geforce 6800GT met stock snelheid wordt 90 graden?

Pagina: 1
Acties:

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 21:09
Hallo,

Als ik een tijdje aan het gamen ben met mijn geforce 6800GT wordt na een tijdje het beeld choppy en kakt de framerate een beetje in. Ik heb wat software geinstalleerd waarmee ik dus de temperatuur van m'n kaart kan zien en het ding wordt 90 graden tijdens gamen. Is dit normaal? Ik heb hem niet overgeclockt dus. Ik vermeld er ook even bij dat ik geen casefan heb, en op het moment heb ik één zijkant van m'n PC kast open.
Ook heb ik last van een hapering af en toe, waarbij het beeld een seconde bevriest met veel HDD activiteit. Alle troep die ik op de achtergrond heb draaien staat zoveel mogelijk uit.

Kan iemand mij verder helpen met een van deze twee problemen? Is 90 graden normaal?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat zijn je overige systeemspecs en heel belangrijk: welke voeding heb je?
90°C is een hoge temperatuur maar ik geloof dat moderne videokaarten pas bij 115°C terugclocken. Natuurlijk wil je de temperatuur zo laag mogelijk houden. Misschien toch even aan een betere airflow in je computer denken?

• Sourcey
Wat meer info over m'n systeem:
AMD Athlon 64 3400+
1gigabyte RAM
Ik weet zo gauw niet welke voeding ik heb, hoe kan ik hier gemakkelijk achter komen?
edit: ik zag net het volgende zinnetje op m'n voeding staan:
"Max Output 205 W, all output is extend to 500W Max."

[ Voor 71% gewijzigd door Sourcey op 21-11-2005 19:38 ]

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 09:38
Door mss op je voeding te kijken :Y)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:36

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou een casefan bij jouw specs toch wel aanraden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Sourcey
kheb dus effe op m'n voeding gekeken hehe (zie m'n vorige bericht)
Ik zie dat m'n geforce bij rust 65 graden is, waarbij ik de fan op z'n maximum snelheid forceer.

[ Voor 76% gewijzigd door Sourcey op 21-11-2005 19:40 ]

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Admiral Freebee schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:33:
Wat zijn je overige systeemspecs en heel belangrijk: welke voeding heb je?
90°C is een hoge temperatuur maar ik geloof dat moderne videokaarten pas bij 115°C terugclocken. Natuurlijk wil je de temperatuur zo laag mogelijk houden. Misschien toch even aan een betere airflow in je computer denken?
ik denk ook airflow, dit scheelt vaak een heleboel (bij CPU's vaak 10 graden of meer)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Sourcey
Bedoel je met airflow het installeren van een casefan of het herindelen van onderdelen zodat er meer ruimte is rondom de videokaart?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Sourcey schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:41:
Bedoel je met airflow het installeren van een casefan of het herindelen van onderdelen zodat er meer ruimte is rondom de videokaart?
Vooral een casefan (of beter nog twee: 1 om lucht aan te zuigen, 1 om lucht weg te blazen) maar ook een beetje ruimte rond de videokaart is niet slecht.

Maar als je ook met de kast open 90 graden haalt weet ik niet of het daar echt aan ligt. Draait de fan van je gpu goed? Niet scheef gemonteerd oid? Geen hopen stof erin?

public void ik()

• Sourcey
Ik heb zojuist even m'n geluidskaart 3 pci slotjes verderop geklikt. De temp van m'n videokaart is met maar liefst 7 graden gezakt!

Ware het niet dat ik nu niets dan gekraak uit m'n speakers hoor komen tijdens het gamen. Vreemd, mediaplayer werkt nog wel fatsoenlijk.
edit: nu werkt m'n sound wel opeens weer!

[ Voor 11% gewijzigd door Sourcey op 21-11-2005 20:17 ]

Pagina: 1