[speedtouch510i]hoe verander ik primary en secondary dns

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De laatste tijd loopt de internet verbinding steeds stuk.
Overdag gaat het prima.
's avonds zeer regelmatig geen verbinding te krijgen,als ik wil browsen bestaan internet pages niet meer.
Volgens xs4all zou het helpen om de primary en secondary dns te veranderen van de speedtouch.
Alleen,hoe kom ik daar ?
Is het mogelijk via telnet ?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Je hoeft van de Speedtouch niets te wijzigen!
Je kunt gewoon bij je netwerkverbinding in Windows bijv, een Primary en Secondary DNS in kunnen vullen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Nick39
  • Niet online
het staat al op de modem aangegeven,dan moet ik dus bij alle pc's de dns gaan opgeven ?
ik heb dus een netwerk met 5 pc's

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 21-11-2005 19:39 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben daar vaker naar op zoek geweest, maar heb tot de dag van vandaag nog niets kunnen vinden.

Wel heb ik ergens gelezen dat het met een telnet-connectie naar 10.0.0.138 mogelijk moet zijn, maar ik heb dus geen idee hoe. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Nick39
  • Niet online
pven schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:33:
Ik ben daar vaker naar op zoek geweest, maar heb tot de dag van vandaag nog niets kunnen vinden.

Wel heb ik ergens gelezen dat het met een telnet-connectie naar 10.0.0.138 mogelijk moet zijn, maar ik heb dus geen idee hoe. :/
telnetten is simpel..maar ik kom als ik in de dhcp pool tegen kom als primary dns ook 10.0.0.138 tegen..

telnet: o 10.0.0.138 enz..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Overigens weet ik hoe telnet werkt, maar als ik met telnet een connectie heb met de Speedtouch kan ik geen optie vinden die betrekking heeft op dns-servers.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Nick39
  • Niet online
pven schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:44:
Overigens weet ik hoe telnet werkt, maar als ik met telnet een connectie heb met de Speedtouch kan ik geen optie vinden die betrekking heeft op dns-servers.
Dat staat hier op het forum zelf alleen werkte dat niet.. ehh ik zoek ff
http://gathering.tweakers...ch%2C510i%2Cprimary%2Cdns

" Ik weet niet welke (familie) Speedtouch je hebt (Home, Pro of 510 of nog nieuwer) maar iig de 510 heeft een hele uitgebreiden Command Line Reference Guide (pdf).

Als je dan telnet naar je router kun je met "dhcp server pool config name=(naam van de pool) primdns=ip.van.dns.server secdns=0" die instelling veranderen. Met "dhcp server pool list" kun je de lijst opvragen, daar staat de naam van je pool bij "

Maar het werkt niet lekker... er staat nu bij primary dns 10.0.0.138 als ik dat verander gaat het mis.

[ Voor 49% gewijzigd door Nick39 op 21-11-2005 20:16 ]

Pagina: 1