:
1. Sluit een extern scherm aan
2. Sluit een extern toetsenbord en muis aan
3. Klap je mak dicht
Je Xbook zou nu ipv de sleep stand, alleen het externe scherm moeten gebruiken. LAchende voegde hij er nog aan toe "je bent zeker een windows gebruiker he; zo logisch werkt een appel dus" :)
Ik heb het alleen nooit meer nodig gehad en dus nooit getest :p

PB 12" 768MB // PIV 2.8@stock 512MB Corsair Twinmos cas2.5

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sjeik el Pattat schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:04:
Toen ik 1.5 jaar geleden mijn PB kocht, zat ik ook met dit probleem. Na een teleurstellende zoektocht op internet, ben ik uiteindelijk maar naar de mac winkel gegaan.
Daar vertelde een van de verkopers mij:
1. Sluit een extern scherm aan
2. Sluit een extern toetsenbord en muis aan
3. Klap je mak dicht
Je Xbook zou nu ipv de sleep stand, alleen het externe scherm moeten gebruiken. LAchende voegde hij er nog aan toe "je bent zeker een windows gebruiker he; zo logisch werkt een appel dus" :)
Ik heb het alleen nooit meer nodig gehad en dus nooit getest :p
Helaas, een *Book gaat in sleepmode als het scherm dichtgeklapt wordt, ongeacht wat eraan hangt. Als je daarna echter op spatie drukt, of op een muisknop klikt, wordt de Mac wakker met enkel het externe scherm als scherm (bij de PowerBook dan, maar iBook zou het ook moeten doen volgens mij).

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Het werkt inderdaad ook bij een iBook. Wat ik doe is het volgende:
  • Sluit externe scherm aan. Je krijgt dan een desktop op 2 schermen.
  • Klap iBook bijna dicht met de adapter aangesloten. De iBook gaat nu in stand-by.
  • Beweeg de muis of druk op een toets. De iBook wordt nu wakker en doet een schermdetectie. Vervolgens gaat alleen het externe scherm aan, en die krijgt het volledige videogeheugen.
  • Je kunt nu eventueel het scherm van de iBook weer openklappen. Het blijft dan uit. Ik laat m echter zo goed als dicht, dit maakt voor de temperatuur nauwelijks uit.
Let op: Je moet de adapter wel aangesloten hebben. Doe je dit niet, dan gaat de iBook altijd (eventueel na een paar seconden) weer op stand-by! Ik schakel mijn iBook, als deze configuratie eenmaal werkt, ook uit door de stoom overal af te halen (stekkerdoos met schakelaar). Zodra ik weer spanning op het zaakje zet gaat vanzelf mijn iBook weer aan met alleen het externe scherm.

Ik gebruik de laatste versie van Tiger in combinatie met de Screen Panning Hack (waarbij je wél clamshell mode moet hebben aangezet).

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1