[MCE 2005] Start- en taskbarmenu's werken niet

Pagina: 1
Acties:

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 14:59
tijdens een windows MCE sessie krijg ik op den duur het volgende verschijnsel:

In het start menu:
  • Het "all programs" menu komt niet meer te voorschijn als ik hier op click.
  • "control panel", "my computer" en "my documents" werken niet meer als menu. ik moet er nu op clicken om de folder te openen. In de opties staan alle items nog wel aangevindt als "display as a menu"
  • Als ik op "search of "run" in het start menu click krijg ik de boodschap: "Windows cannot creat a shortcut here. Do you want the shortcut to be placed on the desktop instead?"
In de menubalk:
  • Het dubbele pijltje van de quick launchbar laat de niet zichtbare icoontjes niet meer zien als ik er op klik.
  • Programma's die grouped zijn in de taskbar geven indien ik er op klik geen menu weer om te kiezen welke van de group je wilt zien.
  • De opties van "internet", "E-mail" en de meest gebruikte applicaties zijn in het start menu zwart geworden. (zie screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/chrisprins/startmenu.jpg

oftewel alle menu's in het start menu en de taskbar werken niet meer, De enige mogelijkheid om de het weer werkend te krijg en is uitloggen en weer opnieuw inloggen. ik heb met google en GOT geen vergelijkbaar probleem kunnen vinden...iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 21:36
denk dat je profiel beschadigt is,

probeer een nieuw account aan te maken in veilige modus, lukt dat niet, herinstall windows ;)

• chrisO
Als m'n profiel beschadigt zou zijn, dan zou uitloggen en opnieuw inloggen het probleem toch niet tijdelijk oplossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan een corrupt profiel vrij simpel uitsluiten door inderdaad even een nieuwe user aan te maken en daarmee te werken, dan is dat vrij snel duidelijk :)

Persoonlijk lijkt het mij meer op iets anders (maar ik zou ook niet weten wat :P ) - je zou eens kunnen proberen al je explorer.exe's af te schieten in je taskmanager en die opnieuw op te starten om te zien wat er dan gebeurt :)

• chrisO
Dat zal ik dan even gaan proberen...nieuwe user en ook nog even proberen of explorer's afschieten en opnieuw opstarten het probleem ook oplossen, maar ja als je wil dat het probleem zich voor doet, dan gebeurt het weer niet :(

• StephanVierkant
  • Laatst online: 12-03 17:46
Een vriend van me had hetzelfde probleem. Profiel opnieuw aanmaken was volgens mij inderdaad de oplossing.

• chrisO
Het afschieten van (alle) explorer.exe en dan weer een nieuwe explorer starten lost het probleem (tijdelijk) op. Dat scheelt me dus alvast het afsluiten van een sessie en weer opnieuw inloggen en alle applicaties weer opstarten.
Nu maar even een nieuwe user aanmaken en kijken of dan het probleem voorgoed is verdwenen.

alvast bedankt m.lammers, Elevator en Stephan4kant :)
Pagina: 1