Toon posts:

LAN <=>LAN over VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb tussen twee locaties 2 vigor 2600 ( vigor 2600-b / vigor 2600vgai ) draaien en VPN ingesteld en dat heb ik nu draaien alleen nu wil ik ook dat ik de computers in een werkgroep/domein kan zien staan en benaderen kan iemand me hier opweg mee helpen ik weet dat het mogelijk is.

IP -reeks op kantoor ( hoofdkantoor )192.168.210.1-254
IP-reeks op tweede kantoor 192.168.220.1-254

de verbinding loopt over een tweakdsl - line 512/256
wie weet hhoe ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 20:58 ]

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

hint: wins

Verwijderd

Topicstarter
ken ik dat dan makkelijk instellen ???? ja ik heb het ooit wel eens gehad maar weet het niet exact meeer hoe ik dat moet doen

Verwijderd

Vertel iets meer over de omgeving ? heb je een domain ? of 2 domains ? heb je DNS draaien en AD ? Of zijn het losse computers in een workgroup ? Heb je DHCP ingestelt en geef je daar dan DNS servers in mee ? zo ja welke ?

Verwijderd

Topicstarter
het zijn nog pc 's in een werkgroep en eerdaags zal er ook een domein actief gaan worden en de werkgroep die ik nu gebruik is DCN_DATA

De dhcp server laat ik door de router doen en de dns - servers vul ik ook in de routers in .

Verwijderd

Je geeft dan waarschijnlijk als DNS servers de ip adressen van de provider in ?

Als je straks een AD Domain creeert dan krijg je dus ook automatisch DNS en dan heb je interne naam resolutie en kan je dus alles zien. Als je dan in de DNS de DNS ip adressen als forwarders ingeeft heb je interne en externe naam resolutie. moet je wel de clients laten verwijzen naar de interne DNS server ...

Verwijderd

Topicstarter
heeft rene toevalliig msn zodat hij miscchien effe me op weg kan helpen wil nu nog effe op werkgroep niveau blijven later inderdaad naar domein maar de stell ik dan zelf toch in

Verwijderd

Heb je al wel een server ergens draaien ? en welk os hebben je clients ? Als je bijvoorbeeld XP clients hebt zou je de host file aan kunnen passen ! als je al een server hebt kan je DNS of WINS installeren ?

Je zult op een manier je naam resolutie moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
ok op ip adres gaat het nu wel en zie ik ook alle share's staan alleen nu zou ik graag nog willen per pc naam en ik dnk dat ik niet aan wins ontkom of zijn er ook andere mogelijkheden

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:49:
ok op ip adres gaat het nu wel en zie ik ook alle share's staan alleen nu zou ik graag nog willen per pc naam en ik dnk dat ik niet aan wins ontkom of zijn er ook andere mogelijkheden
Als je ze echt alleen op netbios naam wilt bereiken is het aanpassen van de Host file ook genoeg.

"c:\windows\system32\drivers\etc\..."
Pagina: 1