Een uitdaging.
WE hebben nu 1 citrix server op nt4
We willen migreren naar citrix farm+presentation server(werk beter met x-windows?(linux))
De kosten zijn voor mij ondergeschikt dus ik heb het puur over de techniek.
RDP is hier niet ter sprake, omdat dit vanwegen een aantal zaken niet kan.
Ik heb wat info uit het verleden en op GOT kom je aardig wat topics tegen maar niet precies wat ik zoek.
- Ik weet dat printen met citrix nog steeds niet is opgelost(teminste dat vermoed ik)
- 100MB-ram per client ? (op server)
- 20 t/m 40kb per client connectie
- je moet je systeem aardig tweaken om optimale performance te halen.
Mijn eisen zijn:
- lokale profielen / netwerk profielen ? (liever minimaal netwerkverkeer)
- een CPU limit max 80% voor een (user-)applicatie
-fault tollerance(zoveel mogelijk)
De vraag is alleen gaan we het zelf doen? of laten we het doen.
Wat zijn de valkuilen als ik het zelf doe of een ander het laat doen?
Wat zijn zoiezo zeer leerzame boeken ? (graag beetje uitleg hierover waarom je het aanraad)
ps
- Ik verwacht meningen/informatie waarmee ik maar ook anderen mee verder kunnen. zoals dingen die men snel over het hoofd ziet etc.
- Een server(ongeacht wat) kan iedereen met een beetje doorzettings vermogen wel opzetten, en ik geloof dat het best wel zal werken. Toch is kennis door studie(certificeering/ervaring) zeer belangrijk in mijn optiek.(dus graag hoor ik jullie ervaren/ervarings meningen.)
WE hebben nu 1 citrix server op nt4
We willen migreren naar citrix farm+presentation server(werk beter met x-windows?(linux))
De kosten zijn voor mij ondergeschikt dus ik heb het puur over de techniek.
RDP is hier niet ter sprake, omdat dit vanwegen een aantal zaken niet kan.
Ik heb wat info uit het verleden en op GOT kom je aardig wat topics tegen maar niet precies wat ik zoek.
- Ik weet dat printen met citrix nog steeds niet is opgelost(teminste dat vermoed ik)
- 100MB-ram per client ? (op server)
- 20 t/m 40kb per client connectie
- je moet je systeem aardig tweaken om optimale performance te halen.
Mijn eisen zijn:
- lokale profielen / netwerk profielen ? (liever minimaal netwerkverkeer)
- een CPU limit max 80% voor een (user-)applicatie
-fault tollerance(zoveel mogelijk)
De vraag is alleen gaan we het zelf doen? of laten we het doen.
Wat zijn de valkuilen als ik het zelf doe of een ander het laat doen?
Wat zijn zoiezo zeer leerzame boeken ? (graag beetje uitleg hierover waarom je het aanraad)
ps
- Ik verwacht meningen/informatie waarmee ik maar ook anderen mee verder kunnen. zoals dingen die men snel over het hoofd ziet etc.
- Een server(ongeacht wat) kan iedereen met een beetje doorzettings vermogen wel opzetten, en ik geloof dat het best wel zal werken. Toch is kennis door studie(certificeering/ervaring) zeer belangrijk in mijn optiek.(dus graag hoor ik jullie ervaren/ervarings meningen.)
Tja vanalles