overclocken is mainstream aant worden , en casemodden en overclocken komen dichterbij , en dezer dagen kan iedereen wel een topic vinden over hoe moet ik mijn mobo voltmodden , harder laten gaan of iets dergelijkers
casemodden begint nu ook serieus commercieel te worden en voor de meesten onder de normale mensen, nemen ze gewoon het risico niet om hun case te verkloten en kopen ze voor 50 euro meer een "pre modded" case
ik ben nu al ff bezig met overclocken , eigelijk al 4 jaar geleden begonnen met een p1 133 op 166 te laten lopen en later op hetzelfde moederbordje een k6-2 te laten draaien (terwijl dat bord daar helemaal niet voor gemaakt was)
ik typ nu op een sempron 2500+ @stock speeds omdat mijn voeding anders nee zou zeggen en mijn systeem zou crashen, mijn geforce 6600 kan best passief lopen met zijn p4 prescott stock cooler alu koelblokje
en mijn case is er een uit de duizend, eigelijk enig in zijn soort, met casetemps die quasi op kamertemp liggen, en die case heeft twee voedingen (als mijn mobo ontploft gaan mijn harde schijven gegarandeerd niet mee ....

)
ik heb nog wat toffe projectjes lopen die ook wat bekijks waard zijn ,zeker met mijn beperkte middelen, high-end spul koop ik eigelijk niet , gewoon omdat het mij te duur is ,
samengevat , ik kan maken wat verschillende fabrikanten mij willen aanbieden , alleen zijn mijn bouwsels perfect aan mijn eisen aangepast , en die van de fabrikanten niet , en dit alles tegen een fractie van de prijs ... maar het kost wel veel moeite , en je moet er tegen kunnen dat zoiets zeker ook fout kan gaan ...
enneuh ik weet dat een intel pentium twee heel wat meer overclockbaarheid heeft dan de meeste mainstream meuk van vandaag (als je het verhoudingsgewijs bekijkt) en dat het tegenwoordig heel wat moeilijker om iets dat het waard is om te vermelden met de geldelijke beperktheden van mij.
ik kan bijvoorbeeld geen 10000 3dmarks halen , zelfs geen 5000 met mijn budget videokaartje. tis allemaal niet zo spectaculair meer als vroeger, de beperkeingen van de materialen die wij gebruiken zijn trouwens de dag van vandaag meer dan ooit zichtbaar, waar is de tijd dat als je je heatspreader van je k6-2 afsloopte je bijna zeker 50mhz harder kon, en dat je met je gemodificeerde sinks gestoorde overclocks kon halen (van 233 naar 333 op lucht met een p2 klamath )
[
Voor 20% gewijzigd door
successor op 22-11-2005 19:27
]
Out of the box? What box? There is no box.